دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰

یک تهیه کننده سینما مطرح کرد؛

نبود شورای عالی اکران بهتر از بودن آن است

سالن سینما

سینماپرس: دو تهیه‌کننده سینما وضعیت اکران و به خصوص آیین نامه آن را بررسی کردند و نقدهای تندی به آن نشان دادند.

به گزارش سینماپرس، مشکل اکران و آیین نامه مربوط به آن همیشه بین سینماگران مورد بحث بوده و انتقادات فراوانی در دوره‌های مختلف مدیریتی به آن وارد شده است. با طرح این موضوع و نگاهی تحلیل گرا، در ادامه نظر دو تهیه کننده را در این خصوص می‌خوانید؛

سیدزاده: نبودن شورای عالی اکران بهتر از بودن آن است

سید امیر سیدزاده تهیه‌کننده سینما با انتقاد از عملکرد شورای عالی اکران گفت: در کل نبود شورای عالی اکران بهتر از بودن آن است؛ چرا که تنها خاصیتی که این شورا ندارد در نظر گرفتن عدالت اکران است.

وی افزود: الان شاهد این هستیم که فیلم‌های اجتماعی خوب با دلایل مختلفی که جلوی آن‌ها قرار می‌دهند، در فصل‌های مرده و زمان اکران مهجور واقع می‌شوند. در این شرایط سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده با ضرر روبرو خواهند شد و جز پشیمانی و فرار از سینما چیز دیگری به دست نمی‌آورند.

این تهیه‌کننده بیان کرد: متأسفانه یک مدیریت قاطع، محکم و واحد که بتواند عدالت را در چند فصل مختلف اعم از نوروز، ماه رمضان، عید فطر و ... اعمال کند، نداریم. آن چیزی که تا به حال مشاهده شده ارتباطاتی است که به اکران فیلم‌های کمدی و سخیف در بهترین زمان کمک می‌کند. اتفاقی که بیشترین صدمه را به فرهنگ و سینمای ما زده است.

اصغری: برخی به خاطر منفعت طلبی سینما را ملتهب کردند 

ابراهیم اصغری دیگر تهیه کننده سینما هم در مورد این موضوع بیان کرد: به نظرم سینما هم مانند اکثر بخش های تولیدی کشور در بخش عرضه دچار مشکل است. متاسفانه دولت هیچ قدرتی برای برنامه ریزی دقیق و تصمیم گیری محکم در مورد آن ندارد؛ شاید هم قدرت دارد اما تمایلی به حل این مشکلات ندارد.

وی ادامه داد: این بخش گردش مالی زیادی دارد و آدم‌های با نفوذ در مرکز تصمیم سازی و تصمیم گیری و نظارت آن قرار دارند.

این تهیه کننده گفت: متاسفانه برخی صفر تا صد تولید و عرضه فیلم‌های سینمایی را مدیریت می‌کنند و این موضوع سالهاست وجود دارد. این عده خاص فقط به خاطر منفعت طلبی سینما را دچار التهاب اکران کردند و آنقدر قوی شده اند که جلوی تصمیم‌های درست را هم می‌گیرند.

وی ادامه داد: انگار اراده و قدرتی برای مقابله با این افراد نیست؛ اگر هم وجود دارد منافع بر آن ارجح است. برای تغییر این وضعیت،   نیاز به کار انقلابی داریم. قطعاً وزارت ارشاد باید با قدرت وارد میدان شود و نباید با این بهانه که می‌خواهد کار را به صنوف بسپارد، از مسئولیت خود شانه خالی کند.

اصغری در پایان گفت: اگر وزارت ارشاد می‌خواهد مسئولیتی را در اختیار صنوف قرار دهد، باید آن را به اکثریت بسپارد. امیدواریم حسین انتظامی رئیس جدید سازمان سینمایی با قاطعیت و درست برای این موضوع مهم تصمیم بگیرد.

*باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.