جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶

جلسه شورای سیاستگذاری «کودک آنلاین» برگزار شد؛

ثبت نام ۹۴ فیلم برای حضور در جشنواره «کودک آنلاین»

جلسه شورای سیاستگذاری «کودک آنلاین»

سینماپرس: جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره «کودک آنلاین» با حضور سیدجمال هادیان، علیرضا تابش مدیرعامل، حبیب ایل بیگی، اعضای شورای سیاستگذاری و دبیران بخش های مختلف این جشنواره در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره «کودک آنلاین» با حضور سیدجمال هادیان دبیر جشنواره، علیرضا تابش مدیرعامل و حبیب ایل بیگی قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی، اعضای شورای سیاستگذاری و دبیران بخش های مختلف این جشنواره در  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سیدجمال هادیان دبیر جشنواره کودک آنلاین با اشاره به این که دبیرخانه جشنواره کودک آنلاین خارج از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تجهیز شده و آغاز به کار کرده است، تصریح کرد: تاکنون استقبال خوبی از سوی ایده‌پردازان و فیلمسازان صورت گرفته است.

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در این جلسه با اشاره به این که یکی از مهم‌ترین وظایف بنیاد فارابی تولید محتوا در حوزه سینمای کودک و حمایت از حرکت های فرهنگی در این حوزه است، گفت: رویکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این جشنواره ایجاد نگاه تخصصی به شبکه‌های اجتماعی است که همین موضوع فرصت مناسبی برای گفتمان‌سازی محسوب می‌شود و به همین بهانه متخصصان حوزه رسانه می‌توانند دیدگاه خود را در این زمینه مطرح کنند.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی بیان کرد: برگزاری این جشنواره زمینه آموزش به والدین را فراهم می‌کند و موجب تقویت دیدگاه‌های انتقادی کودک در فضای مجازی می شود و امید ما بر این است که جشنواره کودک آنلاین آرام‌آرام راه خود را میان مردم پیدا کند.

در این جلسه حسین شیخ‌الاسلامی دبیر محتوایی جشنواره ضمن ارائه یک گزارش، گفت: ضریب نفوذ جشنواره در حال حاضر وضعیت مطلوبی دارد چرا که امروز بیشتر جامعه هدف ما از وجود چنین جشنواره‌ای اطلاع دارد اما، موضوع اصلی این است که آن‌ها دقیق نمی‌دانند که موضوع اصلی چیست، به همین دلیل ثبت‌نام برای بخش فیلم کوتاه دو برابر بخش وب سری و ایده بوده است.

صادق زنگنه دیگر عضو شورای سیاستگذاری در این نشست درباره اهمیت جذب دانش‌آموزان در این جشنواره صحبت و عنوان کرد: ما کار خود را با جلساتی با مدیران وزارت ورزش و جوانان آغاز کردیم و قرار است تا با معرفی سمن‌های مربوط به فضای مجازی  پیگیر آموزش و توجیه اهداف جشنواره در شهرستان‌ها باشیم.

در پایان این نشست که به ارائه گزارش دبیران بخش ها اختصاص داشت، طیبه فلکیان دبیر اجرایی جشنواره با بیان اینکه روند دریافت آثار تاکنون به خوبی انجام شده است، اظهار کرد: تا به امروز ۹۴ فیلم و ۴۱ ایده در جشنواره ثبت‌نام‌ شده است که با توجه به نوپا بودن این رویداد، رقم قابل قبولی است.

مصطفی مصطفوی دیگر عضو شورای سیاستگذاری و دبیر بخش مارکتینگ جشنواره نیز با ارائه توضیحاتی درباره تفاوت این جشنواره نسبت به دیگر جشنواره‌هایی که در کشور برگزار می‌شود، گفت: تلاش ما در این جشنواره این بوده است که یک ادبیات جدید را در جامعه جا بیاندازیم. در این جشنواره قرار نیست به تولید محتوا به عنوان یک شغل برای یک نهاد یا شرکت نگاه کرد بلکه باید تولید محتوا تبدیل به کسب و کاری پایدار و درآمدزا شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.