جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲

هم‌نشینی نام‌آوران شعر ایران با شاعران نوجوان کانون

هم‌نشینی نام‌آوران شعر ایران با شاعران نوجوان کانون

سینماپرس: هم‌زمان با روز زبان مادری، نخستین مهرواره‌ی شعر آفرینش میزبان اساتیدی همچون بهاءالدین خرمشاهی، میرجلال‌الدین کزاری، محمدجواد محبت، محمدکاظم کاظمی، ساعد باقری، سیدعلی موسوی‌گرمارودی و دیگر مفاخر شعر و ادب فارسی بود.

به گزارش سینماپرس، اعضای انجمن‌های شعر کانون ۲۶ استان کشور شب گذشته (۲ اسفند) میزبان ده‌ها شاعر برجسته‌ی زبان فارسی بودند.

فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخشی از این دیدار صمیمانه حضور این مهمانان فرهیخته را فرصتی مغتنم برای اعضای کانون دانست تا از اشعار و تجربه‌های این استادان به عنوان یک کلاس درس بهره ببرند.

بر این اساس در دومین روز از برگزاری نخستین مهرواره شعر آفرینش شاعرانی از ایران، پاکستان و افغانستان گردهم آمده و آثاری در قالب غزل، دوبیتی، چهارپاره، شعر آزاد و شعر سپید را خوانش کردند. این مهمانان همچنین شنونده‌ی آثار برخی از مربیان و اعضای کانون بودند.

نخستین شاعری که در این محفل به خوانش شعر پرداخت استاد خسرو احتشامی بود. وی در ابتدا از کانون به دلیل تشکیل این محفل و طراحی فرصتی برای حضور نوجوانان در فضای حرفه‌ای‌تر تشکر کرد. او همچنین از دست‌اندرکاران «دیدار ماه» به سبب توجه به این امر تشکر کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام ذکریا اخلاقی، محمدکاظم کاظمی، محمدعلی مجاهدی‌پروانه، میرجلال‌الدین کزازی، سیدعلی موسوی‌گرمارودی، بهاالدین خرمشاهی، مژگان عباسلو، محمدعلی بهمنی، بیوک ملکی، محمدجواد محبت، محمدسعید میرزایی، اسماعیل امینی، غلامرضا کافی، ساعد باقری، ناصر فیض، عبدالرحمن سعیدی‌راد، یوسفعلی میرشکاک، حاج علی انسانی، غلامرضا طریقی و هرمز علی‌پور به خوانش آثار خود پرداختند.

همچنین سیداحمد حسینی متخلص به شهریار پاکستان، مهمان این برنامه بود.

در بخش‌هایی از این دیدار صمیمانه نوریه گیتی‌بین، رویا رحیمی و علی باجلان به عنوان اعضا و محبوبه بزم‌آرا به عنوان کارشناس، آثار خود را با هدف معرفی بخشی از فعالیت‌های ادبی کانون به این مهمانان، خواندند.

گفتنی است این مهمانان فرصتی را در اختیار نوجوانان و جوانان قرار داده و در پایان نشست به گفت‌وگو با علاقه‌مندان شعر و ادبیات فارسی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.