یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷

ثبت رسمی «خانه سینمای مستند قم» و چند سوأل!/ بی تدبیری خانه سینما تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

خانه سینما- اصناف خانه سینما

سینماپرس: در حالی که پیش از این تعدادی از مسئولان صنوف زیرمجموعه خانه سینما هشدار داده بودند که ثبت صنوف سینمایی در ذیل وزارت کار و رفاه اجتماعی موجب انحلال خانه سینما و تأسیس صنوف موازی در شهرها و شهرستان های مختلف می شود اکنون با ثبت رسمی «خانه سینمای مستند قم» این موضوع ابعاد جدیدی به خود گرفته است.

به گزارش سینماپرس پیش از این شنیده شده بود که نماینده رسمی وزارت کار و رفاه اجتماعی که در خانه سینما حضور دارد و در مجامع عمومی صنوف شرکت می کند گفته در صورت ثبت تمامی صنوف در وزارت کار خانه سینما وجاهت رسمی خود را از دست خواهد داد و ماهیت آن از بین می رود و وزارت ارشاد هم دیگر به این نهاد هیچ کمک مالی نمی تواند بکند!

حال در اتفاقی عجیب شاهد ثبت رسمی «خانه سینمای مستند قم» هستیم! اتفاقی که باز هم بازار انتقادها و اعتراضات نسبت به عملکرد هیأت مدیره خانه سینما را داغ می کند. سوأل اینجا است که چرا هیأت مدیره کنونی خانه سینما همچنان مصر بر رفتارهای خود هستند؟

به نظر می رسد از این پس تمامی صنوف زیرمجموعه خانه سینما که مجبور به ثبت در ذیل وزارت کار شده اند و اینک به عنوان «انجمن صنفی کارگری استان تهران» شناخته می شوند می توانند در همه شهرستان ها صنوف موازی تشکیل دهند! اینکه چرا هیأت مدیره خانه سینما صنوف را وادار به ثبت در وزارت کار می کند همچنان ابهامات زیادی را با خود به همراه دارد.

فارغ از این مساله جالب است که با مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به راحتی خانه سینمای مستند قم ثبت می شود و خانه سینما در حالی که می توانست با تدبیری ساده به راحتی فرآیند ثبت قانونی صنوف در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در نهایت تثبیت قانونی خود را طی نماید، در اقدامی که بیشتر به لجبازی کودکانه شبیه است خود را در چاه یک تصمیم اشتباه فرو برده است!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.