یکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳

حضور مستند «رویای روهینگیا» در جشنواره مقاومت

محمد مهدی خالقی

سینماپرس: محمد مهدی خالقی، کارگردان و مستندساز کشور با ۳ اثر «رویای روهینگیا»، «پسرم» و «چشم به راه» در جشنواره فیلم مقاومت حضور دارد.

به گزارش سینماپرس، خالقی در گفتگویی درباره آثارش گفت: در جشنواره مقاومت امسال ۳ کار پذیرفته شده دارم. در دو فیلم، کارگردان هستم و در فیلم دیگر نیز تهیه‌کننده هستم. یکی از کارها مستند «پسرم» هست و فیلم دوم نیز مستند «رویای روهینگیا» است که به مساله آوارگی مسلمانان میانمار می‌پردازد.

وی درباره‌ی مستند «پسرم» توضیحاتی داد و گفت: مستند «پسرم» را دو سال پیش ساختم. این مستند درباره زندگی شهید محمدرضا خاوری از شهدای افغانستانی لشگر فاطمیون است که فراز و فرودهای زندگی او از زبان مادرش بیان می‌شود. مادر این شهید بزرگوار به عنوان راوی کار در برابر دوربین ما ایستاده است و ماجرای زندگی پسرش را روایت می‌کند. این مستند بهترین مستند کوتاه بخش شهید آوینی جشنواره حقیقت دو سال پیش شد و در جشنواره «رویش»، «حسنات» و ... نیز جوایز زیادی را دریافت کرد.

خالقی به مستند پذیرفته شده دیگر خود که به عنوان تهیه‌کننده در آن حضور دارد اشاره کرد و گفت: مستندی که در آن تهیه‌کننده هستم و در بخش نهایی جشنواره مقاومت حضور خواهد داشت، مستند «چشم به راه» است. این مستند با موضوع شهدای مدافع حرم است و کارگردان آن علی محمد خانکی و مجتبی احسانی هستند.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت همزمان با هفته بسیج از ۵ تا ۹ آذر ماه به دبیری محمد خزاعی در تهران برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.