شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸

۳ دلیل باورپذیر نبودن قصه سریال «پدر»

سریال «پدر»

روزنامه خراسان: نام‌های پشت صحنه سریال «پدر»، از جمله بهرنگ توفیقی و حامد عنقا، انتظارها را از این سریال بالا برده بود، اما حالا که سه قسمت از سریال می‌گذرد، غیرواقعی بودن اتفاقات، چنان توی ذوق مخاطب می‌زند که او از همراهی با قصه و شخصیت‌ها جا می‌ماند و انتظارش از سازندگان برآورده نمی‌شود

نام‌های پشت‌صحنه سریال «پدر»، از جمله بهرنگ توفیقی کارگردان و حامد عنقا نویسنده و همچنین حضور بازیگرانی مانند مهدی سلطانی و لعیا زنگنه، انتظار‌ها را از این سریال بالا برده بود، اما حالا که سه قسمت از سریال می‌گذرد، غیرواقعی بودن اتفاقات، چنان توی ذوق مخاطب می‌زند که او از همراهی با قصه و شخصیت‌ها جا می‌ماند و انتظارش از سازندگان برآورده نمی‌شود. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به سه دلیل باورپذیر نبودن قصه سریال «پدر»:


۱-غیرواقعی بودن فضای دانشگاه
تصویری که سریال «پدر» از دانشگاه نشان می‌دهد، آن‌قدر خیالی و غیرواقعی است که مخاطب را به شک می‌اندازد که نکند سازندگان سریال تا به حال فضای دانشگاه را ندیده‌اند و با ساده‌ترین قوانین آن آشنایی ندارند! مسئله دزدیدن سؤالات امتحان توسط «لیلا»، آن‌قدر سطحی و فانتزی از آب درآمده است که رسماً نسبتی با واقعیت ندارد. وقتی دانشجویان دور‌استاد جمع می‌شوند، «لیلا» موبایل استاد را از روی میز برمی‌دارد و سؤالات را در گوشی او پیدا می‌کند، به همین سادگی! حالا درباره این که چطور استاد در فاصله‌ای که لیلا گوشی را برمی‌دارد و سؤالات را پیدا می‌کند، متوجه نمی‌شود که موبایلش روی میز نیست یا اصلاً چرا موبایل استاد که سؤالات امتحان در آن است رمز ندارد؟ بهتر است زیاد خودتان را درگیر منطق ماجرا و سؤالات این‌چنینی نکنید، چون جواب منطقی و قانع‌کننده‌ای پیدا نخواهید کرد.


نکته دیگر آن که موضوع شکایت دختر‌ها از «حامد» به خاطر اتفاقات رخ‌داده در کلاس، مستقیماً به کمیته انضباطی مربوط می‌شود، اما در سریال وقتی موضوع مطرح می‌شود، مسئول آموزش دانشگاه در نقش همه‌کاره کمیته انضباطی ظاهر می‌شود و به این اتفاق رسیدگی می‌کند. به علاوه فضای دانشگاه، اصلاً این گونه نیست که تعدادی از دانشجویان با هم یک باند تشکیل دهند، خرابکاری کنند و لات‌بازی دربیاورند! اصولاً دانشجو‌ها حتی در مسائل ساده‌ای مانند لغو کردن یک کلاس یا امتحان هم با یکدیگر هماهنگ نیستند، چه برسد به این که نقشه بکشند آبروی یکی از همکلاسی‌هایشان را در دانشگاه ببرند و او را خراب کنند!

در سریال «پدر» می‌بینیم آن باند خرابکار، یک امتحان معمولی مانند میان‌ترم را بیش از حد جدی گرفته‌اند و نگران این هستند که اگر امتحان‌شان را خراب کنند، مشروط می‌شوند! می‌دانید که دانشجو‌ها به خاطر نمره نیاوردن فقط یک درس، مشروط نمی‌شوند و بدتر آن که با خراب کردن میان‌ترم، لزوماً از آن درس حذف نمی‌شوند! این اتفاقات بی‌منطق، فقط در دانشگاه سریال «پدر» با آن قوانین عجیبش می‌افتد و باور اتفاقات را برای مخاطب سخت می‌کند.

