چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵

چین در مسیر غلبه بر بازار سینمای آمریکای شمالی

سینما در چین

سینماپرس: آمار فروش فیلم های سینمایی و فیلم های خانگی کشور چین در سال گذشته میلادی اعلام شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از رویترز، درآمد گیشه چین در سال ۲۰۱۸ با ۹ درصد افزایش به رقم ۶۰ میلیارد و ۹۸۰ میلیون یوان رسید.

البته گیشه چین نسبت به سال ۲۰۱۷ حدود چهار و نیم درصد اُفت داشته است. میزان رشد درآمد گیشه چین در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۳.۴۵ درصد بوده است.

بنابر آمار منتشر شده از خبرگزاری شین‌هووآ، فیلم‌های خانگی چین در سال ۲۰۱۸ رقم ۳۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون یوان را که ۶۲ درصد مجموع درآمد باکس‌آفیس این کشور را شامل می‌شود، به خود اختصاص داده‌اند.

فیلم‌های خانگی این کشور در سال ۲۰۱۷، ۵۴ درصد مجموع درآمد  باکس‌آفیس را به خود اختصاص داده بودند.

چین دومین مارکت بزرگ سینمایی جهان بعد از ایالات متحده آمریکا است، گرچه قبلا میزان مجموع اکران‌های پس از سال‌های سریع توسعه در شبکه سالن‌های سینما، بیشتر شده است.

 تعداد اکران‌های سینما به رقم ۶۰۰ هزار و ۷۹ اکران در سراسر کشور چین رسیده است که افزایشی حدود ۹۳۰۳ اکران بیشتر نسبت به سال ۲۰۱۷ را شامل می‌شود که این آمار بنابر سازمان ملی سالن‌داران آمریکا، در ایالات متحده ۴۰ هزار اکران بوده است.

چین که در مسیر تدریجی غلبه بر مارکت سینمای آمریکای شمالی قرار گرفته، به عنوان منطقه‌ای مهم و رو به رشد برای تولیدکنندگان جهانی تبدیل شده است.

کشور چین همچنین به دنبال ارتقا و توسعه تولیدات بومی و داخلی خود برای رقابت با فیلم‌های هالیوودی وارداتی است. اما یکی از مشکلات پیش روی چین، شکست فیلم‌های بودجه سنگین این کشور در مقابل فیلم‌های بودجه متوسط هالیوودی است که به عنوان چالش آن قلمداد می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.