چهارشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷

بهارانه سینماگران همزمان با آغاز سال جدید؛

تبریک پیشکسوتان سینما به ملت ایران/ از آرزوی ترویج فرهنگ اصیل ایرانی در آثار سینمایی و تلویزیونی تا رفع تنگدستی از جامعه

اسدزاده-کشاورز-مشایخی-قاسمی-معصومی-امیرابراهیمی

سینماپرس: هنرمندان برجسته سینما، تلویزیون و تئاتر کشور در آستانه نوروز ۱۳۹۸ از آرزوهای خود گفته و به مردم ایران زمین پیام تبریک فرستادند.

به گزارش سینماپرس پیشکسوتان سرمایه های هنر کشور هستند و همواره باید در پاسداشت مقام و جایگاه آن ها تلاش کرد. پیشکسوتان اعتبار جامه و فرهنگ و هنر میهن اسلامی مان هستند و مردم همواره احترام زیادی برای قشر پیشکسوت هنر کشور قائل بوده و هستند، باید به این بزرگان عرصه هنر و ادب احترام گذاشته شود تا فرهنگ همچنان مسیر رشد و تعالی خود را با بهره‌گیری از تجربه این عزیزان ادامه دهد.

همزمان با فرا رسیدن نوروز باستانی، هنرمندان پیشکسوت سینمای ایران که مانند درهای گرانبهایی برای هنر هفتم محسوب می شوند در گفتگو با خبرنگاران ما پیام های تبریک و آرزوهای خود را به مردم ایران ابراز داشتند. امید است که سینمای ایران سال های سال شاهد حضور ارزشمند این هنرمندان فرهیخته باشد.

لازم به ذکر است اساتیدی همچون: داریوش اسدزاده، محمدعلی کشاورز، جمشید مشایخی، ثریا قاسمی، پروانه معصومی و کتایون امیرابراهیمی در آستانه سال نو پیام تبریک خود را در اختیار خبرنگار سینماپرس گذاشتند که به ترتیب سالروز تولد هنرمندان در ذیل نقل شده است. همچنین لازم به ذکر است متأسفانه به رغم تلاش های مکرر خبرنگاران سینماپرس برخی دیگر از هنرمندان پیشکسوت موفق به ارائه پیام نشدند.

*****************

داریوش اسدزاده بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر کشور در آستانه نوروز ۱۳۹۸ در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: نوروز باستانی را خدمت همه هم میهنانم تبریک و شادباش عرض می کنم و امیدوارم یکایک مردم ایران در سال نو خوش باشند، راحت و آسوده زندگی کنند و غم و مشکلات از آن ها دور بماند. یکی دیگر از آرزوهای مهم بنده برای مردم سلامتی شان است و امیدوارم در سال جدید مردم ایران کمتر دچار بیماری شوند.

این سینماگر در پاسخ به این سوأل که آیا در آستانه سال جدید آرزویی دارید یا خیر گفت: من واقعاً دیگر هیچ آرزویی برای خودم ندارم اما خوشحالی مردم آرزوی من است.

گفتنی است؛ این بازیگر پیشکسوت سال ۱۳۰۲ در کرمانشاه دیده به جهان گشود؛ وی از حدود ۲۰ سالگی اقدام به ورود به عرصه بازیگری نمود و تأثیر گذارترین اثر نمایشی وی را می‌توان مجموعه تلویزیونی «خانه سبز» و همچنین «سمندون» دانست. وی در حال حاضر مشغول بازی در پروژه‌های سینمایی متعدد و نگارش کتاب تهران قدیم به روایتی نو که از زبان هیچ‌یک از نویسندگان به تحریر در نیامده است و همچنین نگارش تاریخ سینما را در دست دارد.

