یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹

پیش تولید «جیران» آغاز شد؛

انتشار خلاصه داستان سریال تازه حسن فتحی؛ «پادشاه شما عاشق شد...»

حسن فتحی در چهارمین جشن عکاسان سینمای ایران

سینماپرس: سریال تاریخی «جیران» به کارگردانی حسن فتحی و تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه در مرحله پیش تولید و انتخاب و ساخت لوکیشن‌ها قرار گرفت.

به گزارش سینماپرس، اسماعیل عفیفه تهیه کننده سریال «جیران» بیان کرد: فیلمنامه سریال «جیران» در جلسات اخیر شورای پروانه آثار غیرسینمایی، پروانه ساخت گرفته است. فیلمنامه این سریال تاریخی را احسان جوانمرد و حسن فتحی نوشته‌اند و با کارگردانی حسن فتحی ساخته خواهد شد.

عفیفه در ادامه گفت: پیش‌تولید، ساخت و انتخاب لوکیشن های «جیران» در تهران آغاز شده است و بزودی عوامل و بازیگران این سریال معرفی خواهند شد.

همچنین این تهیه‌کننده ذکر جزئیات درباره سریال را به اخباری که به صورت رسمی از سوی روابط عمومی پروژه ارسال می‌شود، موکول کرد.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: «زنهار که طراز و طریقت گم شده و مجاز و حقیقت به هم آمیخته. سهم رعیت کابوس است و سهم سلطان تخت طاووس. کجاست تدبیر کریم‌خان که تاج شاهی پس بگیرد از ما ندانم‌کارها؟ کجاست شمشیر نادر که انتقام بکشد از ما خراب‌کارها؟ مملکت آشفته است و امیرکبیر در گور خفته است. هر نامی آبستن ننگ است و هر صلحی آبستن جنگ. آدمیزاد قبله عالم هم که باشد پناه می‌خواهد. قلعه‌ای می‌خواهد که جان‌پناهش باشد. برای اولاد آدم هیچ قلعه‌ای محکم‌تر از عشق نیست. بدهید همه‌جا جار بزنند که: ایهالناس! دیروز در حوالی تجریش پادشاه شما عاشق شد …»

حسن فتحی پیش از این سریال‌هایی چون «شهرزاد»، «در مسیر زاینده رود»، «اشک‌ها و لبخندها»، «میوه ممنوعه»، «مدار صفر درجه»، «شب دهم»، «پهلوانان نمی‌میرند» و فیلم‌های سینمایی چون «یک روز دیگر»، «کیفر»، «پستچی سه بار در نمی‌زند» و «ازدواج به سبک ایرانی» را کارگردانی کرده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.