دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹

فرشته نجات هالیوود؛

«شیرشاه» برای دیزنی رکورد شکنی کرد

انیمیشن سینمایی شیرشاه

سینماپرس: انیمیشن جدید دیزنی به نام «شیرشاه» پس از اکران، چندین رکورد را به نام این کمپانی ثبت کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالییود ریپورتر، انیمیشن «شیرشاه» در هفته اول اکران خود به رقم ۵۳۱ میلیون دلار رسید و رکوردهای متعددی را شکست. با وجود اینکه این انیمیشن در روزهای ابتدای اکران نظرات منفی منتقدان را به همراه داست اما این موضوع مانع از فروش آن نشد.
این انیمیشن در گیشه آمریکای شمالی ۱۸۵ میلیون و در مجموع با گیشه‌های جهانی ۵۳۱ میلیون دلار فروش داشت (این انیمیشن یک هفته زودتر در چین اکران شده بود و ۹۷.۵ میلیون دلار فروش کرده بود). شیر شاه که اقتباس از انیمیشنی به همین نام در سال ۱۹۹۴ است توسط جان فاورو کارگردانی شده است.

این انیمیشن علاوه بر رکوردهایی که شکسته است باعث شد افت فروش سینمای هالییود که ۹ درصد شده بود، به ۷ درصد کاهش پیدا کند.

شیر شاه در اولین قدم رکورد بزرگترین افتتاحیه داخی در بین انیمیشن‌های دیزنی که دوباره ساخته شده اند را رقم زد. این رکورد پیش از این در دست انیمیشن «دیو و دلبر» بود که بیش از ۱۷۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ فروش داشت. رتبه‌های بعدی نیز به «آلیس در سرزمین عجایب» و «کتاب جنگل» تعلق می گیرد.

در قدم بعدی این انیمیشن رکورد بزرگترین افتتاحیه تاریخ دیزنی را بدون همکاری با کمپانی مارول و لوکاس فیلم رقم زد. همچنین رکورد بهترین افتتاحیه داخلی انیمیشن‌ها نیز که پیش از این در دست «شگفت انگیزان ۲» بود توسط این انیمیشن شکسته شد.

علاوه بر این شیرشاه بزرگترین افتتاحیه در ماه جولای را به نام خود ثبت کرد این رکورد نیز برای مدت‌ها از سال ۲۰۱۱ در دست فیلم سینمایی «هری پاتر» با ۱۶۹ میلون دلار بود. شیر شاه در رقابت با پرفروش‌های داخلی در تاریخ نیز موفق ظاهر شده و اکنون در رتبه نهم بهترین افتتاحیه داخلی در جهان قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.