۲-رفتار «حامد» با دانشجویان دختر
در قسمت سوم سریال، چند نفر از دختران همکلاسی‌«حامد» که فکر می‌کنند او، سرقت سؤالات امتحان توسط «لیلا» را لو داده است، طبق نقشه قبلی او را دوره و سعی می‌کنند از او در کنار خودشان عکس بگیرند تا آبروی او را ببرند و یکی از آن‌ها با مسخره‌بازی راه‌«حامد» را سد و به او ابراز علاقه می‌کند. در این شرایط «حامد» برای فرار از گناه، از پنجره کلاس به بیرون می‌پرد! واقعاً چند نفر از پسر‌های دانشجو، ممکن است در چنین شرایطی، مانند حامد این عکس‌العمل احمقانه را از خود نشان بدهند و راه‌های ساده‌تر و بهتر است بگوییم عاقلانه‌تری به ذهنشان خطور نکند؟ در حالی که «حامد» می‌تواند با داد و هوار، بقیه دانشجو‌ها را به کلاس بکشاند یا دختر مزاحم را کنار بزند و فرار کند، ترجیح می‌دهد از پنجره خودش را به پایین پرت کند! عجیب آن که وقتی دختر مزاحم دارد به زور با او عکس می‌گیرد، حتی دستش را جلوی صورتش نمی‌آورد تا صورتش را بپوشاند! این سکانس، سوژه شبکه‌های اجتماعی هم شده و بسیاری از کاربران با آن شوخی کرده‌اند.

۳-شخصیت مطلقاً سفید «حامد»
«حامد» آن فرزند خوب پدر و مادر است که مدام قربان صدقه‌اش می‌روند، همان شاگرد زرنگ دانشگاه است که بالاترین نمره را در امتحانات می‌گیرد، همه درس‌های سخت را بلد است و اتفاقاً بسیار معتقد و به مسائل مذهبی هم پایبند است! شخصیت «حامد» آدم خوب قصه است که همه‌چیزتمام است و شبیه او را نه در واقعیت که فقط در فیلم و سریال و قصه‌ها می‌بینیم.

نظرات

  • ایمان ۱۳۹۷/۰۴/۳۱ - ۰۰:۴۶
    5 15
    به نظر میاد نویسنده این کار بیمار جنسی است...
  • ۱۳۹۷/۰۵/۰۲ - ۲۳:۲۲
    10 0
    چرا توهین اخه
  • تارا ۱۳۹۷/۰۵/۰۳ - ۱۷:۴۷
    21 2
    من تمام این ماجرا هارو باور دارم چون میدونم که کسایی هستن که به پاکی حامد باشن. اگر شما از معنویات دور هستید نیازی نیست انتقاد کنید
  • علی ۱۳۹۷/۰۵/۰۳ - ۲۳:۱۷
    9 3
    اینایی که ذکرکردی هیچکدام غیر واقعی نیست خدایی درست نقد کنید.حالا به کجای دنیا برمیخوره فکرکن فیلم تخیلی
  • ۱۳۹۷/۰۵/۰۴ - ۰۲:۴۳
    10 1
    کسی که ایمان مثل حامد قوی باشه تعجبی نیست که خودش را ازپنجره پرت کند و آنقدر عاقل است
  • .. ۱۳۹۷/۰۵/۰۴ - ۰۴:۲۵
    8 1
    اولا ک این فیلم ازنظر من خیلی قشنگه . دوما اونی ک بیمارجنسیه شمایین .همه میدونن تو ی فیلم همه چی واقعی نیس. اگ اینطور بود ک همه فیلما بایدازروی واقعیت باش.. بهتره بجای اینکه فکرکنید ایا استاد دانشگاه متوجه نشد گوشیش نیس. یا چرا حامد خودشو از پنجره پرت کرد بیرون.یکم شعورداشته باشین توهین نکنید
  • ۱۳۹۷/۰۵/۰۴ - ۲۱:۵۵
    11 1
    چرا شخصیت حامد غیر واقعیه؟؟؟یعنی وقتی ما بهترین دین دنیا رو داریم چرا نباید انتظار داشته باشیم توی این کشور چندتا حامد وجود داشته باشه؟؟یعنی اینقدر اوضاعمون خراب شده!!اما نه اتفاقا شخصیت شهید حججی ها این سالها ثابت کردند که حامد ها توی کشور کم که نیستن هیچ بلکه فیلم و سریالها اونا رو کم داره و اغراق فیلمها به گرد پای واقعیت اونا هنوز نرسیده!!
