سه‌شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶

استقبال اهالی هنر و رسانه از اولین روز جشنواره «مقاومت»

اولین روز برگزاری جشنواره فیلم مقاومت

سینماپرس: اولین روز برگزاری جشنواره فیلم «مقاومت» نه تنها با استقبال اهالی رسانه همراه بود بلکه خانواده هنرمندان، فیلمسازان و به خصوص دانشجویان و هنرجویان سینما از مراکز آموزشگاهی نیز در این محفل سینمایی حضور پیدا کردند و از نمایش فیلم ها و کارگاه های آموزشی بهره بردند.

سینمای عصر جدید که برای آثار مستند در نظر گرفته شده بود علی رغم نگرانی های مسئولان برگزار کننده مبنی بر عدم استقبال از آثار مستند که معمولا در رسانه ها مطرح می شود؛ مملو از جمعیت شده تعداد مخاطبان  بیش از گنجایش سالن بود. این اتفاق در سالن های سینما فلسطین که به اکران آثار داستانی اختصاص داشت نیز رخ داد و این نشان می دهد آثار تولید شده در حوزه دفاع مقدس و جنگ از شاخصه ها و ویژگی هایی برخوردار است که باعث جذابیت و استقبال علاقمندان به این حوزه شده است.

یکی دیگر از نکات قابل توجه در اولین روز جشنواره فیلم مقاومت استقبال از فیلم هایی بود که برای اولین بار در این رویداد رونمایی می شدند. فیلم سینمایی «کنجانچم» به کارگردانی یاسمن نصرتی از جمله آثاری بود که نه تنها در سالن سینمای با ظرفیت ۵۷۰ صندلی مورد اقبال قرار گرفت بلکه نشست نقد و بررسی آن نیز اهالی رسانه و سینما را غافلگیر کرد.

در کنار این ها بخش گفتمانی نیز  شاهد همراهی علاقمندان بود.  در اولین نشست این بخش اگرچه یکی از استادان تغییر کرد و به جای احمدرضا درویش ؛ رضا رستگار با موضوع جلوه های ویژه در سینمای مقاومت و دفاع مقدس کارگاه برگزار کرد اما دانشجویان و هنرجویان سینما این فرصت را غنیمت دانسته و از آموزش ها بهره مند شدند.

 در ادامه برنامه گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی  موضوع غربگرایی و غرب ستیزی در سینمای ایران برگزار شد و  بهروز افخمی، وحید یامین پور و ابراهیم فیاض در سالن شماره ۲ سینما فلسطین به سخن پرداختند و این سالن نیز با جمعیتی قابل توجه روبه رو شد. بسیاری از علاقمندان و دانشجویان و کسانی که با فضای امروز سینما خیلی انس نداشتند حضور داشته و در پرسش و پاسخ و بحث ها شرکت می کردند.

بخش اسلام هراسی و ایران ستیزی به دلیل نمایش فیلم سینمایی « قاتل امریکایی» محصول ۲۰۱۷ از دلایل استقبال و حضور مخاطبان علاقمندان و به خصوص اهالی رسانه بود.  این بخش با هدف بازشناسی و ارزیابی لایه های پنهان و زوایای درونی فیلم هایی که علیه ایران و اسلام ساخته شده است با سخنرانی دکتر مجید شاه حسینی همراه بوده است.

یکی از برنامه های جالب و متفاوت این جشنواره بخش نشست های نشانه شناسی سینمای مقاومت است که برای اولین بار با هدف جریان شناسی و راهبرد اهتمام به محتوا و ساختار فکری و درونی فیلم های سینمایی برگزار می شود. این برنامه همراه با عوامل، پیش بینی شد و فضای نقد و گفتمانی قابل قبولی را با اجرای گبرلو و کارشناسی رضا درستکار ایجاد کرد که با استقبال رسانه ها روبه رو شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.