چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴

برنامه گروه «نوبهار» در سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر اعلام شد؛

بداهه‌نوازی و گروه‌نوازی با آوازِ داوود فیاضی

 سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر

سینماپرس: گروه «نوبهار» با دو اجرای بداههنوازی و گروهنوازی در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر حضور خواهد داشت.

به گزارش سینماپرس؛ بهاره فیاضی سرپرست گروه «نوبهار» با اعلام این خبر گفت: «برنامهای که برای امسال تدارک دیدهایم در دو بخش است. بخش اول اجرا تکنوازی تار و سه تار است که به همراه تنبک نوازی گوهرناز مسائلی در مدت زمان ۴۰ دقیقه اجرا می‌شود.»

 فیاضی در توضیح بخش دوم اجرای گروه نوبهار گفت:« بخش دوم کار ما، گروهنوازی است که  ۴ نفر آن را اجرا می‌کنند. خوانندگی این بخش به عهده پدرم داوود فیاضی خواهد بود. تنبک این بخش را مجید علیزاده می‌نوازد و نوازندگی نی نیز بر عهده حسین قاسمزاده است.» همچنین لازم به ذکر است در هر دو بخش بهاره فیاضی نوازنده تار خواهد بود.

نوازنده آلبوم روشنا با تاکید بر اینکه آثار در ژانر موسیقی سنتی و در آواز اصفهان و دستگاه شور اجرا می‌شود افزود: «در پایان بخش دوم یک تصنیف قدیمی‌ با نام «گو به ساقی» اثر استاد غلامرضا مین باشیان نیز اجرا می‌شود.»

سرپرست گروه نوبهار در پاسخ به این سوال که در هر بخش چند قطعه قرار است اجرا شود گفت:« بخش اول کاملا بداهه خواهد بود و قرار است قطعاتی از  خودم را اجرا کنم به همین دلیل نمی‌توان گفت که چند قطعه در آن اجرا می‌شود. بخش دوم اجرا هم یک کار طولانی است که قطعات ضربی در آن اجرا میشود و قابل تفکیک نیست.» او تاکید کرد که بخش دوم نیز یک کار پیوسته به حساب می‌آید.

بهاره فیاضی همچنین درباره تم اصلی جشنواره که موضوع آن توجه ویژه به آهنگسازان ایرانی است گفت: «یکی از موضوعات مهمی‌که خوشبختانه جشنواره امسال به آن اهمیت داده توجه به آهنگسازان ایرانی است. ضمن اینکه انتظار می‌رود تا جشنواره یک حمایت ویژه هم از آهنگسازان جوان داشته باشد. او در این‌باره گفت:« این سالها بیشتر کارهای تکراری اجرا شده و بسیاری از نوازنده‌ها به اجرای آثار قدیمی‌ پرداختهاند. در صورتیکه اگر به نسل جوان اهمیت داده شود، می‌توان امیدوار بود که شرکتکننده‌ها با کارهای جدید شرکت کنند. فیاضی تاکید کرد این موضوع می‌تواند در ادامه تم اصلی جشنواره امسال باشد که به خوبی در برنامه گنجانده شده است»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.