  • راضیه ۱۳۹۷/۰۵/۰۴ - ۲۳:۰۲
    5 2
    ی جایی خوندم که داستان فیلم پدر زندگینانه خود نویسنده است,جالبه اگه واقعا اینجوریه چرا حامد سریال پدر اخر فیلم میمیره در صورتی که نویسنده فیلم زنده است!! اما در کل سریال خوبیه دوسش دارم با اینکه بعضی سکانسهاش واقعا دروغه با عقل جور در نمیاد
  • شاپور ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۱۴:۲۶
    8 0
    منتقد محترم وقتی سریالی موفق میشود جمعیت میلیونی خانواده های ایرانی را پای تلویزیون بکشاند این مسائل پیش پا افتاده ای ک شما فرموده اید جایی ندارد چرا که اسم چیزی را ک شما تماشا میکنید سریال است نه مستند واقعی بر این اساس جمعیت ۱ میلیاردو ۳۰۰ میلیونی هندوستان نباید هیچ کدام از محصولات سینمایی و ویدیویی این کشور را ببینند چرا ک توهین به شعور آدمیست اما یکی از پول ساز ترین صنایع کشور هند است از طرفی به جایی اینکه اینگونه موشکافی کنید فیلمنامه ای در همین قد و اندازه پیشنهاد دهید ک بتواند مخاطب ایرانی را جذب کند بیایید نقاط مثبت یک چیز را برجسته کنیم نکات منفی خود برجسته هستند ممنون
  • محسن ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۱۵:۵۳
    9 0
    این که شما خوابید رو نمیدونم، نمونه های این افراد زیاد بودن و امروز هم هستن، شاید به چشم شما نمیان والبته اگرم باشن اولا شما باورشون نمیکنید و ثانیا شخصیتشون اجازه نمیده بیان داد و هوار بکشن! توی تاریخ هم داشتیم از دکتر مصطفی چمران، شهید بابایی و مهدی زین الدین! توصیه میکنم برید بخونید تاریخچه این افراد روی! بنده عموی خودم رو زمان شاه وقتی سرباز بوده به رژه زنان و دختران لخت اعتراض میکنه و مفقود الاثرش کردن که به گفته مطلعان اونا رو دست و پا بسته توی دریاچه قم انداختن!
  • ندا ۱۳۹۷/۰۵/۰۶ - ۱۵:۲۴
    6 0
    به نظر من شخصیت هایی مثل حامد هستن،کسایی که درس خون و مودب و خانواده دوست و با حیان. من به شخصه این سریالو دوست دارم چون باعث میشه مردم اون گاردی رو که در مقابل شخصیت های مذهبی و با حیا درن تا حدودی از بین ببرن. یه دیالوگی توی این فیلم بود که لیلا به حامد میگفت اونا از تو بدشون میاد چون خودشون جرعتشو ندارن مث تو باشن.واقعا به نظر من راسته شجاعت میخواد خوب بودن و پاک موندن تو این دوره زمونه .موضوع سریال رو به شدت میپسندم. و امید وارم ماجرای این روزای ایرانمون برعکس شه و مردم شخصیت هایی مثل دوستای لیلا رو خیالی غیر قابل باور ببینن.
  • ...... ۱۳۹۷/۰۵/۰۶ - ۱۵:۲۷
    8 1
    سریال خوب و آموزنده ایه اگه با دقت نگاه کنیم. شخصیت به قول شما مطلقا سفید حامد به شدت برای من دوست داشتنیه .امیدوارم ایران پر شه از این جور جونا اینقد زیاد باشن که بدا انگشت شمار شن.
  • ا ۱۳۹۷/۰۵/۰۶ - ۱۶:۱۱
    3 0
    از گرونی
  • zahra ۱۳۹۷/۰۵/۰۶ - ۱۶:۲۵
    5 1
    چه استدلالای چرررتی...اولا اینک بچه ها گفتن اگ این امتحانم کم بگیریم مشروط میشیم ایام امتحانات بود نگفتن با همین ی امتحان میفتیم دومن ک استاد فهمید گوشیش دست بچه هاس سوالا رو عوض کرد سوم اینک امثال حامد زیاد هس ما نمیبینیم و اصرار بر این داریم ک نسلشون منقرض شده از بس فیلمای جم تیوی و خارجی رو همه میبینن باورش برا ملت سخت شده....سریال طرفدارای بسیار زیادی پیدا کرده و سر زبونا افتاده با این حرفا نمیتونین سریالو تخریب کنین..تمام!
