چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳

ویژه برنامه های رادیو به مناسبت روز دانشجو

روز دانشجو

سینماپرس: شبکه‌های رادیویی به مناسبت فرار رسیدن روز دانشجو، ویژه برنامه‌های مختلف و متعددی را به روی آنتن می‌برند.

به گزارش سینماپرس، همزمان با فرا رسیدن روز دانشجو شبکه‌های مختلف رادیویی با تولید و پخش دوهزار و دویست دقیقه ویژه برنامه، مخاطبان خود را همراهی می‌کنند.

بر این اساس در این ویژه برنامه‌ها رویکرد‌هایی مانند مروری بر تاریخچه روز دانشجو، ورزش دانشجویی، پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری درحوزه دانشجویان، تاریخچه‌ای از جنبش‌های دانشجویی، ویژگی‌های دانشجوی طراز انقلاب اسلامی و مطالبه گری مبتنی بر تمدن سازی نوین اسلامی، نقش دانشجویان در پیوند علم و صنعت مطرح می‌شود.

بر این اساس رادیو ایران با تولید و پخش برنامه‌های «سلام صبح بخیر»، «ایران را بشنویم»، «مستندرادیویی»، «نشانی»، «تقویم تاریخ»، «صفحه من»، «رویداد‌های هفته پارک ساعی»، «چلستون»، «راه شب» و «راه امام کلام» را با موضوعاتی مانند بررسی جنبش دانشجویی نماد بصیرت فکری، مستند درباره وقایع روز دانشجو، بازخوانی وقایع روز، کلام مقام معظم رهبری و سخنان امام خمینی (ره) در مورد دانشجو و دانشگاه، نقش دانشجویان در شکل گیری انقلاب - نقش دانشجویان در پیوند علم و صنعت - فرمایشات مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) در مورد دانشجویان و نقش دانشجویان در فرهنگ سازی جامعه همراه مخاطبان خود است.

رادیو فرهنگ با برنامه‌های «صبح به وقت فرهنگ» و «کافه نیمروز» که با بررسی مروری بر تاریخچه روز دانشجو و گفتگو با دانشجویان همراه است به استقبال این روز می‌رود.

رادیو جوان نیز با تولید دو ویژه برنامه به بررسی روز دانشجو و وقایع مرتبط با آن می‌پردازد.

رادیو تهران با برنامه‌های گفتاورد، در ساحت حضور، جمعه با سیاست و مستند رادیویی ضمن بررسی ابعاد مختلف این روز تاریخی به صورت زنده اقدام به پخش سخنرانی خطیب نماز جمعه تهران در روز دانشجو می‌ کند.

رادیو معارف نیز با برنامه‌های دانشجو، دیدار، مجله روز، پخش نماز جمعه قم، برگی از تاریخ، گفتگوی فرهنگی، من انقلابی ام، کلام امام و پیام ولایت مخاطبان خود را همراهی می‌کند. بر این اساس مواردی همچون ویژگی‌های دانشجوی انقلابی و مطالبات نظام از دانشجویان، دغدغه‌های فرهنگی دانشجویان در حضور رهبر معظم انقلاب، دانشجوی فعال در اجتماع، فرهنگ و سیاست، مشکلات آموزشی و فرهنگی دانشجویان، ویژگی‌های دانشجوی انقلابی، گفتگو با مسئولان دانشجویان، دانشجوی انقلابی در کلام امام راحل (ره) و بیانات مقام معظم رهبری با موضوع دشمنی‌های آمریکا و ضرورت هوشیاری طبقات مختلف مردم و مخصوصا دانشجویان عزیز در برنامه‌های این شبکه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رادیو پیام نیز به مناسبت روز دانشجو در تمام بخش‌های خود به هویت تاریخی و رسالت ملی و دینی دانشجو-بیان تاریخچه‌ای از نامگذاری روز دانشجو -معرفی و دستاورد‌های دانشجویی در ۴۰ سال پس از انقلاب اشاره می‌کند.

رادیو سلامت با برنامه‌های کوچه سلامت پلاک ۱۰۲، غذا سلامت زندگی و پشت پلک صبح با موضوعاتی مانند ضرورت رعایت نکات تغذیه‌ای دانشجویان در خوابگاه‌های دانشگاه و بررسی فشار‌های گرو‌های دوستی در دوران دانشجویی مخاطبان را همراه می‌کند.

رادیو گفتگو برنامه‌های «مشق شیدایی»، «گفت و گوی علمی»، «گفت و گوی سیاسی»، «گفت و گوی روز» و «فردای روشن» با موضوعاتی از قبیل گفتگو با خانواده شهدای دانشجو، نقش دانشجویان در تولید علم و پیشرفت کشور، عملکرد وزارت علوم و بایسته‌های پیش روی این نهاد در پویاسازی محیط دانشجویی و تشکل‌های دانشجویی، بررسی ویژگی‌های دانشجوی طراز انقلاب اسلامی و مطالبه گری مبتنی بر تمدن سازی نوین اسلامی، دانشجویان و چالش‌های پیش روی فعالیت سیاسی در دانشگاه، پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری درحوزه دانشجویان، تاریخچه‌ای از جنبش‌های دانشجویی در ایران مخاطبان را به روی آنتن می‌برد.

رادیو اقتصاد نیز با برنامه‌های مرتبط با این مناسبت از جمله برنامه‌های اقتصاد تعطیل نیست و «چرتکه» به جنبه‌های مختلف روز دانشجو اشاره می‌کند.
رادیو ورزش با تولید و پخش برنامه‌های همیشه با ورزش، گپ آهنگ، صدای ورزش، صبح و ورزش و صدای کوهستان مخاطبان را همراهی می‌کند. بر این اساس مواردی همچون بررسی ورزش دانشجویی، گفتگو با مسئولان ورزش دانشجویی و بررسی ورزش دانشجویی به استقبال این روز می‌رود.

رادیو نمایش اثر نمایشی فاخر روز‌های تنهایی را به مناسبت روز دانشجو پخش می‌کند. موضوع داستان بدین شرح است که سعید فرد تنهایی در جریان ۱۶ آذر ۱۳۳۲ با عاطفه یکی از فعالان دانشجویی آن زمان آشنا می‌شود و داستان ادامه می‌یابد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.