سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰

سعیده فرضی مطرح کرد؛

استاد اول و آخرم صدرالدین شجره است/ کارگردانی «پرستار اتفاقی»

سعیده فرضی

سینماپرس: سعیده فرضی گوینده رادیو از تولید طنز «پرستار اتفاقی» سخن گفت.

به گزارش سینماپرس، سعیده فرضی درباره شروع یک نمایش رادیویی جدید به مهر بیان کرد: من در رادیو با استادان بسیاری کار کردم و از آنها بسیار آموختم اما باید بگویم استاد اول و آخر من در رادیو زنده یاد صدرالدین شجره است چرا که او جایگاه و جنس صدا را در نمایش رادیویی بسیار خوب می دانست و برای بازیگر در هر سن و سالی احترام قائل بود و در عین حال با تمام تجربه و سوادی که داشت انتقادات را می پذیرفت.

فرضی همچنین درباره نحوه کارگردانی اش در رادیو نمایش گفت: معمولا ابتدا نمایشنامه را با دقت می خوانم و سعی می کنم شخصیت ها را درست واکاوی کنم، همکاران بازیگر را هم  بر اساس جنس صدا، توانایی و نوع بازی آنها انتخاب می کنم.

این هنرمند ادامه داد: من معتقدم بازیگر باید در بازی رها باشد تا بتواند تمام توانایی اش را بروز دهد اما اگر در مسیر، راه را اشتباه رفت او را برای شناخت بهتر شخصیت هدایت می کنم و البته آنها هم آزادی کامل دارند تا اگر جایی، من به عنوان کارگردان، نمایشنامه را درک نکردم راهنمایی ام کنند چرا که به شدت اعتقاد دارم نمایش رادیویی کاری گروهی است و در مجموع تمامی اعضای آن می توانند در کنار هم اثری قابل قبول را تهیه و تولید کنند.

سعیده فرضی در پایان از پخش نمایش رادیویی جدیدش با نام «پرستار اتفاقی» در رادیو نمایش خبر داد و گفت: داستان این نمایش طنز موقعیت است که بسیار برایم جالب بود و انصافا با هنرنمایی همکاران حرفه ای ام در رادیو نمایش اثری قابل دفاع شده است. البته این را هم بگویم که ترجیح می دهم این روزها بیشتر نمایش طنز کار کنم چرا که احساس می کنم در حال و هوای امروز جامعه ایرانی، طنز با ذائقه شنوندگان سازگارتر است.

نمایش رادیویی «پرستار اتفاقی» روز چهارشنبه دوم مرداد ماه ساعت ۱۵ از رادیو نمایش پخش می شود. در این نمایش ناهید مسلمی، بهادر ابراهیمی، مهدی طهماسبی، رامین پورایمان و محمد رضاعلی به ایفای نقش می پردازند.

این نمایش طنز رادیویی به نویسندگی گلناز اژدری، گویندگی اکبر ملایی، صدابرداری علی اکبر طاهری، افکتوری فرشاد آذرنیا، تهیه کنندگی ژاله محمدعلی و کارگردانی سعیده فرضی به تازگی در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.