شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰

سینماگران و جشنواره فجر سی و هفتم/۵

شریفی: مسئولان جشنواره فجر را در شأن ۴۰ سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی برگزار نکردند

امیرحسین شریفی*

سینماپرس: امیرحسین شریفی تهیه کننده سینما و تلویزیون پس از اتمام سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با انتقاد شدید از مسئولان سینمایی و فیلم های حاضر در این رویداد گفت: نه ساختار و اجرای جشنواره و نه فیلم های حاضر در آن در شأن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی نبود و متأسفانه همانطور که بنده پیش از این هم تأکید داشتم این رویداد فقط یک مهمانی و دورهمی رفاقتی برای مسئولان سینمایی است و بس!

تهیه کننده فیلم سینمایی «آوازهای سرزمین من» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه مسئولان برگزارکننده این مهمانی و دورهمی، مهمانی شان را در شأن ۴۰ سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی برگزار نکردند! ای کاش امسال و همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی یک اتفاق ویژه در این مهمانی رقم می خورد اما افسوس که مسئولان با بی توجهی مفرط از کنار این مسأله عبور کردند و همه چیز مثل سال های قبل بود.

این سینماگر با بیان اینکه امسال حتی برگزاری و اجرای جشنواره فیلم فجر هم دچار به هم ریختگی و آشفتگی های فراوان بود و هیچ انسجامی نداشت خاطرنشان کرد: مسئولان بعد از این همه سال برگزاری این رویداد سینمایی همچنان در حال آزمون و خطا هستند و گویا نمی خواهند مشکلات جشنواره را به صورت ریشه ای و بنیادین برطرف کنند. این اتفاق بسیار بد و عجیب است که جشنواره ای که لقب مهمترین رویداد سینمایی کشور را به خود اختصاص داده حتی نتواند در برنامه ریزی زمانی نمایش فیلم ها موفق عمل کند و این همه برنامه سینماها دچار آشفتگی شود که خوب این اتفاق اعتراضات بسیاری از اهالی سینما را در پی داشت.

شریفی تأکید کرد: امیدوارم در آینده نزدیک تصمیم قاطع برای این جشنواره گرفته شود؛ باید سیاست های جامع و جدیدی برای آن تدوین کنند و مجدد بخش های ملی و جهانی آن را با یکدیگر ادغام نمایند.

وی اظهار داشت: ما در جشنواره فیلم فجر که برآمده از انقلاب اسلامی و به نوعی فرزند فرهنگی و سینمایی انقلاب است باید فیلم های استراتژیک و انقلابی و ارزشی ببینیم اما متأسفانه در جشنواره سی و هفتم ما شاهد فیلم هایی بودیم که اولاً خانواده های ایرانی را بسیار سست عنصر و متزلزل نشان می داد و در نهایت هم اتفاقاتی عجیب چون ازدواج سفید و خیانت و روابط پنهانی و دروغگویی و... را ترویج می کرد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «اشک سرما» در پایان این گفتگو افزود: این همه استرس و ناراحتی، مشکلات اجتماعی نظیر اعتیاد و فقر و به تصویرکشیدن سیاهی ها در جشنواره انقلاب چه معنایی دارد؟ چرا مسئولان در پی آن نیستند تا با ایجاد سیاست های درست مسیر سینمای کشور را به سمت راه راست هدایت کنند؟ من امیدوارم که به زودی زود شاهد اتفاقات نوینی در عرصه سینمای کشور باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.