شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۹

علی‌عسکری:

باید بتوانیم خودمان برای فضای مجازی تولید محتوا کنیم

عبدالعلی علی‌عسکری

سینماپرس: رییس سازمان صداوسیما با اشاره به محتوای مخرّب و سخیفی که متولیان اینترنت جهانی وارد فضای مجازی کرده‌اند، گفت: وقتی نیروهای مستعدّ کشور فعالانه و خلاقانه وارد این عرصه شوند و بتوانند مشتری جذب کنند، می‌توان حجم قابل‌توجهی از محتوا را تولید و وارد این فضا کرد.

به گزارش سینماپرس، عبدالعلی علی‌عسکری رئیس رسانه ملی در مراسم معارفه و تکریم ریاست سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی تنظیم‌گری در فضای مجازی را عامل مهمی در تسهیل گری و پشتیبانی از سرمایه گذاری در این زمینه دانست.

وی در این مراسم  با تأکید بر اینکه فضای مجازی زندگی بسیاری از مردم جهان تحت تاثیر قرار داده است، از اهمیت تنظیم مقررات برای انتشار محتوا در این فضا در دنیا سخن گفت و اظهار داشت: در کشورهای اروپایی هم تلاش می‌کنند تا از سیطره اینترنت آمریکایی خارج شوند و اینترنت اروپایی برای خود ایجاد کنند.

علی عسکری با اشاره به ضعف عملکرد نهادهای متولی در زمینه فضای مجازی و عقب‌ماندگی کشور در زمینه تولید محتوا برای این فضا از تأکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برای تنظیم‌گری در فضای مجازی و مأموریتی که ایشان به سازمان صداو سیما محول کرده اند یاد کرد و گفت: این امر فقط از طریق کار فعالانه در زمینه تنظیم‌گری به انجام می‌رسد.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه اگر تنظیم‌گری در فضای مجازی به انجام نرسد، سرمایه‌گذاران این عرصه نیز احساس امنیت نخواهند کرد، گفت: اگر این فضا قاعده‌مند باشد، سرمایه‌گذاران هم بیش‌تر تمایل به کار کردن در این فضا دارند و امیدواریم سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی بتواند با تنظیم‌گری و تسهیل‌گری این اعتماد را در فعالان فضای مجازی ایجاد کند و از این راه، میدان برای خدمت بیش‌تر به کشور باز و به رشد اقتصادی در این زمینه کمک شود.

وی با اشاره به محتوای مخرّب و سخیفی که متولیان اینترنت جهانی وارد فضای مجازی کرده‌اند، گفت: وقتی نیروهای مستعدّ کشور فعالانه و خلاقانه وارد این عرصه شوند و بتوانند مشتری جذب کنند، می‌توان حجم قابل‌توجهی از محتوا را تولید و وارد این فضا کرد.

رئیس سازمان صداوسیما با بیان اینکه ملتی که خود تولیدکننده نباشد، منفعتی از این فضا نخواهد برد و ضرر خواهد کرد، گفت: ما باید بتوانیم خودمان برای فضای مجازی تولید محتوا بکنیم تا به جایی برسیم که محتوایمان را به دنیا صادر کنیم.

وی افزود: کشور ما با سابقه تمدنی عظیم، زیرساخت‌های فکری- فرهنگی و ادبیاتی غنی دارد و ما می‌توانیم بهترین محتوا را تولید و به دنیا صادر کنیم تا مردم دنیا از محتوایی پاک برخوردار شوند.

علی عسکری، فعالان حوزه انتشار صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی را انسان‌ها و شرکت‌هایی خلّاق، متفکّر و دانش‌بنیان خواند که هنرمندانه و خلاقانه باید در این فضا کار کنند.

وی همچنین سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی را سازمانی خواند که در حدّ توان می‌کوشد با تنظیم‌گری و تسهیل‌گری از آن‌ها حمایت و پشتیبانی کند.

رئیس رسانه ملی از ایجاد ساختاری جدید در این سازمان با عنوان معاونت اقتصادی خبر داد که به‌منظور کمک به اقتصاد شرکت‌هایی که از این سازمان مجوّز می‌گیرند ایجاد شده است. راه‌اندازی این بخش به سودآوری فعالان  این عرصه و پویایی آن کمک می‌کند.