  • راد ۱۳۹۷/۰۵/۰۶ - ۱۶:۴۳
    5 1
    به نظرمنم سریال پدر خیلی خوب به موضوع مذهب پرداخته ومن خیلی دوسش دارم
  • لیلا ۱۳۹۷/۰۵/۰۶ - ۲۲:۴۲
    4 0
    موضوع شخصیت حامد نیست,کی بدش میاد همچین همسری داشته باشه عاشق عالم و محجوب توی صحنه پریدن حامد از پنجره افراط شده که خوب بخاطر جذابیت فیلمه ,ولی شخصیت لیلا رو کوچک کردند و اون رو بسیار بدون اعتماد به نفس و ... نشون دادند دلیل باور ناپذیر بودن قصه حمایت پدر حامد از لیلا و باور اونه اتفاقی که در واقعیت خیلی نادره
  • نياز ۱۳۹۷/۰۵/۰۷ - ۰۱:۵۷
    0 1
    جالبه هيچكس توجه نميكنه كه اين سريال داره يه فرهنگ خيلي بد رو رواج ميده. اينكه حتي پسري به خوبي و پاكي حامد هم براي ازدواج، عاشق دختري ميشه كه نه حد و حدودي توي روابطش داشته و نه خانواده درست و حسابي. فكر ميكنم به اندازه كافي توي شبكه هاي اجتماعي داريم ميبينيم دخترايي كه براي جذب فالوور هركاري ميكنن و از لحظه به لحظه زندگي شخصيشون فيلم و عكس ميذارن خواهان بيشتري دارن درست مثل شخصيت ليلا اول فيلم. حالا توي سريالا و دنياي واقعي هم اين فرهنگ داره جا ميفته و ديگه كم كم براي دختراي با حجب و حيا و خانواده دار جايي نميمونه. متأسفانه هيچكس به اين جنبه قضيه توجه نميكنه و همه درگير حاشيه داستان و شخصيتاشن كه واقعي هستن يا خيالي!!!
  • حسینی ۱۳۹۷/۰۵/۰۷ - ۰۹:۳۱
    2 1
    من خودم یک روحانی هستم.فیلم پدر جهات بسیار مثبتی داره از جمله:تقلید به نماز،قرآن،ادب در برابر پدر و مادر،مبارزه با یک فرهنگ بد یعنی ازدواج فامیلی و زورکی نه نفس ازدواج فامیلی و..... ولی یه سری چیزا هست که نقد داره و میتونست بهتر بشه مث همین پرت شدن حامد از طبقه دانشگاه،خوب این صحنه اگر چه از این جهت که فرار از گناه است، کار بسیار خوبیه ولی این نوع فرار کردن در دین اسلام وجود نداره بلکه شاید جایز هم نباشه یا مثلا وقتی لیلا عاشق حامد شده خوب باید یه سری از رفتارها رو ترک کنه و یه سری رفتارها رو انجام بده ولی شما می بینید که لیلا هنوز بعد از عاشق شدنش لاشی بازی در میاره و کما کان نسبت به نماز حجاب محرم و نامحرم،تقیدی نداره خوش باشید
  • ۱۳۹۷/۰۵/۰۷ - ۱۱:۲۳
    2 2
    به نظر من لیلا تاحالا در محیطی نبوده که کسی رو مثل حامد ببینه و بشناسه. و اینجور اعتقادات و فرهنگ ها رو از نزدیک و عملی ببینه.خیلی از آدما تو زندگیشون اشتباه میکنن خوب لیلا هم طرز زندگیش تا حدودی اشتباه بود یعنی این فکر و زندگی رو خانواده اش بهش تحمیل کردند ولی وقتی با کسی مثل حامد آشنا شد متوجه شد که راه خوب و درست چیه؟در ضمن در محیط بعضی از دانشگاه های امروزی این موضوع ها وجود داره و اگر هم حامد در اون موقع جیغ می زد کسی باور نمیکرد یا اون گروه یه دروغ بزرگتر می گفتند.
  • ۱۳۹۷/۰۵/۰۷ - ۱۸:۳۵
    0 1
    غیر باورترین بخش داستان این سریال عاشق شدن حامده. واقعا به عنوان یه پسر مذهبی عاشق یه دختر لات شدن اونهم بی دلیل واقعا غیر ممکنه. اثلا اینجور دخترا برای پسرهای مذهبی به طور عادی جذابیتی ندارند. توی سریال هم هیچ دلیلی برای این موضوع ارائه نمیشه.