محمدعلی کشاورز دیگر بازیگر مطرح سینما، تلویزیون و تئاتر کشور نیز در آستانه نوروز ۱۳۹۸ در گفتگو با خبرنگار سینماپرس گفت: بهار خجسته و زیبا و عید سعید نوروز که نشانه ای از ایرانیت ما است را به یکایک ایرانیان در سراسر جهان تبریک و شادباش می گویم و آرزو می کنم که همه هم میهنان مان در سال جدید سلامت باشند.

«پدر سالار» سینمای ایران ادامه داد: امیدوارم مردم ایران از شادی و نعمت برخوردار باشند و همچنین امیدوارم که سال جدید برای تمامی مردم جهان سالی سرشار از صلح و دوستی باشد و ما کمتر شاهد تنش ها و درگیری ها باشیم.

گفتنی است؛ محمدعلی کشاورز زادهٔ ۲۶ فروردین ۱۳۰۹ اصفهان و بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون ایران است. وی دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر است و تاکنون در سریال های مطرحی همچون: «دایی جان ناپلئون»، «آتش بدون دود»، «هزاردستان»، «سربداران»، «سلطان و شبان»، «گرگ‌ها»، «پدرسالار» و ... به نقش آفرینی پرداخته است. این بازیگر برجسته تاکنون در ده ها فیلم سینمایی برجسته نیز حضوری چشمگیر داشته است.

جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر کشور در آستانه نوروز طی گفتگو با سینماپرس خطاب به ملت ایران گفت: نوروز باستانی را خدمت یکایک هم میهنانم تبریک و تهنیت عرض می کنم و امیدوارم که سال ۱۳۹۸ برای یکایک مردم شریف کشورمان سالی بدون درد و بدون غم باشد.

این سینماگر برجسته کشور در بخش دیگری از پیام نوروزی اش اظهار داشت: امروزه در کشور ما فیلم ها و سریال هایی ساخته می شود که از نظر فرهنگی چندان ارتباطی با ما ندارد؛ ما در کشورمان آدم های بسیار بزرگی داشتیم که سال های عمرشان در مبارزه با بیگانگان گذشته و باید در سینما و تلویزیون و سایر هنرهای نمایشی به این افراد و نحوه زندگی شان بپردازیم؛ ما باید کاری کنیم که فرهنگ غنی ایران زمین ماندگار شود، ما باید فرهنگ سازی کنیم و اجازه ندهیم فرهنگ اصیل مان توسط بیگانگان و دشمنان این مرز و بوم به یغما برود.

وی در خاتمه افزود: من امیدوارم که همه متولیان فرهنگی و یکایک مردم عزیز و شریف کشورمان تمام تلاش خود را به کار ببرند تا فرهنگ اصیل ایرانی روز به روز بیشتر در سطح جامعه بروز پیدا کند.

گفتنی است؛ جمشید مشایخی زاده سال ۱۳۱۳ تهران است. او بازیگر صاحب سبک سینما و تلویزیون ایران است. وی سال ۱۳۳۶ به استخدام اداره تازه تأسیس هنرهای دراماتیک درآمد و به عنوان بازیگر کار خود را در برنامه نمایشی کانال سوم غیر دولتی آغاز کرد و با ایفای نقش در فیلم کوتاه «جلد مار» به کارگردانی هژیر داریوش به همراه فخری خوروش جلوی دوربین رفت. او حتی به خاطر بازی سینمایی اش برای مدتی از کار تأتر اخراج شد. در واقع کار حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۴۹ به طور رسمی شروع کرد. بازی جمشید مشایخی در نقش انسان‌های بی رحم و همچنین نقش‌های تاریخی همچون «شازده احتجاب»، «کمال الملک» و رضا تفنگچی/خوشنویس در سریال «هزار دستان» نشانگر از توانایی بازیگری اوست. این هنرمند برجسته تاکنون در ده ها اثر سینمایی و تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته است.

ثریا قاسمی دیگر هنرمند برجسته سینما، تلویزیون و تئاتر کشور نیز با بیان اینکه در این وانفسای جامعه که همه چیز به هم ریخته نمی دانم چه آرزویی باید بکنم در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: آنقدر آرزو دارم که نمی شود یک کدام از آن ها را انتخاب کنم.

