یکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰

«زخم تازه» و ناگفته‌هایی از بی‌حرمتی‌های عاشورای ۸۸

فتنه 88

سینماپرس: شبکه افق فردا (دوشنبه ۱۰ دی) مستند «زخم تازه» به کارگردانی سید محمدعلی صدری نیا که به هنجارشکنی های عاشورای سال ۱۳۸۸ می پردازد را به روی آنتن می برد.

به گزارش سینماپرس، انتخابات سال ۸۸ و حوادث بعد از آن که به فتنه ۸۸ معروف شد، یکی از تلخ ترین حوادث سال‌های بعد از انقلاب را رقم زد، انتخاباتی که با حضور حداکثری مردم می‌رفت به یکی از شیرین ترین خاطرات دفتر انقلاب تبدیل شود، با آشوب‌های خیابانی گروهی از فتنه گران، موجب بروز ناآرامی‌های نسبتا شدید و البته آشکار شدن چهره بسیاری از افراد و شخصیت‌ها شد.

در عاشورای ۸۸ یکی از بدترین حوادث رقم خورد و فتنه گران حتی حرمت امام حسین(ع) و شهدای کربلا را هم نگه نداشتند؛ این بی حرمتی و هنجارشکنی سبب شد مردم ایران در ۹ دی ماه همان سال به خیابان‌ها بیایند و بار دیگر با آرمان‌های دینی و ولایی خود تجدید میثاق کنند.

مستند ««زخم تازه» روایتی از ناگفته‌های روز عاشورا در سال ۸۸ است، این روایت از زبان شاهدان عینی این ماجراست که صبح تا ظهر آن روز را از نزدیک دیده‌اند.

حیدر مصلحی وزیر اطلاعات وقت، سعید حدادیان مداح هیئت دانشگاه تهران و عبدالحسین روح الامینی پدر یکی از کشته شدگان کهریزک از جمله شاهدان عینی هستند که مقابل دوربین این مستند رفته اند.

این مستند به کارگردانی سید محمدعلی صدری نیا، دوشنبه ۱۰ دی ماه ساعت ۲:۳۰ بامداد از شبکه افق پخش می‌شود و تکرار آن هم ساعت‌های ۸:۰۰ و ۱۶:۰۰ روی آنتن می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.