چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶

پس از تجربه های ناموفق اخیر

«کمال تبریزی» سریال رمضانی شبکه یک را می سازد!

کمال تبریزی در پنجمین روز سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: به دنبال انصراف تهیه کننده و کارگردان مجموعه تلویزیونی «الف ویژه»، ساخت این سریال به «کمال تبریزی» سپرده شد.

به گزارش سینماپرس، «زینب تقوایی» تهیه کننده سابق سریال «الف ویژه» به کارگردانی محمدرضا هنرمند،  درباره واگذاری این سریال به گروهی دیگر گفت: از ابتدا قرار بود تا سریال «الف ویژه» را به همراه آقای هنرمند تولید کنیم، اما از آنجایی که سازمان صداوسیما تمایل داشت که تا این سریال در رمضان ۹۸ پخش شود ما از تولید انصراف دادیم.

وی ادامه داد: آقای کمال تبریزی و محمد مسعود کارگردانی و تهیه کنندگی این سریال را به عهده دارند. 

تهیه کننده سریال «مدینه» با اشاره به دلیل این واگذاری بیان داشت: طبق فیلم‌نامه‌ای که دو سال درگیر آن بودیم حداقل زمان برای تولید «الف ویژه» یک سال تخمین زده شده بود و ما نمی‌توانستیم در مدت زمان کمتری چنین کاری با چنین پروداکشنی را به تولید و پخش برسانیم. 

تقوایی در ادامه افزود: هدف تولید کار با کیفیت و خوب و در شأن مخاطب تلویزیونی است و برای ما فرقی ندارد که کدام گروه و کدام سازنده این سریال را می‌سازد. کما اینکه کمال تبریزی بهترین گزینه برای کارگردانی الف ویژه است.

وی درباره استفاده گروه جدید از لوکیشن‌هایی که برای این سریال ساخته شده بود،‌گفت: بخشی از لوکیشن‌های این سریال در گرمدره ساخته شده است و قرار است تا آقای مسعود و گروهشان بنا به استراترژی و نگاهی که به فیلم‌نامه این سریال دارند از همان لوکیشن‌ها استفاده کنند. 

این تهیه کننده درباره تغییر متن این سریال نیز گفت: از آنجایی که نویسنده همان نویسنده قبلی است و تغییر نکرده نمی‌دانم تا چه میزان از متن دستخوش تغییرات خواهد شد. 

لوکیشن اصلی، قصری مربوط به زمان امیرنصر سامانی در قرن ۴ هجری است که در باغی حوالی کرج ساخته شده است و تمامی لوکیشن‌ها در تهران و اطراف تهران هستند. «الف ویژه» سه بازیگر اصلی دارد که هر سه مرد هستند و با اینکه مرد محور نیست، ‌ اما سوژه کار طوری است که ایجاب می‌کند کاراکترهای اصلی مرد باشند. این سریال زائیده تخیل نویسنده است و در زمان حال اتفاق می‌افتد، ‌ اما سوژه بک گراندی در تاریخ دارد که مخاطب را با فلش بکی به گذری تاریخی می‌برد. ژانر سریال نیز کمدی است. 

«الف ویژه» به نویسندگی حامد افضلی سریالی ۲۶ قسمتی است که قرار است رمضان ۹۸ از شبکه یک سیما پخش شود.

*فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.