دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰

قبح شکنی جدید شبکه تلویزیونی امریکایی

سریال «سوپرگرل»

سینماپرس: یک شبکه امریکایی اقدام به پخش سریالی تحت عنوان «سوپرگرل» و با محوریت یک دختر ترنس کرده است.

به گزارش سینماپرس، سریال «سوپرگرل» برای اولین بار در تاریخ تلویزیون آمریکا از یک ترنس رونمایی کرد. این سریال در قسمت جدید خودش داستان به نام «دریمر» را تعریف کرد که از لحاظ جنسیت به عنوان یک ترنس معرفی شده است. نقش این کاراکتر در سریال را فعال حقوق ترنس ها نیکول مینز بازی می کند.

سریال «سوپرگرل» یکی از ساخته های گرگ برلانتی و جزو دنیای شبکه تلویزیونی CW است. شبکه ای که زیر مجموعه کمپانی برادران وارنر به حساب می‌آید و سریال هایی مانند «کماندار» و «فلش» را هم پخش می کند. برلانتی خود یکی از چهره های سرشناس همجنسباز تلویزیون آمریکاست. از زمانی که او سریال های ابرقهرمانی دی سی را شروع کرده مدام ابرقهرمان های منحرف جنسی یا اعضای اقلیت های جنسیتی به تلویزیون آمده اند. تعداد کاراکترهای همجنسباز در این سریال ها بسیار افزایش پیدا کرده و ظاهرا این روند قرار است ادامه هم داشته باشد. مجموعه های مذکور پیشتر هویت جنسی کاراکترهایی مثل نیسا الغول، جان کنستانتین، قناری سیاه و... را مخدوش کرده بود.

تاسف برانگیز این که تعداد شخصیت های LGBT سریال های ابرقهرمانی شبکه CW که همگی زیر نظر گرگ برلانتی ساخته شده‌اند متجاوز از ۳۰ کاراکتر است. فارغ از این که نمایش این دسته از افراد به عنوان ابرقهرمانان جامعه کار درستی هست یا نه، وارد کردن مسائل جنسی در سریال هایی که عموم مخاطبان آن را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند بسیار خطرناک و نفرت انگیز است و حتی با انتقادات برخی از خانواده های جامعه آمریکا هم رو به رو بوده اما باز این روند متوقف نشده است.

*تسنیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.