یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۳

حضور ۲ اسکاری در پاتوق فیلم کوتاه

پاتوق فیلم کوتاه اصفهان

سینماپرس: نشست پنجاه و پنجم پاتوق فیلم کوتاه اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش سینماپرس و به نقل از روابط عمومی پاتوق فیلم کوتاه اصفهان، این نشست به اکران فیلم‌های «مرضیه» درناز حاجی‌ها، «نگاه» فرنوش صمدی و «تکلیف» علی خوشدونی فراهانی اختصاص دارد و نشست انتقال تجربه با موضوع «چگونگی جذب سرمایه برای تولید و پخش فیلم کوتاه» با حضور فرنوش صمدی، علی عسگری، درناز حاجی‌ها و علی خوشدونی فراهانی در آن برگزار می‌شود.

این برنامه، یکشنبه ۱۶ دی‌ماه از ساعت۱۵ تا ۱۸:۳۰ در سالن شماره یک پردیس سینمایی سیتی سنتر برگزار می‌شود.

فرنوش صمدی متولد ١٣٦٢ در اصفهان و عضو آکادمی اسکار در بخش فیلم کوتاه است. او فارغ‌التحصیل رشته سینما از آکادمی هنرهای زیبای شهر رم ایتالیا است.

صمدی برای فیلم «سکوت»، برنده تندیس بهترین کارگردانی فیلم کوتاه جشن خانه سینما و نامزد نخل طلای فیلم کوتاه جشنواره کن شده است.

فیلم‌های او تاکنون در بیش از ۴۰۰جشنواره ملی و بین‌المللی حضورداشته و ۱۰۰ جایزه بین‌المللی برای او به ارمغان آورده‌اند.

فیلم کوتاه «نگاه» فرنوش صمدی که مرضیه وفامهر بازیگر اصلی آن است، تاکنون جوایز زیادی به دست آورده است. این فیلم در جشنواره‌ ای دی یو ایتالیا، جشنواره تیمی شورت رومانی و جشنواره وایادولید اسپانیا، جایزه بهترین فیلم را به دست آورد.

این فیلم در جشنواره مینیمالن نروژ و جشنواره اوپسالا سوئد جایزه تماشاگران و در جشنواره نشانه‌های شب ایتالیا، جشنواره کورتی سونیچی ایتالیا، جشنواره زوبروفکا لهستان و جشنواره دوهوک عراق جایزه داوران را به دست آورد.

«نگاه» در جشنواره رگارد کانادا و جشنواره نشانه‌های شب آلمان جایزه ویژه، در جشنواره اچ یو بی ایتالیا جایزه بهترین کارگردانی و در جشنواره اورینتال سوئیس، جایزه دوم بهترین فیلم را به دست آورد.

این فیلم از طرف آکادمی ای اف آی امریکا به‌عنوان بهترین فیلم انتخاب و به اسکار معرفی شد. «نگاه»، نامزد یوزپلنگ طلایی بهترین فیلم کوتاه جشنواره فیلم لوکارنو هم شده است.

علی عسگری متولد ۱۳۶۱ در تهران و فارغ التحصیل رشته سینما از دانشگاه رم ایتالیا و عضو آکادمی اسکار است. او دانشجوی کمپ استعدادهای جشنواره برلین و آکادمی تابستانی جشنواره لوکارنو است.

عسگری با دو فیلم کوتاه «بیشتر از دو ساعت» و «سکوت» در بخش مسابقه جشنواره کن و با فیلم کوتاه «بچه» در بخش مسابقه جشنواره ونیز حضورداشته است.

فیلم‌های کوتاه او در بیش از ۶۰۰فستیوال حضورداشته و بیش از ۱۵۰جایزه به دست آورده است.

عسگری با اولین فیلم بلند خود در بخش رسمی جشنواره ونیز حضور پیدا کرد و موفق به حضور در جشنواره‌های معتبری نظیر تورنتو، زوریخ، سائوپائولو و زاگرب شد. فیلم‌نامه این فیلم با نام «ناپدید شدن» در رزیدانس جشنواره کن پذیرفته‌شده بود.

درناز حاجی‌ها متولد ۱۳۶۷ در تهران و دارای مدرک فوق‌لیسانس کارگردانی سینما است.

او بورسیه تحصیلی مجیک آف پرشیا برای مدرسه فیلم‌سازی لندن را در مقطع کارشناسی ارشد به دست آورده و کارشناسی ارشد فیلم‌سازی را در مدرسه فیلم‌سازی متروپولیتن لندن را گذرانده است.

حاجی‌ها برنده جایزه ویژه هیئت‌داوران از سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برای فیلم‌های «مارلون» و «مرضیه» وکاندید سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم «مارلون» شده است.

او برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه از هفتمین جشنواره فیلم‌های ایرانی پراگ و برنده جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی از ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر برای فیلم «مرضیه» شده و پروانه زرین بهترین فیلم کوتاه سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان را برای فیلم «مارلون» به دست آورده است.

حاجی‌ها در پنل هنرهای معاصر ایران در آرت مونته کارلو در کشور موناکو هم سخنرانی کرده است.

علی خوشدونی فراهانی، متولد تهران و دارای مدرک کارشناسی سینما از دانشگاه سوره است.

فیلم «تناوب» این فیلم‌ساز در سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران، برنده جایزه بهترین فیلم شد و جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی فیلم کوتاه را از جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو به دست آورد. این فیلم، منتخب جشنواره جهانی فیلم فجر هم شده است.ق

فیلم «تکلیف» او هم نامزد بهترین فیلم‌نامه دوره نهم جشن خانه سینما شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.