شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۱

حسام الدین آشنا در نامه ای به محسنی اژه ای؛

هشدار در خصوص ترویج فرهنگ مصرف گرایی با تبلیغ انبوه کالاهای تبلیغاتی

حسام الدین آشنا*

سینماپرس: نماینده دولت در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما در نامه ای به رئیس این شورا گفت: شبکه های مختلف سیما به صورت مکرر در حال تبلیغ برندهای تجاری مشخصی هستند که از نظر محتوایی این حجم انبوه تبلیغات کالاها می تواند به ترویج فرهنگ مصرف گرایی منجر شود.

به گزارش سینماپرس، «حسام الدین آشنا»، نماینده دولت در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما و مشاور رئیس جمهور امروز شنبه در نامه ای به حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای نسبت به آثار سوء حجم فراوان و مکرر تبلیغات برخی کالاهای مشخص که احساس تحمیل بر مخاطبان را دارد، اخطار داد.  

آشنا در این نامه تاکید کرد: همانگونه که مستحضرید شبکه های مختلف سیما به صورت مکرر در حال تبلیغ برندهای تجاری مشخصی از انواع قابله، دوش حمام، کفش و ... هستند. حجم تبلیغات و میزان تکرار به گونه ای است که خرید آن به مخاطب رسانه ملی تحمیل می شود.

مشاور رسانه ای رئیس جمهور با هشدار در خصوص ترویج فرهنگ مصرف گرایی با تبلیغ انبوه این گونه کالاها خاطرنشان کرد: این در حالیست که احتمالا سازمان صداوسیما نسبت به کیفیت و کارآمدی محصولات تبلیغ شده نیز بی اطلاع است.

وی در این نامه ضمن درخواست انجام مکاتبه با سازمان جهت ارسال اطلاعات مکفی از این نوع تبلیغات برای شورای نظارت، افزود: مستدعی است دستور فرمایید کارشناسان شورا گزارشی از منطق اقتصادی، مسئولیت سازمان در قبال کیفی محصولات تبلیغ شده و اثرات فرهنگی تبلیغ «خرید مستقیم کالا از طریق ارسال پیامک» تهیه کنند.

حسام الدین آشنا روز گذشته هم در حساب کاربری خود در توییتر با اشاره به مشکلات ملی سازمان صدا و سیما آن ها را مانند بسیاری از شرکت های دولتی دیگر، خودساخته و ناشی از عدم محاسبه درست نسبت میان درآمدها با هزینه و فایده عملکردها دانسته بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.