جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱

در حاشیه مهمل بافی های یک رسانه مثلا اصلاح طلب درباره «جشنواره مقاومت»

ای کاش به همان سکوت مرگبار خود ادامه میدادید

پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت

سینماپرس: روزنامه اعتماد در گزارشی به قلم فردی مجهول الهویه که خود را رزمنده دفاع مقدس! نامیده، تندترین حملات را به جشنواره مقاومت روا داشته و با به کارگیری دروغ‌هایی آشکار جشنواره مقاومت را در راستای حمایت از یهود دانسته است!

هفته‌ای که گذشت بزرگترین رویداد فرهنگی کشور رقم خورد و پانزدهمین حشنواره بین المللی فیلم مقاومت با حضور چشمگیر فیلمسازان مطرح بین المللی به کار خود پایان داد. در روز‌هایی که جشنواره در سینما فلسطین و عصرجدید مشغول به اکران بود، سالن‌های آن مملو از جمعیت بود و بسیاری از مخاطبان روی زمین به تماشای آثار جشنواره نشستند. این رویداد بزرگ فرهنگی در حالی با سرافرازی به اتمام رسید که متأسفانه اخبار این رویداد مهم در رسانه‌های اصلاح‌طلب به طور کامل بایکوت شد و هیچ خبری در رسانه‌های این طیف کار نشد.

اما‌ای کاش این رسانه‌ها به سکوت خود در قبال جشنواره‌ی مقاومت اکتفا می‌کردند و دیگر دست به تخریب جشنواره‌ای به نام مقاومت و برای انقلاب نمی‌زدند. به‌عنوان نمونه روزنامه اعتماد یکی از آن رسانه‌هایی بود که نه تنها خبری از استقبال چشمگیر مخاطبان منتشر نکرد بلکه در شماره اخیر خود و بعد از چند روز از پایان جشنواره در گزارشی به قلم فردی بدون نام و مجهول الهویه که خود را رزمنده دفاع مقدس! نامیده تندترین حملات را به جشنواره مقاومت روا داشته و جالب است که با به‌کارگیری دروغ‌هایی آشکار جشنواره مقاومت را در راستای حمایت از یهود دانسته است!

اعتماد در گزارشی با عنوان «نمایش مظلومیت یهود در جشنواره فیلم مقاومت! » بدون آنکه نویسنده هویت خود را آشکار کند تا جایی که صاحب قلم برخود اجازه داده با بهانه‌های واهی و گزاره‌های کاملا کذب بر جشنواره تاخته و آنرا بی ثمر و یک جشنواره بی اهمیت و کم فروغ و در راستای حمایت از یهود و علیه دفاع مقدس قلمداد کرده است! اعتماد با استناد به فیلم «مسیری به سپیده دم» به کارگردانی اندرو کاسترو، ازآنجا که در فیلم مادربزرگ یک خبرنگار به نام خاوی که یک زن سالمند یهودی است او را تشویق می‌کند برای کشف حقیقت به عراق برود و مادربزرگ گردنبندی به یادگار به خاوی می‌دهد که متعلق به یهودیان است، نتیجه گرفته است «جشنواره مقامت نمایش مظلومیت یهود است! » درحالیکه آنچه به ذهن نویسنده «اعتماد» رسیده در هیچ جای فیلم چنین مفهومی به ذهن مخاطب متبادر نمی‌شود. درواقع گویی این روزنامه چشم خود را بر روی تمام واقعیات ملموس جشنواره امسال در تقویت باور‌های دینی و ملی و همچنین استقبال چشمگیر مردم بسته و تنها قصدش تخریب جشنواره‌ای با نام دفاع مقدس است. ‌

ای کاش این رسانه اصلاح طلب، این بار نیز مانند بسیاری از اتفاقات ممتاز مربوط به انقلاب اسلامی و دفاع مقدس لااقل به سکوت خود ادامه میداد نه اینکه همنوا با رسانه‌های بیگانه سعی در تضعیف جایگاه مفاومت در سینمای ایران داشته باشد. اکثر کسانی که جشنواره امسال را از نزدیک شاهد بودند براین مهم تاکید داشتند که جشنواره مقاومت در این دوره بسیار موفق ظاهر شد. دراین دوه از جشنواره بیش از ۴۲ فیلم و فیلمساز خارجی از کشور‌های مختلف در آن حضور داشتند و سینماگرانی از کشور‌های آمریکا، آرژانتین، سوریه، روسیه، عراق، یمن، بحرین، عربستان، لبنان، فرانسه، اسپانیا، هند، کانادا، ترکیه، بوسنی، انگلیس، چین و... در آن حضور پیدا کردند و حتی تعدادی از فیلم‌ها و فیلمسازانی خارجی به دلیل فشار‌های رژیم غاصب صهیونیستی و برخی قدرت‌های استکباری از حضور در این جشنواره منع شدند، این یعنی جشنواره مقاومت برای دشمن بسیار جدی گرفته شد و تمام امکانات خود را برای بایکوت و تخریب جشنواره به کار برد، ولی در کمال ناباوری برخی رسانه‌های داخلی نیز با قرارگیری در پازل دشمن با سکوت مرگبار خود یا با انتشار گزارش تخریبی، حاضر شدند شرافت خبری خود را لکه دار کنند.

در شرایطی که سینمای ایران در ساخت آثار فاخر روند نزولی در پیش‌گرفته، جشنواره فیلم مقاومت به‌نوعی جبران کم‌کاری در حوزه سینمای ایران را بر عهده گرفته است؛ بنابراین جشنواره مقاومت را باید یکی از مهمترین جشنواره‌های کشور دانست که حتی از جشنواره فیلم فجر نیز با توجه به اهدافش پر اهمیت‌تر است و در این بین رویکرد تخریبی برخی رسانه‌های اصلاح طلب واقعا جای تامل دارد. البته قلمی گمنام در یک رسانه معلوم‌الحال هیچگاه از جایگاه رفیع این جشنواره مقدس کم نخواهد کرد و انشالله در سال‌های آینده شاهد برگزاری هرچه باشکوه‌تر «جشنواره بین المللی فیلم مقاومت» باشیم.

منبع: جوان آنلاین

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.