جمعه ۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷

موفقیت یک فیلم اجتماعی؛

تشویق ۵دقیقه ای تماشاگران برای «پارازیت» کره‌ای در کن

فیلم  «پارازیت» کره‌ای در کن رونمایی شد

سینماپرس: فیلم «پارازیت» ساخته با نمایش در جشنواره فیلم کن با استقبال تماشاگران روبه رو شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، تنها چند روز پس از آنکه فیلم «پارازیت» برای نمایش در بخش رقابتی جشنواره فیلم کن انتخاب شد،  بونگ جون-هو کارگردان کره‌ای سازنده فیلم به مخاطبان هشدار داد که منتظر دریافت جایزه‌ای از سوی فیلمش نباشند. وی گفت این فیلم بیش از آن محلی و داخلی است که بتواند مورد توجه مخاطبان دیگر کشورها واقع شود.

اکنون روشن شده که این فیلم مخاطبان زیادی را متوجه خود کرده است و تماشاگرانی که در لومیر گرند تئاتر کن به تماشای فیلم نشستند، با تماشای این فیلم ۵ دقیقه ایستاده به تشویق فیلم پرداختند.

بونگ با حمایت بازیگرانش هم روبه‌رو شد و نیز تیلدا سوینتون بازیگر سوئدی که از دوستان وی است. وی در برابر همه این تشویق‌ها به کره‌ای و انگلیسی تشکر کرد و فقط گفت: خوب حالا دیگر برویم!

این فیلم که به زبان کره‌ای ساخته شده پس از دو فیلم انگلیسی زبان این کارگردان، جلوی دوربین رفته است که با عنوان «برف‌شکن» و «او کجا» توجه زیادی را به خود جلب کرده بودند.

«پارازیت» درامی ساده و عالی درباره دو خانواده از دو طیف متفاوت اقتصادی است که سعی دارند با هم ارتباط برقرار کنند، اما از آنجا که این فیلم ساخته کارگردانی کاربلد است، با وجود همه سادگی خود به روایت تیره‌ترین لرزش‌ها، تفاسیر اجتماعی و خشونت‌های کمیک می‌پردازد.

حداقل دو بار در نمایش رسمی فیلم، حضار خود به خود فیلم را تشویق کردند؛ یک بار در حالی این اتفاق افتاد که مجموعه‌ای از دیالوگ‌های دراماتیک داشت به نتیجه می‌رسید و دفعه دوم در حالی بود که یک شخصیت داشت به عاقبت کارهای بد خود می‌رسید. جا برای چند جوک هوشمندانه درباره کره شمالی هم بود.

کارگردان فیلم در نشست رسانه‌ای فیلمش که آوریل در سئول برگزار شد نیز احتمال داده بود که بازیگران این فیلم شانس زیادی برای دیده شدن در جشنواره کن داشته باشند و شانس آنها برای دریافت جایزه بیشتر از فیلم است.

بازیگر کره‌ای سونگ کانگ-هو که کارکشته است و قبلاً در فیلم‌های «برف‌شکن» و «میزبان»  بونگ دیده شده، در این فیلم هم در نقش پدر یک خانواده جنایی ورشکسته بسیار بامزه و جالب بود. «پارازیت» تا حد زیادی فیلمی است که روی مجموعه بازیگرانش حساب باز می‌کند. انتخاب کردن برندگان فردی کار سختی خواهد بود. اما انتخاب کردن «پارازیت» به عنوان یکی از برندگان جوایز کن امسال کار سختی نیست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.