دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸

توسط دبیر جشنواره؛

جزئیات برگزاری جشنواره تلویزیونی مستند اعلام شد

جشنواره تلویزیونی مستند

سینماپرس: جشنواره تلویزیونی مستند از ۱۵ تیرماه کار خود را شروع کرده و تا ۱۳ شهریور با پخش ۶۷ مستند به پایان می‌رسد.

به گزارش سینماپرس، مهدی میر تیموری دبیر جشنواره تلویزیونی مستند، در خصوص هدف از برگزاری جشنواره تلویزیونی مستند، به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هدفمان از برگزاری این جشنواره شناسایی و حمایت از مستندسازان جوان، مستعد و متعهد، تولید آثار مستند بر مبنای تحولات داخلی و خارجی، ارتقای کیفی آثار مستند، تقویت جریان تولید فیلم مستند و برداشتن موانع تولید و توزیع فیلم مستند است که خدا را شکر تاکنون محقق شده و مستندسازان بسیاری را وارد این حوزه کرده ایم.

تیموری درباره آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره توضیح داد: ۷۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده و در این بین ۳۴ فیلم کوتاه، ۲۱ فیلم نیمه‌بلند و ۱۲ فیلم بلند حضور دارند.

وی افزود: امسال قرار است به سازندگان آثار در بخش‌های فیلم کوتاه ۱ میلیون، فیلم نیمه‌بلند ۲ میلیون و فیلم بلند ۳ میلیون حق پخش پرداخت کنیم.

تیموری اظهار کرد: جشنواره تلویزیونی مستند از ۱۵ تیرماه کار خود را شروع کرد و ۱۳ شهریور با پخش ۶۷ مستند به پایان می‌رسد. اختتامیه جشنواره هفته دوم مهرماه برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره تلویزیونی مستند بیان کرد: در کنار جشنواره تلویزیونی مستند، دومین دوره جشنواره عکس مستند هم برگزار می‌شود و علاقه مندان تا ۱۵ مرداد می‌توانند آثار خود را ارسال کنند. برای برگزیده مجموعه عکس ۵۰۰ هزار تومان و برای تک عکس ۲۰۰ هزار تومان هدیه در نظر گرفته شده است.

میرتیموری در خصوص بخش گزارش مطبوعاتی هم بیان کرد: امسال برای اولین بار گزارش مطبوعاتی را به جشنواره مستند اضافه کرده ایم و خبرنگارانی که در حوزه مستند تحلیل داشتند، می‌توانند آثار خود را ارسال کنند.

دبیر جشنواره تلویزیونی مستند در پایان خاطرنشان کرد: زمان پخش آثار جشنواره شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹ و تکرار آن ساعت ۲۴ و ۱۱ صبح روز خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.