سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵

روی آنتن شبکه مستند؛

پشت پرده فعالیت سوداگران مسکن در «به اضافه مستند»

«به اضافه مستند»

سینماپرس: مستند «خانه‌ام کجاست» به کارگردانی محمدحسن یادگاری در سی‌ و یکمین قسمت از فصل سوم برنامه «به اضافه مستند» به روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

به گزارش سینماپرس، جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «خانه‌ام کجاست» به کارگردانی محمدحسن یادگاری از شبکه مستند پخش خواهد شد. در این قسمت و پس از پخش مستند، دکتر افشین پروین‌پور، کارشناس مسکن و محمدحسن یادگاری، کارگردان مستند خانه‌ام کجاست مهمان برنامه خواهند بود و به بررسی اوضاع نابه‌سامان این روزهای بازار مسکن و راهکارهای برون رفت از این شرایط می‌پردازند. علاوه بر این، محمدتقی فهیم و سعید قطبی‌زاده به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت.

مستند «خانه‌ام کجاست» ماجرای اوضاع نابه‌سامان این روزهای بازار مسکن است و با نگاهی متفاوت به پشت پرده ریشه‌ها و علل این موضوع می‌پردازد. کارگردان این مستند، به سراغ بنگاه‌های معاملات ملکی رفته و ناگفته‌هایی را بیان می‌کند. هم‌چنین با مروری به قوانین وضع شده در حوزه مسکن در دهه‌های اخیر، سیاست‌های مسکن را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

یکی از موضوعات مهمی که در این مستند مورد بررسی دقیق قرار گرفته است، ‌ مساله مالیات بر خانه‌های خالی است. این موضوع این روزها رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفته است و به گفته بسیاری از کارشناسان اگر چنین قانونی در سطح کشور تصویب شود، قیمت‌ها شکسته می‌شود. این مستند که در جشنواره تلویزیونی مستند نیز حضور دارد، در برنامه این هفته به اضافه مستند رونمایی خواهد شد. این قسمت از برنامه روز سه‌شنبه ۲۵ تیر ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۲۶ تیر ساعت ۹ و جمعه ۲۸ تیر ماه ساعت ۱۳:۳۰ است.
«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا و کارگردانی محمدرضا رضاییان با دکوری جدید و آیتم‌هایی متنوع سه‌شنبه‌های هرهفته ساعت ۲۰:۳۰ به روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.