سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱

معرفی داوران بخش کاریکاتور و کارتون جشنواره «هنرجوان»

داوران بخش کاریکاتور و کارتون جشنواره «هنرجوان»

سینماپرس: مسعود شجاعی طباطبایی، محمدحسین نیرومند و محسن نوری نجفی آثار بخش کاریکاتور و کارتون هفتمین جشنواره «هنرجوان» را داوری خواهند کرد.

به گزارش سینماپرس، سید حمید شریفی دبیر هنری هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی «هنر جوان» داوران بخش های کاریکاتور و کارتون این رویداد حوزه تجسمی را منصوب کرد.

مسعود شجاعی طباطبایی، محمدحسین نیرومند و محسن نوری نجفی آثار کاریکاتور و کارتون جشنواره هنرجوان را ارزیابی و داوری خواهند کرد.

سیدمسعود شجاعی طباطبایی

متولد ۱۳۴۲ / تهران

وی فارغ‌التحصیل مقاطع لیسانس نقاشی و فوق‌لیسانس گرافیک از دانشگاه‌های تهران و تربیت مدرس است. شجاعی طباطبایی طی سال‌ها فعالیت هنری و خلق آثار کاریکاتور موفق به دریافت نشان مفاخر تجسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گردید و با حضور در جشنواره‌ها و رقابت‌های هنری ملی و بین‌المللی موفق به دریافت جوایز و الواح تقدیری متعددی شده است؛ از جمله جایزه ویژه مسابقه بین‌المللی کارتون آیدین دوغان ترکیه(۱۹۹۷) و جایزه سوم مسابقه بین‌المللی کارتون لیتوانی(۱۹۹۳). از دیگر فعالیت‌های سیدمسعود شجاعی در عرصه فرهنگ و هنر می‌توان به مدیریت مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، مدیریت خانه کاریکاتور ایران، سردبیری مجله‌های کاریکاتور و ایران کارتون، تدریس در دانشکده‌های هنر، دبیر بخش آسیایی فصلنامه کمیک جهانی پنسیلوانیا، برنامه‌ریزی جشنواره‌ها و … اشاره کرد. شجاعی حضوری فعال در هیئت داوران بیش از ده جشنواره‌ و رویداد ملی و بین‌المللی داشته که از آن جمله می‌توان به سی و ششمین جشنواره کارتون پیراسیکابا در برزیل(۲۰۰۹) و کارتون چاینا گوانگژی در چین(۲۰۰۷) اشاره کرد. جایزه اول مدیریت بهترین سایت کارتون و کاریکاتور دنیا بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ برای سایت ایران کاریکاتور به سیدمسعود شجاعی طباطبایی تعلق گرفت. وی در سال ۱۳۹۵ نیز موفق به اخذ جایزه «مرد سال هنر انقلاب» از حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی گردید.

محمدحسین نیرومند

متولد ۱۳۴۳ / مشهد

وی تحصیلات خود را در مقطع لیسانس طراحی صنعتی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به اتمام رساند و طی سال‌ها فعالیت هنری در زمینه طراحی کاریکاتور موفق به دریافت گواهینامه درجه یک هنری ـ معادل دکترا ـ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نشان عالی تجسمی از جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر گردید. نیرومند فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۶۴ با نشریات و روزنامه‌های کثیرالانتشار کشور شروع کرد. تدریس و آموزش در دانشکده هنرهای زیبای سازمان صدا و سیما، مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، سردبیری و مدیر مسئول نشریه کیهان کاریکاتور، تألیف کتاب و مقاله و … بخشی از فعالیت‌های نیرومند در عرصه علمی ـ هنری و فرهنگی کشور تا به امروز بوده است. محمدحسین نیرومند تا کنون عهده‌دار دبیری و داوری چندین جشنواره ملی و بین‌المللی بوده و خود نیز با شرکت در رقابت‌های هنری مختلف موفق به دریافت جوایز و الواح تقدیری متعددی از جمله کسب جایزه طلای هنرمند برگزیده هشت سال دفاع مقدس و همچنین جایزه و مدال ویژه جشنواره yomiuri Shimbun از کشور ژاپن شده است(۱۹۸۵). کتاب دو جلدی دستورالعمل‌های فیل آبی برای ایده‌یابی از تازه‌های تألیفات محمدحسین نیرومند است.

 سیدمحسن نوری‌نجفی

متولد ۱۳۳۶/ تهران

وی دارای گواهینامه‌های هنری درجه یک کاریکاتور و درجه سه نقاشی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. نوری‌نجفی طی سال‌ها فعالیت هنری در زمینه‌های طراحی، کاریکاتور، فیلم‌نامه‌نویسی، کارگردانی انیمیشن و ۳۵ سال همکاری با روزنامه‌های کثیرالانتشار کشور به خلق آثار متعددی پرداخته است. وی حضوری بسیار فعال در داوری‌ جشنواره‌های بین‌المللی و همچنین برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجیِ انفرادی و گروهی مختلف در کشورهای ایران، مکزیک، کانادا، فرانسه، ایتالیا، بلژیک، سوئیس، رومانی، آلمان و … داشته است. سیدمحسن نوری‌نجفی با شرکت در رقابت‌های هنری ملی و بین‌المللی موفق به دریافت ده‌ها جایزه و لوح تقدیر از جشنواره‌های بین‌المللی شده است که از آن جمله می‌توان به رتبه نخست گراند پرایز از کره جنوبی(۱۹۹۶) و جایزه و مدال ویژه جشنواره yomiuri Shimbun از کشور ژاپن(۱۹۹۳) اشاره کرد.

هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی هنر جوان به همت موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر و با همکاری مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری دی ماه امسال در ۶ بخش طراحی، پوستر، کارتون، کاریکاتور، تصویرسازی و عکس برگزار می شود. آخرین مهلت ثبت نام و ارسال اثر به دبیرخانه این رویداد ۲۸ آذر ماه است و جزئیات و مقررات آن در سایت سپهر سوره هنر به نشانی www.artfest.ir  قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.