دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱

آرش قاسمی مطرح کرد؛

صداگذاری «نهنگ آبی» در اولویت کار است

آرش قاسمی

سینماپرس: آرش قاسمی صداگذار سینما ضمن تشریح فعالیت‌های اخیر خود تأکید کرد، تمرکز اصلی‌اش بر صداگذاری سریال «نهنگ آبی» به کارگردانی فریدون جیرانی بوده‌است.

آرش قاسمی صداگذار سینما درباره جدیدترین فعالیت‌های خود به مهر گفت: در حال حاضر مشغول صداگذاری سریال «نهنگ آبی» به کارگردانی فریدون جیرانی هستم و بیشترین تمرکزم روی آن است. البته در کنار این سر یال، ۵۰ درصد از صداگذاری فیلم سینمایی «درخت بنفش» به کارگردانی امین اصلانی فرزند محمدرضا اصلانی را هم پشت سر گذاشته‌ام. «درخت بنفش» یک فیلم انتزاعی و هنر و تجربه‌ای است که داستان آن در سه زمان مختلف روایت می‌شود و فضاهای عجیب و غریب زیادی دارد ضمن اینکه برگرفته از کتابی با همین عنوان است و برای نمایش در جشنواره‌های خارجی آماده می‌شود.

وی عنوان کرد: پیش از این هم صداگذاری مستند ۳۰ دقیقه‌ای «آشو» به کارگردانی جعفر نجفی را به اتمام رساندم که این مستند درباره پسر نوجوانی است که کار چوپانی انجام می‌دهد اما به شدت علاقه مند به سینماست و فیلم‌های روز دنیا را دنبال می‌کند البته استعداد بازیگری هم دارد و معتقد است که یک روز در کنار بازیگران چهره سینمای ایران به ایفای نقش می‌پردازد این فیلم هم برای حضور در جشنواره‌های مختلف آماده نمایش می‌شود.

قاسمی با اشاره به اینکه کار صداگذاری فیلم کوتاه «دیگری» را که یک فیلم تقریباً صامت است، هم انجام داده است، درباره دیگر فعالیت‌هایش اظهار کرد: چندی پیش صداگذاری فیلم کوتاه «پاندول» به کارگردانی رحیم طوفان را هم انجام دادم که قصه متفاوت و جالبی دارد؛ این فیلم کوتاه روایت‌کننده داستان مردی مذهبی است که همسرش در آسانسور گیر می‌افتد و اتفاقاتی برای او رخ می‌دهد و این مرد مذهبی از مانیتور شاهد این اتفاقات است و...

این صداگذار عنوان کرد: به تازگی نیز صداگذاری فیلم ۱۴ دقیقه‌ای «قطعه ۸۵» به کارگردانی شهرام مسلخی را به پایان رساندم که روایت‌کننده داستان زندگی پیرمرد پولداری است که بعد از مرگش فرزندش می‌خواهد او را با فرش‌های نفیس و گران قیمت دفن کند. این فیلم صداگذاری رئالی داشت و ما باید در بخش‌هایی به گونه‌ای کار می‌کردیم که مخاطب احساس کند در یک قبرستان حضور دارد.

وی در پایان توضیح داد: کار صداگذاری چند فیلم سینمایی دیگر هم پیشنهاد شده اما هنوز مشغول رایزنی با یکدیگر هستیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.