  • ......... ۱۳۹۷/۰۵/۰۷ - ۲۰:۰۳
    1 0
    چرا توهین می کنیند واقعا که؟؟؟؟؟؟؟؟
  • نرجس ۱۳۹۷/۰۵/۰۸ - ۰۱:۲۰
    1 0
    اصلا اگه حامد خودش رو از پنجره پرت نمی کرد لیلا عاشقش نمی شد و اعتقادش نسبت به خدا محکم نمی شد ولی اینکه اخر داستان حامد میمیره خیلی ناراحت کننده است خوش باشید
  • ۱۳۹۷/۰۵/۰۸ - ۱۵:۰۴
    1 0
    اتفاقا من زمانی که دانشگاه بودم،شخصیتی مثل حامد تو کلاس داشتیم و این شخصیت دور از واقعیت نیست
  • زهرت ۱۳۹۷/۰۵/۰۹ - ۰۱:۰۷
    2 0
    باهمه نقدها موافقم جز در مورد شخصیت حامد،مثل شخصیت حامد در واقعیت وجود دارد.
  • محمدعلی ۱۳۹۷/۰۵/۰۹ - ۰۳:۵۳
    0 0
    ممنون از نقد عالیتون.عجب مردم ایران دوس دارن توی رویا زندگی کنن و فیلم تخیلی ببینن. البته معمولا مخاطب فیلم های اینچنینی اصن عمیق فکر نمیکنن در مورد داستان فیلم و فقط سعی میکنن با قصه پیش برن و فقط لذت ببرن،که البته عیبی نداره هرکس هر جور دوس داره میتونه زندگی کنه.
  • محمدعلی ۱۳۹۷/۰۵/۰۹ - ۰۳:۵۵
    0 0
    به نظر شما اگه امام علی توی اون موقعیت بود خودش رو از پنجره پرت میکرد؟؟ خخخ
  • ۱۳۹۷/۰۵/۱۱ - ۰۱:۰۶
    0 1
    اصلا شخصیتی مثل حامد الان هست که ما ندیده باشیم واقعا اگر مذهبی های این گونه بودن همه عاشق آن ها میشیدم الان دخترا. ب دنبال پول هستن ن ب دنبال عشق
  • اتنا ۱۳۹۷/۰۵/۱۱ - ۰۲:۱۰
    3 0
    به نظر من حامد نباید بمیره
  • مبینا ۱۳۹۷/۰۵/۱۲ - ۱۵:۴۷
    3 0
    حامد زنده است
  • mmk ۱۳۹۷/۰۵/۱۴ - ۱۸:۲۰
    1 0
    سلام.ببخشید میشه بگید کجای اون پریدن از پنجره خیال پردازی بود.یعنی هیچکدام از شما داستان رجبعلی خیاط رو نشنیدید.رجبعلی خیاط ۶ دختر به او نظر داشتند و اونو تو یه اتاق گیر میندازن اینجا شیخ برای فرار از گناه از پنجره بیرون پریدو طبق گفته خود ایشان هنگامی که به زمین میخوردند احساس میکنن که یک پر اورا نگه داشته و به روی زمین میگزارد و حتی هیچ صدمه ای هم ندید.حتما کتاب خاطرات جناب شیخ رو بخونید.این فیلم هم دقیقا به همین قسمت اشاره کرده.
  • ۱۳۹۷/۰۵/۱۴ - ۱۹:۲۶
    3 0
    من یه جای خوندم که حامد زنده میمونه
  • ۱۳۹۷/۰۵/۱۵ - ۱۳:۵۶
    4 0
    خیلی خیلی سریال خوبیه.واقعا عالیه .ولی نباید حامد میمرد .خیلی بد شد.
