چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰

عماد افروغ مطرح کرد:

تحریم‌های آمریکا و بار سنگین مسئولیت سینمای مقاومت

عماد افروغ

سینماپرس: رئیس اسبق کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: تحریم تنها سلاح آمریکا در قبال انقلاب و موفقیت آن در ایران است که بی‌رحمانه با هر بهانه‌ای بر ملت مظلوم ما اعمال می‌شود.

به گزارش سینماپرس، عماد افروغ رئیس اسبق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران را مقاومت مردم در شرایط امروز منطقه اعلام کرد و گفت: اعمال تحریم علیه ایران مسئله جدیدی نیست و از بدو ظهور و پیدایش انقلاب اسلامی آغاز شده است .بنده معتقدم مسائل هسته‌ای و مذاکرات بین‌المللی و غیره بهانه است مشکل آمریکا ریشه در انقلاب اسلامی دارد که منجر به مقاومت انسانی، اسلامی و سیاسی در برابر زیاده خواهی در مقابل صهیونیسم می‌شود.

وی افزود: مقاومت در لفظ و محاوره آسان است اما در عمل جریان سازی سیاسی و اعتقادی را به بار می‌آورد. در شرایط جنگ نرم و تحریم‌های اجباری آمریکا، ایستادگی و مبارزه در برابر حق به تاراج رفته یک ملت جامه عمل به خود گرفته و ساز و کاری اساسی را می‌طلبد. نمود این جریان در سبک زندگی مردم، به ریشه‌های تاثیرگذار آن در سرنوشت یک کشور  باز می‌گردد.

افروغ خاطر نشان کرد: اوج قدرت مقاومت در ایران، به اوایل انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس باز می‌گردد که با مدیریت، جریان سازی و عملگرایی به نتیجه مطلوبی رسیده است. به طور کلی مقاومت از بدو ورود اسلام یک حرکت جدی بوده و در سیره امام علی(ع) به آن اشاره شده است. آنچه که امروز در عرصه بین‌الملل می‌بینیم یک آسیب بزرگ است که در بی توجهی به ظرفیت مقاومت در هر کشوری، ادامه پیدا می‌کند. مقاومت زمانی نتیجه بخش می‌شود که همه جوانب سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره را در بر گیرد و از ذهن، محصول و کنش مقاوم بهره مند شود.

افزایش تحریم‌های آمریکا که به نوعی شامل دارو و تجهیزات پزشکی نیز می‌شود واکنش پذیر است و بار مسئولیت سینمای مقاومت را در بخش فرهنگی سنگین‌تر کرده است. به تعبیری دیگر تحریم‌ها دستی بر تشدید معضلات و مشکلات اجتماعی داشته و بهبود آن به مشارکت و همراهی همه حوزه‌ها نیاز دارد.

تصور اشتباه برخی مسئولان نسبت به تفاوت سینمای اجتماعی با سینمای انقلاب، پیامدهای جبران ناپذیری برای بخش فرهنگی داشته است. در حالی که انقلاب خود یک پدیده اجتماعی بوده و هدفی اجتماعی دارد. تناقض و مغایرت این دو سینما ناشی از جهل و منفعت پرستی برخی افراد است و هیچ توجیح منطقی ندارد.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با شعار «تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی» به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با همکاری مراکز و سازمان های مختلف از  ۵ تا ۹ آذر ماه سالجاری به دبیری محمد خزاعی در تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.