چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶

شهریار بحرانی:

برای گام دوم انقلاب باید دقیق برنامه‌ریزی کنیم

شهریار بحرانی در اختتامیه هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار

سینماپرس: شهریار بحرانی، کارگردان سینما، درباره فعالیت حوزه هنری گفت: حضور جوانان مستعد و با انگیزه در حوزه هنری یکی از برکات انقلاب است. ما باید درکنار این جوانان برای گام دوم انقلاب اسلامی و دهه پنجم با دقت بسیار برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش سینماپرس، شهریار بحرانی کارگردان سینما و از مدرسین مرکز آموزش حوزه هنری، در گفت‌وگو با پایگاه خبری حوزه هنری، درباره عملکرد مرکز آموزش گفت: انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ به پیروزی رسید و از آن تاریخ تا به امروز پدیده‌ای ایستا و ثابت نبوده است بلکه انقلاب در هر حال پویایی و حرکت خود را حفظ کرده و حرکتی رو به جلو داشته است، یکی از موضوعاتی که در پویایی و حرکت انقلاب بسیار مدنظر است آن است که انقلاب از پیچ و خم‌های بسیار عبور کرده و امروز باید برای آینده خود با جدیت برنامه‌ریزی کند. این برنامه باید در حوزه علمیه و دانشگاه‌ها طرح‌ریزی شود. علت هم آن است که علما باید بر مبنای قرآن و احادیث مسیر را طراحی کنند.

وی درباره فعالیت حوزه هنری گفت: حضور جوانان مستعد و با انگیزه در حوزه هنری یکی از برکات انقلاب است. امروز این‌ها نه برای مدرک بلکه برای شناخت و معرفت نسبت به انقلاب به حوزه هنری می‌آیند و در این سال‌ها هزاران نیرو از هنرجویی به تئوریسین بدل شده‌اند. ما باید درکنار این جوانان برای گام دوم انقلاب اسلامی و دهه پنجم با دقت بسیار برنامه‌ریزی کنیم.

وی ادامه داد: ما اعتقاد داریم که قرآن"تِبْیاناً لِکُلِّ شَیْء" است و می‌توان همه چیز را با قرآن تببین کرد، انقلاب اسلامی نیز در منظر قرآن مسئله‌ای است که موجودیت دارد. از همین رو، باید بر اساس قرآن دست به برنامه‌ریزی دقیق بزنیم. ما مسیری را طی کرده‌ایم، از یک نقطه حرکت کرده‌ایم و امروز رو به جلو در پیش هستیم. اما گاهی متوجه می‌شویم خروجی‌های حوزه علمیه و دانشگاه‌ها راهگشای ما نیست. در اینجا است که نهادی مانند حوزه هنری و مرکز آموزش دست به اقدامی بسیار مبارک می‌زند و کلاس‌هایی را برپا می‌کند که دانشجویان و هنرجویان بدون انگیزه مادی و مدرک‌گرایی و صرف دانستن و علم‌اندوزی وارد عرصه می‌شوند و امروز به برکت این انقلاب جوانان مستعد خود طی مراحل گوناگون به تئوریسین‌های مطرح بدل می‌شوند.

این کارگردان تصریح کرد: این موهبت الهی است که حوزه هنری این توفیق را یافت که بتواند میزبان چنین کلاس‌هایی باشد. حالا که چنین فرصتی برای انقلاب فراهم است و نیروهای انقلابی در بستر حوزه هنری در پی کسب علم و معرفت هستندحوزه هنری نیز باید برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهد، تا بتواند گام دوم را حساب شده بردارد و در مسیر صحیح حرکت کند. انقلاب اسلامی پیچ و خم های فراوانی را طی کرده و در چهار دهه دستاوردهای بی‌نظیری را برای امت اسلامی ارائه داده است. ما باید بر اساس قرآن کریم، احادیث و ملزومات زمانه پیش برویم و برنامه‌ای طرح‌ریزی کنیم که بتوانیم بر اساس آن سعادت انسانی و کرامت را به وسیله هنر و فرهنگ انقلاب اسلامی در جامعه اشاعه دهیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.