  • سعید ۱۳۹۷/۰۵/۱۵ - ۲۲:۳۴
    2 0
    سریال بسیارخوبیه ،قبول دارم که بعضی جاها اغراق داره ولی دوراز انتظار نیست ،مثلاپریدن ازپنجره زمانی میتونستم اتفاق بیوفته که همه راههابسته باشد ،بعید بودکه حامد نتونسته باشدازدربازفرارکنه، اگر فیلمها بااین سوژه‌ عالی منطقی ترساخته بشه همه راجذب خواهد کرد، درهرحال سریال خوب وبازم گرها بسیارعجیب کارمیکنند
  • حجت ۱۳۹۷/۰۵/۱۵ - ۲۲:۴۰
    1 1
    اره چرا حامد ممیره ؟؟بعددوخترمحجبه وپاک رو که جامعه زیادن ولی پسرای مذهبی هم عاشق دوختر لات میشن باعث تاسفه
  • رها ۱۳۹۷/۰۵/۱۶ - ۲۰:۳۸
    2 0
    حامد نباید میمرد.آخه چرااااااااا لیلا انقد بدبخته
  • ۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۰۹:۳۶
    0 0
    فیلم بسیار جذاب و زیبایی است ما دانشجویان دانشکده هنر دست اقای عنقا را میبوسیم برای این کار
  • زهرا ۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۲۰:۰۲
    0 2
    حامد میمیره؟؟؟
  • ستاره ۱۳۹۷/۰۵/۱۸ - ۱۱:۰۷
    1 0
    شخصیت حامد یه ذره با منطق جور در نمیاد منم موافقم اعتقادات حامد رو به عنوان یه پسر مذهبی توی سریال درست نشون ندادن ادم مذهبی رو طوری نشون دادن که انگار فقط دنبال دلش می ره با اینکه نظر خانواده و حتی عقل میگفت که لیلا ازهمه لحاظ هیچ تناسبی با حامد نداره حامد صرف عاشق شدن بی حساب کتاب باهاش ازدواج کرد درصورتیکه تو واقعیت یه پسری مثل حامد با یه دختری مثل لیلا عقلا و عرفا و... باهم هیچ تناسب وکفویتی ندارن اصلا یه آدم مقید ومومن و مذهبی به معنای واقعی چه جوری جذب یه یه دختری با ویژگی های کاملا متضاد با خودش میشه....! واقعا این ضعفی که از یه شخصیت مذهبی ساختن یه آدمی که بی حساب کتاب وبدون هیچ دلیل و منطقی عاشق میشه...
  • سارا ۱۳۹۷/۰۵/۱۸ - ۱۱:۳۲
    1 0
    حرفاییی ک زدید هیچکدوم درس نبود.در ضمن فیلمه نباید ک واقعی باشه در ضمن‌گوشی استاد زمز داشت لیلا باز کرد ینی هک کرد..
  • هدی ۱۳۹۷/۰۵/۱۸ - ۱۲:۱۸
    0 0
    وقتی اووونقدر درگیر دنبای پوچ مادی میشی و وقتی اونقدر از دنیای اصیل دینت خارج میشی و وقتی شهوت تمام فکر و ذهنت رو درگیر کرده !!! دیگه تعجبی نداره که فکرت اونقدر کوتاه باشه که نفهمی کار درست دقیقا همونی بود که حامد کرد!! در ثانی شما و امثال شماها با اون فکر بیمار قطعا نمیتونن فکر کنن چنین شخصیتی هم میتونه وجود داشته باشه!!!!اونوقت چطور به خودت اجازه نقد میدی ؟ اون هم با 3تا دلیلی که دیگه بهتر نگم....
