جمعه ۲۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱

مهدی فرجی مطرح کرد؛

ایجاد شورآفرینی و لبخند برای مردم بسیار ضروری است

مهدی فرجی مدیر شبکه یک در نشست رسانه ای مجوعه تلویزیونی «کلاه پهلوی»

سینماپرس: مهدی فرجی دبیر کمیته افتتاحیه و اختتامیه دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیون ضمن اشاره به دستاوردهای این رویداد، ایجاد نشاط برای مردم را اوجب واجبات توصیف کرد.

به گزارش سینماپرس، مهدی فرجی دبیر کمیته افتتاحیه و اختتامیه دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیون با پایان اختتامیه این جشنواره در کرمانشاه، توضیحاتی را به مهر ارائه و بیان کرد: دومین جشنواره پویانمایی درحالی برگزار شد که امسال بخش عروسکی هم به آن اضافه شد.

وی ادامه داد: بیش از ۱۵۰۰ اثر به بخش داوری راه پیدا کرده بود که حدود ۱۰۰۰ برنامه از طریق بخش خصوصی انتخاب شده بود.

فرجی درباره خروجی و کیفیت این آثار نیز توصیح داد: کیفیت آثار در حدی بود که انتخاب را برای داوران مشکل کرده بود خانم مرضیه برومند رییس هیات داوران هم در اختتامیه اشاره کرد که آثار چقدر قوی، جذاب و باکیفیت بوده است و انصافاً ظرفیت بسیار خوب و نیروهایی خلاق در استان‌ها وجود دارد که با حداقل امکانات بهترین برنامه‌ها را تولید می‌کنند.

وی درباره نحوه هزینه‌ها و برآورد بودجه جشنواره نیز توضیح داد: همت و تلاش آقای دارابی در برگزاری این جشنواره بسیار ستودنی است. همه هزینه‌های جشنواره عموماً از مشارکت استانداری‌ها تامین می‌شود و هزینه این جشنواره نیز از طریق کرمانشاه تامین شد.

فرجی درباره مزایای برگزاری جشنواره برای استان‌ها عنوان کرد: این جشنواره‌ها با حداقل بودجه برگزار می‌شود و برای خود استان‌ها هم مزایایی دارد به طور مثال استاندار کرمانشاه می‌گفت به دلیل برگزاری جشنواره پویانمایی به آنها امکان برگزاری یک همایش بین المللی گردشگری را اعطا کرده اند که به نوعی تاثیر جشنواره پویانمایی است. از طرفی هم برگزاری جشنواره‌ها باعث رونق تولید می‌شود و ایجاد انگیزه می‌کنند و باعث می‌شوند بخشی از فعالان پویانمایی و عروسکی و حتی دیگر تولیدات به کار گرفته شوند.

این تهیه کننده تلویزیون اضافه کرد: چند سالی بود تولیدات عروسکی در مراکز استان‌ها تعطیل شده بود و از وقتی که اقای دارابی به معاونت امور استان‌ها آمدند این تولیدات دوباره رونق گرفته است.

وی همچنین به دیگر بخش‌های جشنواره اشاره و بیان کرد: امسال علاوه بر بخش پویانمایی و عروسکی، برنامه‌های جنبی مثل هفته فرهنگی پرشورتر برگزار شد که به دلیل استقبال در ۱۲ شهرستان اتفاق افتاد. برنامه‌های شادپیمایی نیز با حضور چندین هزار نفر از مردم همراه بود و همه اینها ظرفیت‌هایی بود که جشنواره ایجاد کرد و باعث شد روزهای خوبی در کرمانشاه بواسطه این جشنواره شکل بگیرد.

وی در بخش دیگر درباره اینکه ممکن است این نقد وارد شود که هزینه‌هایی که صرف جشنواره شد می‌توانست در این شهر صرف سیل زده‌ها شود، عنوان کرد: اشکالی وجود دارد و ما فکر می‌کنیم برای مردم فقط باید هزینه‌های ساخت و ساز را تامین کرد و
نباید برای توسعه فرهنگی، شادمانی و نشاط هزینه کرد درحالیکه این هزینه‌ها بسیار ضروری تر است ایجاد شورآفرینی و لبخند برای مردم بسیار ضروری تر است و چنین کارهایی از اوجب واجبات است.

فرجی افزود: ضمن اینکه هزینه‌های جشنواره بسیار ناچیز بود و اصلاً قابل مقایسه با جشنواره‌های دیگری که در سطح کشور برگزار می‌شود، نیست. آقای دارابی رقم این جشنواره را اعلام نمی‌کند چراکه در مقایسه با سایر جشنواره بسیار پایین است بنابراین هزینه کردن در این زمینه‌ها نه تنها اشکالی ندارد بلکه لازم و ضروری هم هست. همه کشورهای دنیا به طور جدی روی پویانمایی و کارهای عروسکی کار می‌کنند و خوشبختانه این تولیدات به همت اقای دارابی مجدداً در حال شکل گیری است.

این مدیر سابق تلویزیون در پایان درباره جشنواره تولیدات مراکز استانی که آن هم چند سال است در حال برگزاری است، بیان کرد: من مدتی خارج از ایران خواهم بود و به همین دلیل از آقای دارابی خواستم در این جشنواره حضور نداشته باشم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.