شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶

کاهش ارسال مستندهای پرتره به «سینماحقیقت»

سینما حقیقت

سینماپرس: در حالی امسال ۴۰ فیلم مستند پرتره متقاضی حضور در دوره دوازدهم جشنواره «سینماحقیقت» هستند که این آمار نسبت به سال های گذشته کاهش محسوسی را نشان می دهد.

به گزارش سینماپرس، سال گذشته کارگردانان ۹۸ فیلم مستند پرتره متقاضی شرکت در این رویداد شده بودند که این آمار نشان‌دهنده‌ کاهش ساخت مستند پرتره در یکسال گذشته است؛ این درحالی است که دبیرخانه سینماحقیقت در ۲ دوره پیش (سال ۱۳۹۵) پذیرای بیش از ۴۰۰ فیلم مستند پرتره شده بود که بالاترین آمار طی سالیان اخیر بود.

از پرتره‌هایی که امسال با موضوع هنرمندان ایران ساخته شده و به دبیرخانه دوازدهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» ارائه شده‌اند، می‌توان به بهرام بیضایی، ایرج صغیری، پرویز بهرام، فروغ فرخزاد، یدالله رویایی، مرتضی سرهنگی، ابوالحسن تهامی، اکبر منانی، محمدعلی حدت و... اشاره کرد.

برخی چهره‌های سیاسی- اجتماعی ایران نظیر آیت‌الله طالقانی، آیت‌الله مصباح‌یزدی، آیت‌الله حائری، آیت‌الله اردکانی، آیت‌الله خویی، آیت‌الله نجفی، آیت‌الله بلادی، مهندس مهدی بازرگان، سیدمصطفی خمینی و... نیز موضوع تعدادی از این پرتره‌ها هستند.

این فیلم‌های مستند پرتره صرفاً در دبیرخانه جشنواره «سینماحقیقت» ثبت شده‌اند و نمایش آن‌ها در جشنواره، منوط به رای هیات انتخاب جشنواره است.

اسامی فیلم‌های منتخب بخش «مسابقه ملی» جشنواره «سینماحقیقت» در سه گروه مستندهای کوتاه (تا ۴۰ دقیقه)، نیمه‌بلند (۴۰ تا ۷۰ دقیقه) و بلند (بالای ۷۰ دقیقه)، در نیمه دوم آبان‌ماه ۹۷ اعلام خواهد شد.

دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۷ به دبیری سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد در شهر تهران برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.