جمعه ۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳

به کارگردانی فرزاد خوشدست؛

«نگاه خیره» در جشنواره فیلم شهر اولین بار اکران جهانی می شود

فیلم نگاه خیره

سینماپرس: فرزاد خوشدست که با فیلم «خط باریک قرمز» برنده جایزه نت‌پک جشنواره جهانی فیلم فجر شد با فیلم بلند «نگاه خیره» در جشنواره بین‌المللی فیلم شهر حضور خواهد داشت.

به گزارش سینماپرس، فرزاد خوشدست که با فیلم مستند «خط باریک قرمز» برنده جایزه نت‌پک جشنواره جهانی فیلم فجر شد با فیلم بلند «نگاه خیره» در جشنواره بین‌المللی فیلم شهر حضور خواهد داشت.

جشنواره فیلم شهر از میان همه فیلم‌های ارسالی در بخش ویدئویی ۹ فیلم را برگزیده است که یکی از آن‌ها «نگاه خیره» به کارگردانی فرزاد خوشدست است. خوشدست که از شاگردان قدیمی عباس کیارستمی است پیش‌ازاین در جشنواره معتبر فیلم‌های مستند کپنهاگ با فیلم «زنی که نام ندارد» نامزد بهترین فیلم شده بود.

اولین اکران جهانی فیلم «نگاه خیره» که در حال حاضر در مرحله صداگذاری نهائی در جشنواره بین‌المللی فیلم شهر خواهد داشت.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «سیل که آمد کل روستا را برد … پدر زنم هم برد… وگرنه من و روژان هیچوقت حاضر نبودیم روستا رو ول‌کنیم بیاییم شهر»

توماج دانش بهزادی که فرزاد خوشدست در اختتامیه جشنواره جهانی فجر به هنگام دریافت جایزه نت‌پک از حضور تأثیرگذار و بی‌نقص اش در «خط باریک قرمز» حرف زد، در «نگاه خیره» هم در نقش یک کُرد مهاجر تجربه متفاوتی را پشت سر گذاشته است.

از بازیگران که در این فیلم در کنار توماج دانش بهزادی همبازی شده‌اند می‌توان به تینو صالحی، امین میری، علیرضا ثانی فر، آدین عطار و مرضیه بدرقه اشاره کرد که همگی از بازیگران مطرح تأتر کشور هستند. حمیدرضا فلاحی و میثاق زارع هم به‌صورت افتخاری در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

خوشدست هم‌اکنون در حال تحقیق و نگارش و انتخاب بازیگر برای فیلم‌نامه‌ای داستانی به نام «درب خروج» است که ساختاری کاملاً متفاوت و نزدیک به فیلم مستند داستانی «خط باریک قرمز» دارد.

عوامل تهیه فیلم «نگاه خیره» عبارتند از نویسنده و کارگردان فرزاد خوشدست، فیلمبردار: بهادر فتاح، صدابرداران: علی نوین نژاد و علی علوی، تدوین: فرزاد خوشدست و بهادر طاری، طراحی صدا: حسن مهدوی، صداگذار: شاهین خاکپور، آهنگساز: شاهین عابدی زاده، طراح گریم: پرشنگ بهرامی، تروکاژ کامپیوتری: علی کمالی، طراح تیتراژ و لوگو: احمد رضایی راد، اتالوناژ: کامران سحرخیز و فربد جلالی، منشی صحنه: ستاره رضایی، طراح لباس: دری دقیقه رضایی، طراح صحنه: مهدی کاظمی، مربی سگ‌ها: محمد کرباسی و مهدی صحبتی، سرپرست هنروران: سعیده حمیدی، عکاس: مژگان صیادی، مجری طرح و مدیر تولید: دری رضایی، جانشین مدیر تولید: علی تقی پور، تهیه‌کننده: فرزاد خوشدست، مشاور تهیه‌کننده: نگار اسکندرفر، سرمایه‌گذاران: فرزاد خوشدست و دری رضایی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.