سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳

 در حاشیه برگزاری سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

درخواست حوزه هنری از مسئولان برای برخورد با عاملان گرانی کاغذ

محسن مومنی شریف در مراسم انتخاب چهره سال هنر انقلاب اسلامی

سینماپرس: محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری از نهادها و سازمان‌های مرتبط با کنترل قیمت کاغذ درخواست کرد تا با عاملان گرانی برخورد کنند.

به گزارش سینماپرس، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری در حاشیه برگزاری سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:قبل از هر چیز باید از مردم تشکر کرد که با توجه به گرانی سرسام آور کاغذ و کتاب، همچنان ناشران و کتابفروشان را تنها نگذاشتند و این نشان می‌دهد که کتاب جزو مسائل اصلی مردم است و در سبد کالاهایشان جایی دارد.

وی افزود: از ناشران نیز باید تشکر کرد که به هر حال تسلیم گرانی‌ها نشدند و در شرایط فعلی به کار خود ادامه می‌دهند.

رئیس حوزه هنری اظهار کرد:نمایشگاه کتاب تهران بزرگترین فعالیت فرهنگی کشور است و به نظر می‌آید که توانسته جایگاه خودش را در میان اتفاقات فرهنگی دیگر نگه دارد، اما فکر می‌کنم برای آینده در زمینه‌های مختلف نیاز به یک بازنگری دارد.

مومنی شریف با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص کنترل قیمت کاغذ، گفت:فکر می‌کنم که افزایش بی رویه قیمت کاغذ غیر منطقی و غیر طبیعی است و به همین دلیل مسئولان باید این مبحث را جدی بگیرند.

وی ادامه داد:متاسفانه ما از دیروز تا به امروز شاهد افزایش قیمت کاغذ بودیم که هیچ دلیل منطقی برای آن وجود ندارد، زیرا کاغذی که با ارز دولتی وارد شده در بازار وجود دارد بنابراین به نظر می‌رسد که علاوه بر اتاق بازرگانی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهادها و سازمان‌های دیگر نیز باید به مبحث کنترل قیمت کاغذ ورود کنند تا با عاملان و کسانی که به دغدغه مردم و فرهیختگان دهن کجی می‌کنند، برخورد شود.

رئیس حوزه هنری اظهار کرد:ما نیز در واقع مصرف کننده کاغذ هستیم و با ماجرای گرانی کاغذ درگیر هستیم، اما خوشبختانه امسال توانستیم نزدیک به۲۰۰عنوان کتاب چاپ اول و در مجموع بیش از۶۰۰عنوان کتاب با تعداد چاپ‌های متعدد را به سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بیاوریم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.