دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۳

عصر امروز،

برندگان نهمین جشن مستقل فیلم کوتاه ایران مشخص شدند

نهمین جشن مستقل فیلم کوتاه

سینماپرس: نهمین جشن مستقل فیلم کوتاه، عصر امروز ۲۹ مرداد ماه با حضور فیلمسازان فیلم کوتاه در موزه سینما برگزار شد و برندگان این دوره خود را معرفی کرد.

به گزارش سینماپرس، عصر امروز دوشنبه ۲۹ مرداد ماه مراسم نهمین جشن مستقل فیلم کوتاه با دبیری پیمان نهان قدرتی در موزه سینما برگزار شد.

در این‌ مراسم پیش از شروع نهمین جشن مستقل فیلم کوتاه ایران از ویترین اختصاصی فیلم کوتاه در موزه سینما رونمایی شد. 

سپس در ابتدای جشن نهمین جشن مستقل فیلم کوتاه ایران که در سینماتوگراف موزه سینما برگزار شد، بخش کوتاهی از  فیلم مستند «سیر» درباره زنده یاد عزت الله انتظامی پخش شد.

امیرشهاب رضویان که اجرای این‌ مراسم را هم برعهده داشت، چراغی را که عزت‌الله انتظامی در فیلم "مینای شهر خاموش" در دست داشته را به موزه سینما تقدیم کرد.

پیمان نهان قدرتی دبیر نهمین جشن مستقل فیلم کوتاه به عنوان سخنران مراسم در سخنانی بیان کرد: امیدوارم بهترین عملکرد را در این جشن نشان داده باشیم. از نظر ما همه کسانی که در این جشن شرکت کردند برنده هستند چراکه فیلم کوتاه نشانه اندیشه بلند است.

پس از صحبت های کوتاه وی، برندگان بخش های مختلف جشن به شرح زیر معرفی شدند:

جایزه بهترین فیلم خارجی 

جایزه بهترین فیلم خارجی به فیلم «بچه خاموش»رسید که این جایزه به نماینده فیلم در ایران داده شد. همچنین کارگردان این فیلم کوتاه با پیام تصویری از دریافت جایزه تشکر کرد.

پس از پخش کلیپی از تاریخچه‌ی سینمای ایران و فعالیت‌های سهراب شهید ثالث نشان شایستگی ایسفا توسط ویدئویی که امیرنادری ضبط کرده و برای جشنواره فرستاده شده بود به سهراب شهید ثالث تقدیم شد که در بخش ابتدایی این مراسم شاهرخ شهید ثالث پسر عمو این هنرمند آنرا دریافت کرد و در ویترین اختصاصی فیلم کوتاه موزه سینما قرار داده شد.

پیش از این بهرام بیضایی، عباس کیارستمی، رخشان بنی اعتماد، خسرو سینایی، ناصر تقوایی، امیر نادری و ... آن را دریافت کرده بودند و رسم این جشن بر این است که کسی که سال گذشته این جایزه را گرفته، تندیس را به نفر بعدی اهدا کند.

بهترین فیلم کوتاه 

منوچهر شاهسواری، امیر توده روستا و مسعود امینی تیرانی نشان شایستگی این بخش را به محمد کارت برای فیلم کوتاه «بچه خور» اهدا کردند.

بهترین کارگردانی

 محسن امیریوسفی نشان شایستگی این بخش را به محمد کارت برای فیلم «بچه خور» اهدا کرد. کارت با حضور روی صحنه از تهیه کننده و دیگر عوامل فیلم تشکر کرد.  

بهترین فیلمنامه

کریم لک زاده و مجید برزگر نشان شایستگی این بخش را به آرین وزیردفتری برای فیلم «مثل بچه آدم» اهدا کردند.

آرین وزیردفتری بعد از دریافت جایزه خود اظهار کرد: امیدوارم بازنگری در ایین نامه انجام شود و برای بازیگری هم جایزه‌ای در نظر گرفته شود به همین دلیل از شادی کرمرودی بازیگر این فیلم دعوت می‌کنم تا جایزه را دریافت کند.

بهترین فیلمبرداری 

سعید پوراسماعیلی و محمد رسولی نشان شایستگی این بخش را به فرشاد محمدی برای فیلم «تو هنوز اینجایی» اهدا کردند که محمد روح بخش کارگردان فیلم جایزه را دریافت کرد.

بهترین تدوین 

بهرام دهقان و عماد خدابخش نشان شایستگی این بخش را به مجتبی اسماعیل زاده برای فیلم «موج کوتاه» اهدا کردند. اسماعیل زاده بعد از دریافت این جایزه از عوامل این فیلم کوتاه تشکر کرد.

بهترین صدابرداری یا صداگذاری

نشان شایستگی صداگذاری به حسین قورچیان برای فیلم «موج کوتاه» اهدا شد. وی بعد از دریافت این جایزه گفت: خوشحالم از ابتدا در سینمای مستقل کار کردم و معتقدم می توان در این سینما حرف خود را زد. متاسفانه امسال و در این دوره کاندید فیلم تجربی نداشته ایم.

بهترین طراحی صحنه و لباس

کاظم ملایی و آتوسا قلم فرسایی در این بخش روی صحنه آمدند و نشان شایستگی ایسفا به سعید حسنلو برای فیلم «بچه خور» اهدا شد.  

حسنلو در سخنان کوتاهی گفت: کارهای گروهی همیشه موفق است و ما در این فیلم گروه خوبی داشتیم.

در پایان مراسم منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما در سخنانی گفت: بهتر است جایزه بهترین فیلم را به تهیه کننده نه کارگردان اهدا کنید.

وی افزود: من این شانس را داشتم که در جشن اول سهمی داشتم و در آن سال به فکر یک فضای مستقل بودیم حالا خوشحالیم که امسال نصف این راه را رفته ایم. در تمام طول این سال ها انجمن فیلم کوتاه منظم ترین و خوش برخوردترین و خوش قول ترین صنف ها بوده است.

مدیرعامل خانه سینما در ادامه گفت: مسعود امینی تیرانی تلاش های بسیاری برای صنف کرد، اما می خواهم جوری رفتار نکنیم که  دل دوستان جدید و قدیم که برای ما تلاش کرده اند بشکند. من هنوز نمی دانم هیات مدیره جدید چه کسانی هستند اما باید مراقب یکدیگر باشیم. به سینما عشق بورزید تا راهی جز پیشرفت و موفقیت نداشته باشیم.

در پایان مراسم هم فیلم کوتاه سینمایی بچه‌خور به کارگردانی محمد کارت برای حاضران به نمایش درآمد.

در این مراسم منوچهر شاهسواری، علیرضا رضاداد، مازیار میری، مرتضی رزاق کریمی، سید صادق موسوی، جعفر صانعی مقدم، محسن امیر یوسفی، رضا درمیشیان، غلامرضا موسوی، محمدرضا دلپاک، علیرضا قاسمخان و ... حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.