رئیس سازمان صداوسیما تأکید کرد: این سازمان باید هم به حفظ کرامت مردم و فعالان فضای مجازی کمک کند و هم موجب رشد تولید محتوای پاک در این عرصه شود.

علی عسکری از حضور فعالانه کشورمان در مجامع بین‌المللی در زمینه تنظیم مقررات فضای مجازی و انتخاب آن به‌عنوان عضو ناظر، ابراز خرسندی و از امامیان رئیس جدید سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر در فضای مجازی به‌عنوان فردی کاملاً آشنا و فعّال در این زمینه یاد کرد که پیش از این نیز به‌عنوان مشاور در کنار این سازمان بوده است و از تلاش‌های صادقانه سیاهکلی رئیس پیشین این سازمان قدردانی کرد.

امامیان نیز در این مراسم با تأکید بر اهمیت همگرایی تمام نهادهای متولی فضای مجازی کشور، گفت: در فرصت یکساله‌ای که به‌عنوان مشاور، ناظر بر فعالیت این سازمان بودم، متوجه حرکت رو به رشد این سازمان در حوزه تنظیم‌گری شده‌ام که توانسته این سازمان را در مجامع بین‌المللی مطرح کند.

وی افزود: این سازمان هم به سوی فعالان عرصه تولید محتوا در فضای مجازی و هم فعالانی که در این بازار فعالیت می‌کنند، دست همکاری دراز می‌کند و می‌کوشد با همه حوزه‌های متولی امر، ارتباط خوبی برقرار کند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی همچنین از ناظران این عرصه خواست تا این سازمان را در انجام مأموریت خطیرش کمک کنند.

*همه متولیان فضای مجازی کشور باید به کمک سازمان تنظیم مقررات بیایند

حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه حاکمیت در نگاه امام راحل(ره) مردم سالارانه است، گفت: مردم‌سالاری دینی اعتقاد ماست و در این رویکرد باید به مردم میدان داد.

وی با تأکید بر اینکه تصمیم داهیانه رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) در عرصه صوت و تصویر فراگیر به‌عنوان پدیده‌ای انحصاری که باید صداوسیما متولی‌اش باشد، گفت: شورای عالی فضای مجازی، وزارت فرهنگ و وزارت ارتباطات همه باید به این بخش کمک کنند.

حجت‌الاسلام قمی با تأکید بر اینکه باید در این حوزه آینده را فهمید، گفت: در آینده، آموزش و پرورش و آموزش عالی حتماً به‌صورت صوت و تصویر خواهد بود و مفاهمه هم بصری می‌شود.

وی تأکید کرد: باید به مجالی که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) فراهم کردند تا بخش خصوصی به میدان بیایند، به‌عنوان فرصت نگاه کنیم و عوایدش در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و فنی برای همه روشن است.

حجت‌الاسلام قمی در پایان از لزوم همکاری  همه دستگاه‌ها با سازمان تنظیم مقررات سخن گفت و افزود: سازمان تبلیغات از هیچ کمکی برای رشد و فعالیت سازمان تنظیم مقررات فروگذار نخواهد کرد.

به ۴۴ متقاضی مجوز داده‌ایم

لطف‌اله سیاهکلی رئیس سابق سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی نیز در این مراسم با اعلام اینکه این سازمان تاکنون  از ۱۴۲ متقاضی دریافت مجوز به  ۴۴ مورد مجوز داده است گفت: این متقاضیان در دانشکده صداوسیما هم آموزش می‌بینند.

وی از حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات به عنوان عالی‌ترین تکنولوژی بشر یاد و تأکید کرد: ما نباید از فضای مجازی هراس داشته باشیم بلکه باید تولید محتوا کنیم .

رئیس سابق سارمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی با تاکید بر اینکه در محتوا و خدمات ضعیف هستیم، گفت: ما در عرصه فضای مجازی بر پهنای بین‌المللی زندگی می‌کنیم و این خیلی اشتباه است،کشور ما از نظر دانلود  اول است در حالی که باید این‌قدر تولید محتوا داشته باشیم که دیگران از ما دانلود کنند.

وی افزود: امروز صدا و سیما با فرمان مقام معظم رهبری گشایشی رسانه‌ای ایجاد کرده است تا در کنار رادیو  و تلویزیون  فعالان این عرصه بتوانند به عنوان ذی‌نفعان رسانه ملی گام بردارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.