دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹

احمد مازنی خبر داد؛

طرح تشکیل سازمان نظام صنفی هنرمندان در دستور کار کمیسیون

حجت الاسلام احمد مازنی

سینماپرس: حجت الاسلام احمد مازنی از مذاکره با وزارت ارشاد برای اجرای طرح تشکیل سازمان نظام صنفی هنرمندان خبر داد.

به گزارش سینماپرس، حجت الاسلام احمد مازنی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره برنامه‌های جدیدی که برای سینما در این کمیسیون مطرح شده به باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: یکی از مسائل مطرح شده «سازمان نظام صنفی هنرمندان» است که طرح آن در دستور کار کمیسیون قرار دارد که در راستای آن با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنوف مختلف هنر گفتگوهایی انجام دادیم و دیدیم که می توانیم به نقطه‌ای مشترک برسیم تا در پی آن بتوانیم در صحن علنی مجلس و صحن علنی کمیسیون فرهنگی مجلس، موضوع را مطرح کنیم.

وی با بیان اینکه زنده یاد جمشید مشایخی روزی به من گفت تمام اصناف یک کانون و نظامی دارند اما بازیگران ندارند و از این جریان گله‌مند بودند، گفت: نظام صنفی واحد وجود ندارد از این رو تصمیم گرفتیم روی این موضوع کار کنیم البته نظام صنفی هنرمندان با در نظر گرفتن نظرات هنرمندان و شرایط آن‌ها و در کل با انتخاب خودشان تشکل‌هایی ایجاد کردند که هم به نفع خودشان باشد و هم قانون در آن اعمال شود از سویی شاهد کمترین دخالت‌های حاکمیتی در روند کاری آنها باشیم.

حجت الاسلام مازنی افزود: ما در قانون ششم توسعه، دولت را موظف کردیم که آن را تحقق بخشد، چون از اقدامات و کارهای زیرساختی و تاثیرگذار مهم است که البته دولت و قوه قضائیه با سرعت کمتری به نسبت دیگر کارها آن را انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: ما در این طرح سعی کردیم امکان مدیریت و هدایت را خود هنرمندان پیش ببرند و حاکمیت نقش نظارتی داشته باشد البته دولت هم وظیفه دارد آن را به بهترین شکل پیش ببرد.

حجت الاسلام مازنی در خصوص بررسی محتوای فیلم‌های سینمایی در کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: معمولا یکی از بحث‌هایی که در دستور کار کمیسیون فرهنگی و در بحث رویدادها و اخبار فرهنگی مطرح می‌شود همین موضوع است و بحث دیگر بررسی فیلمنامه‌هایی است که مجوز ساخت می‌گیرند، اما مجوز نمایش ندارند و یا اکران می‌شوند، اما پس از مدتی توقیف می‌شوند، که با این موضوع یک نابسامانی در این بخش مشاهده می‌شود از این رو بنا شد با دوستان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به یک جمع بندی برسیم تا شاهد چنین اتفاقاتی در سینما نباشیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره برگزاری جشن مدیران تولید سینما و قیاس آن با دیگر جشن‌ها و جشنواره‌های کشور گفت: هجدهمین دوره از جشن مدیران تولید برگزار شد و من توفیق حضور در دو دوره برگزاری آن را داشتم که به نظرم یکی از برنامه‌های بی حاشیه با در نظر گرفتن جنبه‌های فنی و کارشناسی و حرفه‌ای مدیران تولید و نقش مهم آن‌ها در حوزه سینما است.

حجت الاسلام مازنی افزود: از طرفی ترکیب مدعوین این جشن به نوعی است که همه گروه‌ها و طیف‌های سینما را دربرمی گیرد و تا آنجایی که شاهد بودم از اختلافات و مشکلاتی که در دیگر مجموعه‌های مختلف سینمایی وجود دارد به دور هستند و نوعی همدلی بینشان رواج دارد که فراجناحی و فراگروهی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این همدلی در حوزه سیاست در برگزاری جشن مدیران تولید وجود داشت، گفت: از نمایندگان مجلس و حتی چهره‌های مختلف سیاسی حضور مدعوین فراجناحی به چشم می‌خورد یعنی کسانی که هم اکنون در مجلس فعالیت دارند و کسانی که قبلا فعال بودند و در کنار هم حضور داشتند که این جای قدردانی دارد، اگر این موضوع در دیگر جشن‌ها و جشنواره‌ها اعمال شود و مردم بدانند اگر اختلافی وجود دارد فقط بحث سلیقه است و مشکل خاصی وجود ندارد؛ بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام مازنی ادامه داد: جالب است بدانید که ما از اعضای «شورای گفتگوی ملی» طرحی را چند سال پیش مطرح کردیم و گفتیم راه حل مسائل ایران گفتگوی ملی است و کسانی که اندیشه‌ها و سیاست‌های امام و رهبر و قانون اساسی را قبول دارند باید برای حل و فصل مسائل کشور گفتگو کنند تا همه کارها به نفع کشور تمام شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: این موضوع نیز یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت جشن مدیران تولید است که امیدوارم همه گروه‌ها و صنوف مرتبط با سینما و هنر با چنین روشی (وحدت، همدلی و گفتگوی ملی) برای ایران و ایرانی و هنر این مرز و بوم قدم بردارند و برنامه‌های خود را اجرا کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.