یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲

حسین قناعت مطرح کرد:

قد و قواره سینمای کودک با سینمای بزرگسال برابری می‌کند

فیلم تپلی و من

سینماپرس: حسین قناعت معتقد است: جشنواره فیلم کودک در این سال‌ها تنها جایی بوده که سینمای کودک را زنده نگه داشته است.

به گزارش سینماپرس، این کارگردان سینما که به زودی فیلم سینمایی «تپلی و من» را که سال گذشته در جشنواره کودک اصفهان شرکت داشت، در سینماها اکران می‌کند درباره وضعیت اکران سینمای کودک و جشنواره اصفهان به ایسنا بیان کرد: حضور مسئولان و دست‌اندرکارانی که در فارابی هستند به عنوان برگزارکنندگان جشنواره فیلم کودک پیامی مثبت برای برگزاری بهتر جشنواره به همراه دارد هرچند باید ببینیم چه آثاری به جشنواره می‌رسند. با این حال جدا از جشنواره، به نظرم می‌رسد سینمای کودک در دو، سه سال گذشته با توجه به فیلم هایی که به نمایش درآمده و فروش خوبی هم که داشته باعث شده مردم و همینطور سینماداران اعتماد بیشتری به این سینما پیدا کنند.

او افزود: در واقع این تجربه‌ها در اکران نشان می‌دهد اگر شرایط نمایش فیلم‌ها به درستی فراهم باشد، فیلم های سینمای کودک با سینمای بزرگسال برابری می‌کند. به این ترتیب با وجود برخی گلایه‌های همکاران، نگاه من به سینمای کودک و وضعیت آن مثبت است و الزام به اکران فیلم کودک در سرگروه‌های سینمایی را اتفاقی فرخنده می‌دانم اگر چه ممکن است شرایطی به وجود آید که در زمان مناسبی تصمیم برای اکران از سوی سرگروه ها گرفته نشود ولی مهم این است که به هر حال این اتفاق خواهد افتاد و به مرور زمان شرایط بهتر خواهد شد.

وی ادامه داد: من معتقدم باید در کنار انتقادها نگاه مثبت هم داشته باشیم مثل اینکه در نیمه دوم سال قبل، چند فیلم کودک روی پرده سینماها بودند و فروش خوبی هم داشتند. این اتفاق خوبی بود وگرنه همه میدانیم جشنواره کودک در این سال‌ها تنها جایی بوده که سینمای کودک را زنده نگه داشته و اگر این جشنواره نبود بهانه‌ای برای وجود و حمایت از سینمای کودک هم نبود تا اصلاً فیلم کودکی تولید شود. ما خوب می‌دانیم که سینمای کودک در گیشه و اکران با فیلم‌های بزرگسالان در حال مبارزه است و خوشبختانه فروش فیلم های کودک و نوجوان در سال‌های اخیر نشان داده که جایگاه این سینما در اکران کمتر از سینمای بزرگسال نیست.

قناعت گفت: من اطمینان دارم با فیلم های خوبی که تولید می‌شود و پیش از این هم تولید شده و تجربه آن را در شش ماه دوم سال گذشته داشتیم می‌توان سرمایه‌گذاران را ترغیب کرد تا سراغ سینمای کودک بروند و باعث رشد بیشتر این سینما شوند.

او در پایان با اشاره به فیلمی که به زودی روی پرده خواهد داشت، افزود: خانواده‌ها با اطمینان خاطر زیاد میتوانند همراه فرزندان‌شان به تماشای این فیلم بروند و حتما استقبال و رضایت از آن از دیگر فیلم‌هایم یعنی قهرمانان کوچک و دزد و پری که آن ها هم مورد استقبال قرار گرفتند بیشتر خواهد بود.

«تپلی و من» عنوان آخرین ساخته حسین قناعت است و هشتمین فیلم او پس از فیلم "لازانیا" است که سال گذشته بر پرده سینماها رفت. این فیلم درون مایه‌ای متفاوت نسبت به تجربیات قبلی قناعت دارد.

در این فیلم حسن معجونی، میتراحجار، یوسف تیموری، سیروس گرجستانی، نادر سلیمانی و رامین ناصر نصیر، سامیار محمدی، مرتضی زارع، عباس محبوب و حسین پور اسماعیل بازی کرده اند.

«تپلی و من» برنده پروانه زرین بهترین بازیگر کودک از سی و یکمین دوره جشنواره بین المللی کودک و نوجوان اصفهان در سال ۱۳۹۷ شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.