دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱

سومین هفته صدرنشینی «بامبلبی» در گیشه چین

فیلم «بامبِلبی»

سینماپرس: با وجود کاهش فروش سینماها در چین در هفته های اخیر، فیلم سینمایی «بامبلبی» توانسته است برای سومین هفته متوالی صدر باکس آفیس این کشور را به خود اختصاص دهد.

به گزارش سینماپرس به نقل از وِرایِتی، «بامبلبی» سومین هفته حکمفرمایی خود را در گیشه چین جشن می‌گیرد اما باکس‌آفیس این کشور در آغاز سال ۲۰۱۹ کم رمق باقی مانده است.

فیلم «تبدیل‌شوندگان» از روز جمعه تا یکشنبه توانست ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار کسب کند که نسبت به هفته قبلی ۳۸ درصد اُفت فروش داشته است.

«بامبلبی» پس از ۱۷ روز اکران در سالن‌های سینما در کشور چین مجموعا ۱۳۸ میلیون کسب کرد. این رکورد به حاشیه و مرز قابل ذکر در مقایسه با فروش این فیلم در سینماهای آمریکای شمالی رسیده و چین را پس از آن به عنوان بزرگ‌ترین کشور اکران کننده آن مشخص می‌کند.

این فیلم در همین آخر هفته ۷۱۵۰ مورد اکران داشته و از اکران «آی‌مکس» نیز ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار درآمد داشته است. از اول اکران تا کنون ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار در مجموع از اکران به شیوه «آی‌مکس»  در کشور چین درآمد کسب کرده است. البته از هفته آینده بیشتر اکران‌ها به فیلم «روزی روزگاری ددپول» اختصاص خواهد یافت.

«مار سفید» انیمیشن ساخت چین با ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار در جایگاه دوم باکس‌آفیس چین قرار می‌گیرد. که این رقم پرش و صعودی از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار هفته اول به ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار در هفته دوم محسوب می‌شود. این فیلم انیمیشن سینمایی در مجموع ۱۰ روز اکران ۲۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار کسب کرده است.

فیلم اکشن جنایی محصول کشور چین با عنوان «شلیک بزرگ» ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار کسب کرد که نسبت به هفته قبل خود با کاهش ۴۵ درصدی مواجه شد. این فیلم در مجموع ۱۱ روز اکران ۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار کسب کرده است.

«اتاق فرار» محصول کمپانی سونی با ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار در اولین هفته از اکران خود در مکان چهارم گیشه چین جای گرفت.

«موتورهای میرا» با ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار در ۳ روز اکران در مکان پنجم باکس‌آفیس چین قرار گرفت.

گیشه چین همچنان در کم رمقی به‌سر می برد آنجاکه مجموع فروش امسال این کشور تا بیستم ژانویه رقم ۳۴۹ میلیون دلار است که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته ۳۸ درصد اُفت را شاهد بوده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.