سه‌شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹

جهانگیر الماسی:

سریال های قوی حمایت نمی شوند

پس از باران

سینماپرس: جهانگیر الماسی گفت: وقتی نقشم در سریال «پس از باران» به من پیشنهاد شد، خیلی به منافع شخصی و مسائل مالی فکر نکردم، بیشتر برایم مهم بود که یک نقش منفی در رزومه کاری ام داشته باشم.

به گزارش سینماپرس، «جهانگیر الماسی» در گفت وگو با خبرگزاری فارس درباره مجموعه تلویزیونی «پس از باران» که این روزها از شبکه آی فیلم در حال پخش است، گفت: من خودم این سریال را به عنوان یک بیننده دیده ام و به نظرم در کل اثر خوبی بود. سریال پرمخاطبی شد و خانواده ها را جلوی تلویزیون نشاند. این ها نشان می دهد که پس از باران کار موفقی بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که به نظرتان چرا مردم این سریال را دوست داشتند و هنوز هم بازپخشش را می بینند؟ نیز عنوان داشت: فکر می کنم دلیلش این است که این سریال بازتاب دهنده بخشی از فرهنگ بومی ایران بود. به ویژه اینکه کار در شمال کشور تصویربرداری شد و فضاسازی خوبی داشت. از سوی دیگر، در این سریال به خوبی روابط فئودالی در آن برهه تاریخی نشان داده شد.

الماسی با بیان اینکه نکته جالب درباره پس از باران این بود که بیشتر افراد سن و سال دار خانواده بیننده آن بودند. به واسطه این افراد، جوان ترها هم پای تلویزیون می نشستند، درباره نقاط قوت این سریال اظهارداشت: یکی از مهمترین نقاط قوت پس از باران این بود که یک گروه حرفه ای کنار یکدیگر جمع شده بودند و توانستند خانواده ها را پای تلویزیون نگه دارند. این سریال پنجمین یا ششمین مجموعه ای بود که من در آن حضور داشتم و به نظرم توانست موفق باشد. پس از باران در آن زمان توانست به رسانه ملی کمک کند تا بیشتر در دل مردم جایی برای خودش باز کند. باید قدر این طور کارها را بدانیم و فضایی را مهیا کنیم که باز هم این چنین سریال هایی ساخته شود.

وی ادامه داد: متأسفانه الان به اندازه کافی از ساخت سریال های خوب و قوی حمایت نمی شود. در طرف مقابل، کارهای قوی و فیلمنامه های قوی هم ارائه نمی شود. نکته مهم این است که من و هم‌نسلی هایم فقط به درآمد و منافع شخصی فکر نمی کردیم. در آن زمان به ارزش ها اهمیت زیادی داده می شد و بازیگران تلاش می کردند که بازی های خوبی ارائه دهند و به حرفه بازیگری خدمت کنند. امّا الان شرایط با آن زمان خیلی فرق کرده و به نظر من شرایط برای کار سخت تر شده است.

این بازیگر درباره دلایل پذیرفتن این نقش نیز توضیح داد: وقتی نقش به من پیشنهاد شد، فیلمنامه را خواندم و تصمیم گرفتم که این کار را قبول کنم. چون من نقش های مثبت زیادی در تلویزیون و سینما بازی کرده بودم و دوست داشتم یک نقش منفی هم بازی کنم تا تابوی نقش های مثبتم را در ذهن مخاطب بشکنم. در واقع می خواستم تعریفی از بازیگری ارائه کنم و به مردم بگویم که بازیگری یعنی اینکه یک فرد بتواند نقش های مثبت و منفی مختلف و متنوع را ایفا کند. وقتی این نقش به من پیشنهاد شد خیلی به منافع شخصی و مسائل مالی فکر نکردم، بیشتر برایم مهم بود که یک نقش منفی در رزومه کاری ام داشته باشم. البته من چند نقش منفی تا الان بازی کرده ام که تعدادشان زیاد نیست.

وی افزود: در واقع دلیل مهمی که قبول کردم در پس از باران یک نقش منفی را ایفا کنم این بود که به ارزش های خاصی اعتقاد داشتم و می خواستم آن ها را زنده نگاه دارم. من از نسلی هستم که به نقش اجتماعی اثر تلویزیونی و سینمایی و مسئولیت اجتماعی بازیگر اهمیت می دهند. واقعیت این است که این طور کار کردن به لحاظ مالی به ضرر من و افراد دیگری که این طور کار کرده اند، تمام شده است. الان رقبای ما شرایط بهتری به لحاظ مالی دارند، امّا از اینکه این طور انتخاب هایی داشته ام، پشیمان نیستم. البته نباید تصور کنید که برای من رفاه خانوادگی مهم نیست و یا نیازی به لحاظ مالی ندارم. امّا گاهی اوقات افراد باید میان فاکتورهای مختلف یکی را انتخاب کنند و من و هم نسلی هایم ارزش هایمان را انتخاب کردیم.

وی در پایان گفت: همانطور که گفتم من به صورت عامدانه انتخاب کردم که در سریال پس از باران یک نقش منفی را ایفا کنم امّا اولویتی بین این نقش ها قائل نیستم. به نظر من خود بازیگر باید با توجه به شرایط خاصی که دارد نقش ها را انتخاب کند و مثبت و منفی بودن آن ها را بسنجد و دست به انتخاب بزند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.