چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰

مدیر تلویزیونی ارتش مطرح کرد:

دعوت از مستندسازان برای ساخت فیلم با موضوع ارتش

سرهنگ حمیدرضا تندرو

سینماپرس: سرهنگ حمیدرضا تندرو مدیر تلویزیونی ارتش در بازدید از دوازدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»، از مستندسازان دعوت کرد که طرح‌های مستند خود با موضوع ارتش را ارایه کنند.

به گزارش سینماپرس، سرهنگ حمیدرضا تندرو مدیر تلویزیونی ارتش با حضور در جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» گفت: با توجه به این که رویکرد ارتش در بخش تلویزیونی، عرصه‌ ساخت فیلم‌های مستند است، «سینماحقیقت» می‌تواند باعث نوعی آشنایی و نزدیکی شود.

وی افزود: به نظر من مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی یکی از معتبرترین مراکز برای ساخت و عرضه‌ فیلم‌های مستند است. جشنواره «سینماحقیقت» هم رویکرد بسیار خوبی دارد و همین که می‌توانیم جمعیت زیادی از فیلمسازان و علاقه‌مندان سینمای مستند را در این رویداد ببینیم گویای زنده و فعال بودن این مجموعه است و نشان از برنامه‌ریزی منسجم مدیریت آن مرکز دارد.

مدیر تلویزیونی ارتش در ادامه تصریح کرد: حوزه‌ ارتش به دلیل قدمتی که دارد در امور سینمایی به‌ویژه سینمای مستند، نزد ارگان‌های مشابه از سابقه خوبی برخوردارست. برخی هنرمندان مطرح سینما و فیلم مستند کشور هم پیشینه‌ ارتشی دارند و به نوعی از دل نیروهای ارتش بیرون آمده‌اند. البته شاکله‌ ارتش در نگاه اول، بخش سخت‌افزاری را تداعی می‌کند اما حوزه نرم‌افزاری آن که فعالیت‌های هنری است هم حوزه فعالی محسوب می‌شود.

سرهنگ تندرو ادامه داد: مهمترین اتفاقی که پس از انقلاب اسلامی در ایران رخ داد، بحث جنگ و دفاع مقدس است. به همین دلیل این موضوع بستر مناسبی برای تولید مستند در کشور است و ارتش می‌تواند در این امر موثر باشد تا با همراهی مستندسازان به روایت موضوعات مختلف آن بپردازد چرا که ارتش از پیروزی انقلاب تا امروز در کنار مردم بوده است.

وی تاکید کرد: هنوز هم خاطرات و اتفاقات جنگ می‌تواند از بهترین موضوعات برای ساخت فیلم‌های مستند باشد. لذا من از دوستان مستندساز دعوت می‌کنم که حتما در یک نشست، دیدگاه‌ها و موضوعات خود را مطرح کنند تا بتوانیم به یک نتیجه مطلوب برسیم.

تندرو در پایان گفت: ما با مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تفاهمنامه‌ای منعقد کردیم که فاز اول آن، ساخت ۵ فیلم مستند حرفه‌ای با موضوعات مختلف ارتش است. در این زمینه فراخوانی منتشر شده و تاکنون مستندسازان طرح‌هایی ارایه دادند که در حال بررسی است و همچنان این اعلام برای دریافت طرح مستند ادامه دارد. گروه تلویزیونی ارتش هم از منظر پشتیبانی و تجهیزات و ... در خدمت جامعه‌ سینمای مستند خواهد بود. ما این مسیر را با مرکز گسترش ادامه می‌دهیم و امیدواریم نتیجه‌ آن را در جشنواره سال آینده‌ «سینماحقیقت» ببینیم.

فیلم‌های «عبور ناممکن» و «ستارگان خلیج‌فارس» از جمله مستندهای منتخب بخش جایزه شهید آوینی دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» با موضوع توانمندی، رشادت‌ها و خدمات ارتش در هشت سال دفاع مقدس است که در این رویداد به نمایش گذاشته می‌شوند.

جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» تا روز ۲۵ آذرماه ۱۳۹۷ در پردیس سینمایی چارسو ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.