  • ۱۳۹۷/۰۵/۱۸ - ۱۲:۵۶
    0 0
    داماده (محسن) از کار خونه کلا برداری کرده و فقط حامد از این موضوع خبر داشت تازه برای تشخیص هویت حامد محسن فقط رفت تازه توی تصادف صورت حامد کاملا سوخته من فکر می کنم حامد نمرده اینم کاره داماد (محسن)بوده چون فقط حامد از حسابای شرکت و کلابرداری محسن خبر داشت
  • سودا ۱۳۹۷/۰۵/۱۸ - ۱۶:۰۱
    0 0
    درسته وقتی یک فیلم پخش میشه هم منتقد وجود داره هم موافق اما دلایلی که شما ذکر کردید وقتی میخواندم متوجه شدم که تمام اینها در ذهن من هم وجود داشته اما قرار نیست فیلمی که پخش میشه هیچ ایرادی در آن نباشد به هر حال هیچ گلی بی خار نیست شما هم بیش از حد به این اتفاقات دقت میکنین این سریال یک فیلم ساده هستش مثل بقیه‌ی فیلمهایی که قبلا پخش شدن این سریال این روز ها محبوب مردم هستش به خاطر متفاوت بودن فیلمنامه و موضوع‌ به هر حال کار سریال و فیلم و فیلنامه نویسی کار دشواری‌ست و برای صبور بودنتون در برابر این اشتباهات فقط کمی باید درک داشته باشین
  • نازنين ۱۳۹۷/۰۵/۱۹ - ۱۰:۱۱
    1 0
    اينكه نشون داد حامد عاشق دختري شده كه قبلاً قيد و بندي نداشته دليل بر اين نيست كه همه بي حجب و حيا شن وحجت تموم شه كه هركار دوست دارن بكنن،اتفاقاً بسياار اموزنده و مثبت بود كه نشون ميده يه ادم ميتونه تغيير كنه و خوب باشه جوري كه شخصيت سفيدي مثل حامد عاشقش باشه اگر دقت كرده باشيد وقتي لسلا گفت حامد گذشته كفت گذشته ها گذشته!و اينكه بالغ بر ٣قسمت مادر و پدر حامد اين ديالوگ رو گفتن كه دختر پاك و صادقيه اما جووني و شيطنت كرده!!بي دليل ايراد نگيزيد.و اينكه حامد و خانوادش از شسطنت دختر چشم پوشي كردن مصداق كامل دين و بزرگان دين و حديث حضرت علي هست كه ميفرمايند اگر شب هنگام كسي را در حال گناه ديدي صبح به همان چشم نگاهش نكن شايد سحر توبه كرده باشد و تو نداني.علت خيلي از نقدها به سريالهاي ديني و مذهبي بي اطلاعي از اصول دين و سيره ي ائمه هستش.و ميشه اين فرهنگ رو جا انداخت كه اگر كسي در گذشته خطايي كرده اگر ذات پاكي داره ميشه گذشت و بخشيد يه خطاي گذشته كل اينده رو نابود نميكنه،اليته اين از نظر دينيشه اما از نظر ما تا ابد اون ادم طرد ميشه كه اين خلاف دين ماست. با تشكر
  • ۱۳۹۷/۰۵/۱۹ - ۱۰:۱۶
    1 0
    داستان سريال داستان اشنايان ويا اقوام كارگردان و نويسنده هستش و اگر به تيتراژ پاياني توجه كنيد اسم بعضي از شخصيتهاي فيلم رو تو قسمت با يادي از ... نوشته...
  • ۱۳۹۷/۰۵/۱۹ - ۱۳:۴۴
    1 0
    اگه حامد مرده وجنازه اش قابل شناسایی نبود چه جوری میشه که وقتی پدرش زنگ موبایلش میزنه موبایلش روشنه وداره بوق مخوره .پس گوشیش هم باید نابود شده باشه .حتمن حامد زنده است
  • مریم ۱۳۹۷/۰۵/۱۹ - ۲۳:۳۸
    0 0
    من و همسرم ازدواج دانشجویی موفق داریم/همسرم به طور باور نکردنی شبیه حامد پسر فوق العاده مذهبی و پاک/اما من یه دختر عادی منتها لات اینا نه/ولی دقیقا برعکس این داستان ابتدا همسرم جذب من شد در انجمن دانشگاه /خودم عشق یه پسر مذهبی به دختری مثل خودما عحیب میدونستم من حجاب مذهبی نداشتم اما همسرم جدا شبیه حامد و واقعا عشق پاکشا تجربه کردم /درسته سریال نقص های زیادی داره اما شخصیت پاک حامد و عشقش به دختری که مثل خودش نباشه وجود داره/من این معجزه را در زندگیم دارم
  • مرتضی ۱۳۹۷/۰۵/۲۰ - ۲۰:۲۲
    0 0
