یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۳

ثبت ۱۱۰ اکران دانشگاهی برای مستند «راه طی شده»

پوستر مستند «راه طی شده»

سینماپرس: علی ملاقلی‌پور کارگردان مستند «راه طی شده» از گذشتن نمایش گروهی این مستند در دانشگاه ها از مرز ۱۱۰ اکران خبر داد.

به گزارش سینماپرس، علی ملاقلی‌پور کارگردان مستند «راه طی شده»؛ مستند زندگی افکار و اندیشه های مرحوم مهندس مهدی بازرگان، با بیان اینکه نمایش گروهی این مستند در دانشگاه ها از مرز ۱۱۰ اکران گذشت گفت: پس از اظهار نظر برخی از سیاسیون و اعضای نهضت آزادی احتمال این چنین استقبالی را نسبت به اکران مستند می دادیم.

ملاقلی‌پور در ادامه به نام برخی از این دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: دانشگاه های چون دانشگاه تهران،صنعتی شریف، علوم پزشکی اهواز ، شیراز، امام صادق (ع)، دانشگاه علامه طباطبایی(ره)، شاهد و…اقدام به نمایش عمومی این مستند کرده اند.

علی ملاقلی‌ پور گفت : حالا با میدان آمدن شخصیت های میانه رو و فراجناحی در حمایت از فیلم راه طی شده بیشتر می توان فهمید که مخالفان فیلم «راه طی شده» نگاه یک سویه و جناحی دارند . البته انتقاد از مخالفت جداست و نقد منصفانه حتما اثربخش خواهد بود .

وی در پایان با اشاره به تازه ترین اظهار نظر از سوی حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری اظهارداشت : حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری پس از تماشای «راه طی‌شده» این مستند را ستود و با اشاره به اینکه در ساخت این مستند افراط یا تفریطی مشاهده نشده و موضع گیری جناحی نیز به چشم نمی‌خورد گفت: در این مستند ضمن پرهیز از مبالغه یا جفا نسبت به نهضت آزادی به خوبی مواضع و رویکردهای آن تبیین شده است هرچند بیان حقایق به طور طبیعی، مخالفان یا موافقانی نیز خواهد داشت.

ایشان در ادامه خاطرنشان کردند: بنده شخص مرحوم آقای بازرگان را متدین، مسلمان، صادق و متهجد می‌دانم اما علی‌رغم داشتن ارتباط با ایشان، از ابتدا بعضی تفکرات و مواضعشان را قبول نداشته و نوع نگاهشان، موجب شده بود با ایشان زاویه فکری داشته باشم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.