چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲

روایتی از جایگاه حجاب نزد ایرانیان؛

اجرای «مرد نقره‌ای» در ایستگاه‌های مترو تهران+ تصاویر

نمایش «مرد نقره‌ای» در ایستگاه‌های مترو

سینماپرس: نمایش «مرد نقره‌ای» به مناسبت هفته عفاف و حجاب در ایستگاه‌های پرتردد مترو تهران برگزار میشود. موضوع این نمایش کشتار گوهرشاد و به شهادت رساندن مردم بی‌گناه با حجاب در دوره پهلوی است.

به گزارش سینماپرس، این روزها به مناسبت هفته عفاف و حجاب شاهد هستیم که در برخی ایستگاه‌های مترو تهران نمایش‌هایی با عنوان «مرد نقره‌ای» در حال اجرا است و مردم زیادی را جذب خود کرده است.

حرکات مرد نقره‌ای‌ها که در دستانشان بروشورها و روزنامه‌ها و اعلامیه‌هایی سانسور شده است، واکنش‌های متفاوت مردم را برانگیخته است. موضوع این نمایش‌ها کشتار گوهرشاد و به شهادت رساندن مردم بی گناه اما با حجاب مسلمان ایرانی در دوره پهلوی است.

ابوالفضل رجب‌پور دبیر رسانه و هنر شبکه فراگیر عفاف و حجاب درباره نمایش مرد نقره‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس گفت: شاید کمتر کسی بداند روزی در همین خیابان‌های تهران و آن هم مترو حرفی از شهدای حجاب زده شود و مورد استقبال مردم هم قرار بگیرد.  

وی در ادامه افزود: از ابتدای هفته جاری به مناسبت هفته عفاف و حجاب در متروهای تهران از جمله ولی‌عصر(عج)، ایستگاه مترو راه آهن، فرودگاه مهرآباد نمایش‌هایی با عنوان «مرد نقره‌ای» درباره واقعه گوهرشاد به اجرا درآمده است.

رجب‌پور افزود: خوشبختانه این نمایش‌ها با استقبال خیلی خوبی از سوی مردم روبه رو شد. واکنش‌های مثبت جوانان نشان داد که نسل امروز اگر در یک مواجه مستقیم و هنری با موضوعات دینی و انقلابی قرار بگیرد، نه تنها موضع منفی ندارد بلکه مشتاقانه در مواجه با آن واکنش مثبت خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بازیگران این نمایش بروشورهایی را به مخاطبان اهدا می‌کنند و مخاطب را به پرسشگری وا می‌دارند، گفت: این نمایش‌ها از شنبه جاری آغاز شد که ابتدا پراکنده در ایستگاه‌های مختلف بود اما هم اکنون تا فردا در ایستگاه مترو چهارراه ولی‌عصر(عج) و امام خمینی برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم کارهای نو هنری را در ارتباط مستقیم با مخاطب رقم بزنیم، توضیح داد: خوشبختانه تاکنون بازخورد منفی نداشتیم و همه ارتباط خوبی با کار گرفتند.

رجب‌پور اظهار داشت: مرد نقره‌ای قصه گوهرشاد را بازگویی می‌کند. در این قصه هفت سال مقاومت مردمی رقم زده می‌شود، فقط در خود واقعه گوهرشاد دو هزار نفر در حرم رضوی قتل عام شدند، تئاتر مرد نقره ای این واقعه را بیان می‌کند که البته در کنارش به موضوع عفاف و حجاب نیز می‌پردازد.

وی در پایان گفت: تئاتر مرد نقره‌ای تا پنج‌شنبه همین هفته در مکان‌های پرتردد مترو در دو نوبت ساعت ۹ تا ۱۲ ظهر و ۱۶ تا ۱۸ عصر برگزار خواهد شد.

رجب‌پور درباره شبکه فراگیر عفاف و حجاب نیز توضیح داد: این شبکه از سوی گروه‌های مردمی با دغدغه‌های مختلف راه انداز شده هر یک از دوستان در فضای خاصی کار می‌کنند الان با همه با هم یک شبکه هستیم که به پنج رویداد مختلف در هفته عفاف و حجاب می‌پردازیم، یکی از آنها هم همین بحث تئاتر است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.