    واقعا برای این سایت متاسفهم با این نقدهای بچگانه. توی نقد توهین نمیکنن :) اگه قبل از نقد کردن فیلم رو میدیدی بهتر بود، موبایل استاد رمز داشت استاااد، توی نقد گفتی رمز نداشت. فضای دانشگاه رو هم خیلی خوب نشون دادن، توی دانشگاه ما یه مذهبی هست که خیلی مذهبی هست و البته درسرش داغون. همه بر ضد اونن :/ کلا نقد نکن شما :))
  • عرفان ۱۳۹۷/۰۵/۲۱ - ۰۱:۴۶
    0 0
    حامد پرید چون معتقد بود چون دیندار بود عاشق لیلا شد اول با شک و تردید بعد با یقین نه عاشق ظاهر لیلا انواع حامد ها زیادند دیده نمیشوند چون جنگ نرم دشمن موفق به تار کردن دید مردم شده است و در اخر بازدهی فیلم عالی عالی بود چون من معتقد را به روشنفکری بیشتر و تفکر در ایات زیبای قران کرد شاد باشید
  • احسان ۱۳۹۷/۰۵/۲۲ - ۱۷:۱۳
    0 0
    سلام.من یه دوستی دارم که وقتی یه مسئله ای مطرح میشه نظرشو میگه و اصرار بر درست بودنش داره.و وقتی بقیه نظرشون میگن میکه من اصلا نظر شما رو قبول ندارم.و این بد ترین توهین به یه شخصه.نظرات هر کسی برای خودش محترمه و از دیدگاه خودش درسته .و ما نمیتونیم همه اینو بپذیریم.افرادی مثل حامد هستن.شاید خیلی بیشتر از اونم معتقد باشن.ولی چون ما نمیبینیمشون به نظرمون غیر واقعی میاد.دانشگاه هایی هستن که مسئول آموزش اکثر کارها رو خودش انجام میده .و این دلیلی بر غیر واقعی بودن داستان نمیشه
  • سارا ۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ۱۳:۱۸
    0 2
    ایا حامد زنده می شود وراست است که شوهر خاهرش او را قایم کرده است
  • مهردادحسن پود ۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ۱۸:۴۸
    0 0
    سلام.واقعا متاسفم که به وسیله مردم میخواین دشمنی کنین .شما جزئیات ولش..معنی اصل فیلم و بچسب.
  • دنیا ۱۳۹۷/۰۵/۲۵ - ۱۲:۲۶
    2 0
    واقعی ترین بخش سریال اینه ک پسرایی مثله حامدم خیلی راحت عاشق دخترای لات و بیسروپا میشن بعدم میگن ته دلش هیچی نیست .آره ته دل اون هیچی نیست دختر بد ماییم ک دستمون به ی پسرم نخورده الان اینا الگوعن
  • بهشته ۱۳۹۷/۰۵/۲۶ - ۰۲:۰۰
    4 0
    خدا کنه حامد زنده باشه چون فیلم با بازی کردن حامد بهتر میشه
  • فاطمه ۱۳۹۷/۰۵/۲۶ - ۱۲:۵۲
    1 0
    به نظرم سریال پدر خیلی عالیه امیدوارم همه عواملش موفق باشن خیلی بد شد که حامد مرد من خودم خیلی ناراحت شدم وگریه کردم مثل واقعیت بود یه جایی خوندم که انگار حامد زنده است انشاالله اینطورباشه خیلی خوب میشه.
  • Eee ۱۳۹۷/۰۵/۲۷ - ۲۲:۵۴
    0 0
    الان مثلا فیلم های ترکیه ای یا فیلم هندی ها و ... خیلی واقعین ک این واقعی باشه؟فقط میخواین ایراد بگیرین
  • ۱۳۹۷/۰۵/۳۰ - ۲۳:۰۶
    0 0
    سلام بنده بدون اینکه این سایت را ببینم نظر قبلا جای دیگه دادم وقتی اسلام میگه مومن دائما درنشاط هست پس مانباید سریالی بسازیم که با روحیات بیننده بازی کند لطفاً سریال مذهبی شادوآموزنده بسازیدممنون
  • ۱۳۹۷/۰۶/۰۳ - ۰۲:۴۷
    2 0
    من دقیقا در همان دانشگاه درس خواندم و شرایط و موقعیت هایش را کاملا درک میکنم
  • منا ۱۳۹۷/۰۶/۰۵ - ۱۴:۱۵
    2 0
    آدم ها یی مثل حامد وجود داره ولی داستانش به نظر من تخیلی
  • فاطمه ۱۳۹۷/۰۶/۰۵ - ۱۹:۱۶
    0 1
    حامدزنده است وقسمت آخربه فیلم برمیگردد
  • ۱۳۹۷/۰۶/۰۵ - ۲۳:۴۵
    2 0
    بچه ها چی شد قسمت32 سریال پدر حامد یعنی زنده است؟
  • رها ۱۳۹۷/۰۶/۰۹ - ۰۰:۲۵
    2 0
    هرکسی که بخاطر ایمانش حاضره جونشو به خطر بندازه دیوووووننهه نیست

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.