وی افزود: من این عید سعید باستانی را به یکایک هم میهنان گرامی ام تبریک می گویم و همانطور که برای خود و خانواده ام آرزوی سلامتی دارم، آرزو می کنم که یکایک مردم کشورم در سال جدید سلامت و پیروز باشند.

گفتنی است؛ ثریا قاسمی زاده سال ۱۳۱۹ است. او فرزند زنده یاد حمیده خیرآبادی بازیگر سینما و تلویزیون است. قاسمی با بازی در فیلم سینمایی «آرامش در حضور دیگران» به کارگردانی ناصر تقوایی به سینمای ایران راه یافت و تاکنون در ده ها فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته است. او تا قبل از آغاز دهه هشتاد، در نقش مادران دلسوز و فداکار ظاهر می‌شد. دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از نوزدهمین جشنواره فیلم فجر از افتخارات این بازیگر سینماست.

پروانه معصومی نیز ضمن تبریک به یکایک مردم ایران اظهار داشت: من سال نو را به همه ملت ایران تبریک عرض می کنم و برایشان سلامتی و خیال آسوده آرزو می کنم و امیدوارم در سال جدید همه مان از تنگدستی همه نجات پیدا کنیم.

وی در همین راستا در گفتگو با سینماپرس افزود: متأسفانه امروزه تنگدستی شامل یکی دو نفر نیست و فقط قشری خاص آسوده و راحت زندگی می کنند و بقیه باید در فکر مایحتاج اولیه زندگی باشیم و این اتفاق بسیار ناراحت کننده است؛ اما در هر صورت امیدوارم همه ما سال خوبی در پیش رو داشته باشیم و به خصوص جوانان کشور به همه آرزوها و اهداف شان دست پیدا کنند و کسی حسرت نداشته هایش را نخورد.

گفتنی است؛ پروانه معصومی متولد ۱۳۲۳ در تهران بازیگر سینما و تلویزیون است. او تحصیلاتش را در دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه ملی ایران تمام کرد. نخستین بار در سال ۱۳۵۰ در فیلم کوتاه «سفر» به عنوان بازیگر بازی کرد. «جهیزیه ای برای رباب»، «خارج از محدوده»، «گل های داوودی» و... از جمله آثار وی در سینما است.

کتایون امیرابراهیمی یکی دیگر از بازیگران پیشکسوت سینما و تلویزیون کشور در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: عید باستانی نوروز را به یکایک مردم ایران در سراسر جهان تبریک و شادباش می گویم و امیدوارم همه آن ها در سال جدید خوب و خوش و سلامت و پیروز باشند.

وی ادامه داد: در آستانه سال نو آرزو می کنم وضعیت فرهنگی و هنری جامعه که دچار نقصان شده بهبود پیدا کند؛ متأسفانه امروزه دیگر اعتمادها در سینما و تلویزیون از بین رفته و کارها جوری شده که برخی افراد به راحتی پول های هنرمندان را می خورند و یک آب هم رویش نوش جان می کنند!؛ این اتفاق بسیار ناراحت کننده است و این وضعیت شایسته هنرمندان کشور ما نیست.

گفتنی است؛ کتایون امیرابراهیمی متولد سال ۱۳۲۵ در تهران است؛ وی کار خود را در سینما به عنوان بازیگر از سال ۱۳۴۲ با فیلم «تار عنکبوت» آغاز کرد و تا سال ۱۳۵۳ در ۴۸  فیلم بازی کرد. کتایون امیرابراهیمی پس از ۲۷ سال با سریال «بدون شرح» بار دیگر به دنیای بازیگری بازگشت و در سال ۱۳۸۲ در سریال «کوچه اقاقیا» به کارگردانی در نقش گلنسا حضور پیدا کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.