سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸

محمدرضا لطفی مطرح کرد؛

«ریست» سایکودرامی در جهان های موازی

فیلم سینمایی ریست-تعارض

سینماپرس: نویسنده و کارگردان «ریست» فرم، محتوا و ساختار پیچیده این فیلم را دلیل طولانی شدن مراحل فنی آن از جمله تدوین دانست.

به گزارش سینماپرس، محمدرضا لطفی نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «ریست» درباره روند تدوین این اثربه صبا توضیح داد: طبق پیش بینی، یک ماه و نیم دیگر از تدوین فیلم «ریست» توسط بابک قائم باقی مانده است.

وی درباره دلیل طولانی بودن روند تدوین گفت: این فیلم هم در فرم و محتوا و هم در ساختار سبکی را ارایه می دهد که برای اولین بار در سینمای ایران تجربه می شود. فیلمنامه این اثر غیرخطی است و به اینگونه است که یک نقطه مرکزی داریم و ابتدا و انتهای فیلم در یک نقطه به هم می رسند و این روند کاملا مهندسی شده است.

لطفی با اشاره به اینکه روند تحقیق فیلمنامه یک سال و نگارش آن ۲ سال زمان برده است، عنوان کرد: فیلمنامه «ریست» ۱۷ بار بازنویسی و چهار بار دوباره نویسی شده است تا فضای سایکودرام آن که به جهان های موازی نیز می پردازد به درستی دربیاید.

کارگردان «روایت ناپدید شدن مریم» افزود: فرم قصه ما بر اساس دوربین های مداربسته و زاویه دید کل فیلم نیز بر اساس همین دوربین های مداربسته است که در سطح شهر حضور دارند. نکته قابل توجه این است که صحنه های فیلم بنا به اقتضای قصه با یک، سه، پنج و هفت دوربین ضبط شده است.

وی تعدد دوربین و روایت غیرخطی را مهم ترین عامل برای طولانی شدن تدوین دانست و گفت: همین که فیلم با چندین دوربین فیلمبرداری شده است، تدوین آن را اندازه چند فیلم سینمایی طولانی می کند زیرا پیدا کردن پلان های مناسب و هماهنگ شدن آنها با ساختار قصه زمان‌بر است.

لطفی در پایان خبر داد: ساخت موسیقی و کار صدای فیلم نیز زمان‌بر است که پس از تدوین سراغ آن بخش می رویم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.