شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱

هالیوود ریپورتر گمانه‌زنی کرد

بخت‌های دریافت اسکار ۲۰۱۹ بهترین فیلم خارجی

بخت‌های دریافت اسکار ۲۰۱۹ بهترین فیلم خارجی

سینماپرس: طبق برخی گمانه‌زنی‌ها، فیلم‌های نمایندگان مکزیک و کره جنوبی در اسکار نود و یکم شانس بیشتری برای دریافت اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان دارند.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم‌های نمایندگان مکزیک و کره جنوبی در اسکار نود و یکم شانس بیشتری برای دریافت اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان دارند اما «کوبا» و «کنیا» را هم نمی‌توان دست‌کم گرفت.

نمایندگان کره جنوبی و مکزیک در جشنواره‌های معتبر جهانی خوش درخشیده‌اند و با کوله‌باری از جوایز به رقابت اسکار آمده‌اند. در ادامه به شرح مختصر چند فیلم شاخص بخش اسکار غیرانگلیسی زبان نگاهی انداخته‌ایم که ملاحظه خواهید کرد:

فیلم «سرجیو و سرگئی»

طنز سیاسی «ارنستو داراناس» که اولین اکران خود را در سال ۲۰۱۷ در جشنواره فیلم بین‌المللی تورنتوی کانادا تجربه کرد که «ران پرلمَن» در آن ظاهر شد. این  فیلم نماینده هاوانا در اسکار و به عنوان یکی از فیلم‌های شاخص این بخش عنوان شده بود اما به دلایلی نامعلوم رد صلاحیت شد. برخی معتقدند که غالب دیالوگ‌های این فیلم که به زبان انگلیسی است، باعث رد شدن این فیلم در بخش اسکار زبان خارجی بوده است.

فیلم «سوختن»

با این درام تیره که بر اساس داستان کوتاه «هاروکی موراکامی» نویسنده نامدار ژاپنی ساخته شده و برنده جایزه «فیپرِسی» جشنواره کن شده است، «لی چانگ دونگ» دومین فیلم‌ساز کره‌ای می‌شود که برای سومین بار اثرش به اسکار راه یافته و شاید برای اولین بار نامزد این جایزه شود.

فیلم «کَفَرناحوم»

کمپانی «سونی کلاسیک» توزیع‌کننده چندین فیلم خارجی است که به بخش اسکار زبان خارجی راه یافته‌اند اما این فیلم درام اجتماعی کودک‌محور از «نادین لَبَکی» (ورودی اسکار در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱) که جایزه هیأت داوران کن را بدست آورده به واسطه واکنش‌هایی که پس از اکرانش دیده شد، می‌تواند قوی‌ترین تولید کمپانی سونی باشد که در بخش اسکار زبان خارجی شرکت کرده است.

فیلم «رُم»

پرتره دوران کودکی «آلفونسو کوارون» می‌تواند تنها فیلم یازدهم غیرانگلیسی و دومین فیلم مکزیکی پس از «بابِل» باشد که نامزد «بهترین فیلم» اسکار شود. این فیلم می‌تواند رکورد پنج نامزدی شخصی را بشکند و بنظر می‌رسد در این بخش بتواند برنده شود.

فیلم «دزدان فروشگاه»

«هیروکازو کُرِاِدا» نویسندگی، تدوین و کارگردانی این فیلم درام خانوادگی را انجام داده است. این فیلم توانست «نخل طلای کن» را در ماه می از آن خود کند و پس از آن بسیاری نظریات ارائه شد مبنی بر اینکه موفقیت این فیلم در اسکار ۱۰۰ درصد خواهد بود.

فیلم «سوپا مودو» 

این فیلم درام که به زبان سواهیلی ساخته شده، در مورد آخرین روزهای حیات کودکی بیمار است. این فیلم که در جشنواره کن با استقبال فراوان همراه بود لیکن در کشور خود کنیا به خاطر وجود مضامینی که در فیلم بود ممنوع‌الپخش شد.

*فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.