تهیه کننده فیلم های سینمایی «به رنگ ارغوان» و «جامه دران» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یکی از نکات مهمی که ما نباید آن را فراموش کنیم این است که اصولاً برخی فیلم ها قدرت جذب مخاطب را ندارند و اگر سانس ها و سالن های بیشتری هم به آن ها تعلق بگیرد تأثیر چندانی بر فروش آن ها نخواهد داشت از این رو اختصاص سالن بیشتر به این نوع فیلم ها اصولاً اجحاف در حق فیلم های پرفروش است.
وی ادامه داد: اصولاً فیلمی که برای مخاطب جذابیت دارد و پرفروش است حق خود می داند که تعداد سانس ها و سالن های زیادی داشته باشد و از سوی دیگر فیلمی هم که ضعیف است دوست دارد برای داشتن گیشه ای پررونق تر سالن های زیادی داشته باشد اما در این میان سینماداران هم برای اینکه چرخه اقتصادی شان بتواند حرکت کند مجبور هستند از اکران فیلم های پرفروش حمایت بیشتری داشته باشند.
ساداتیان سپس با بیان اینکه من منکر پارتی بازی در نحوه پخش و نمایش فیلم ها نیستم تصریح کرد: با این همه نمی توانم بگویم که ما شاهد بی عدالتی در نحوه اکران فیلم ها هستیم چرا که همانطور که پیش تر هم اشاره کردم وقتی فیلمی ظرفیت نمایشی بالایی داشته باشد سانس بیشتری به آن فیلم تعلق می گیرد؛ در هر صورت الآن وضعیت به گونه ای است که سانس ها و سالن ها برای همه فیلم ها جیره بندی می شوند و سعی شده تا در همه سالن ها فیلم های متنوعی نمایش داشته باشند اما با این همه باز هم عده ای پیدا می شوند تا ایرادی بگیرند و مثلاً به ساعت نمایش فیلم شان اعتراض دارند.
این سینماگر تأکید کرد: برخی دفاتر پخش قدرت بیشتری از دفاتر دیگر دارند و به واسطه قدرت شان سانس ها و سالن های بیشتری به فیلم های شان اختصاص پیدا می کند؛ این مسأله ای نیست که کسی مسبب آن باشد.
تهیه کننده فیلم های سینمایی «متری شیش و نیم» و «چهارشنبه سوری» در پایان این گفتگو افزود: بگذارید بنده با یک مثال کلامم را خاتمه دهم؛ شما فکر کنید یک شرکت مهندسی برای استخدام ۳ نیروی متبحر فراخوان می دهد؛ قطعاً صدها نفر به آن شرکت مراجعه می کنند و همگی هم خود را خوب می پندارند و معتقدند باید به آن ها بها داده شود اما مسئولان آن شرکت وقتی رزومه این افراد را بررسی می کنند متوجه می شوند مثلاً ۵۰ نفر از این افراد برتر از دیگران هستند و باز از میان آن ۵۰ نفر ۳ نفر برگزیده برتر را انتخاب و استخدام می کنند؛ در سینما هم وضعیت به همین صورت است.
ارسال نظر