یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴

خانه سینما؛ سیاسی کاری یا فعالیت صنفی و معیشتی؟!/ اندر داستان اسعدیان، شوآف و توجیحات آبگوشتی!

نشست خبری هیات مدیره خانه سینما

سینماپرس: اسعدیان رئیس معلوم الحال هیأت مدیره خانه سینما که به بازی با کلمات و سیاسی کاری در مجامع صنفی به بهانه فعالیت های صنفی و معیشتی شهره است صبح روز گذشته در برخوردی غیرطبیعی به جای پاسخگویی به انتقادات گسترده، به تخریب گری و چنگ اندختن به هر چیزی پرداخت!

به گزارش سینماپرس در حالی که همچنان هدف اصلی مسئولان خانه سینما در هاله ای از ابهام است و مشخص نیست دست اندرکاران این نهاد در پی دستیابی به چه اهدافی هستند و چرا سیاسی کاری را بر فعالیت های صنفی و معیشتی ترجیح می دهند، رئیس هیأت مدیره این نهاد در نشست خبری دم از اجرای قانون زد و گفت اجبار صنوف برای ثبت در وزارت کار کاری قانونی است!

سوأل اینجا است چطور این افراد که دم از قانونی بودن خانه سینما می زنند از فیلمسازان معلوم الحالی مانند رسول اف حمایت می کنند و در مقابل قوه قضائیه و به تعبیری حاکمیت قد علم می کنند؟ این همان هشدار جدی است که بودن افراد خاص در راس این خانه سینما به نهادهای نظارتی می دهد!

باید به مسئولان این نهاد به اصطلاح صنفی یادآور شد که وظیفه رسانه ها انتقال پیام است و رسانه های حق گو و عدالت خواه نیز طی ماه ماهی اخیر در پی آن بودند تا با حمایت از صنوفی که به ناحق قرار است از عضویت در خانه سینما منع شوند، صدای آن ها را به گوش مسئولان برساند. حال چرا باید با تندی به تخریب این رسانه های حق گو پرداخت، نکته ای است که اعضای هیأت مدیره خانه سینما باید پاسخگوی آن باشند.

مدت ها است بسیاری از اهالی رسانه و سینما به خوبی آگاهند و قطعاً اسعدیان هم خود بهتر می دانند که این نهاد به دلیل فرار از نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صدد ثبت در وزارت کار است؛ این اتفاق در صورتی است که از لحاظ قانونی هر تشکل رسمی فرهنگی و هنری باید صرفاً از وزارت ارشاد مجوز دریافت کند. اما مسئولان این نهاد به اصطلاح صنفی آنچنان به فرار از نظارت ارشاد اصرار دارند که برای اولین بار دست به خود سانسوری زده و صنوفی که ماهیت شان مشخص است اما نسبت به عملکرد هیأت مدیره اعتراض دارند را حذف کرده است.

این مایه شرمساری است که برخی از بهترین و شاخص ترین چهره های سینمای کشور و ۱۰ صنف فعال و معروف به دلیل زیاده خواهی های جناحی و سیاسی مورد ظلم واقع می شوند!

همه این مسائل در حالی چالش های فراوانی را برای اعتبار خانه سینما ایجاد کرده که پس از طی شدن این فرآیندها، نه تنها مشکل قانونی شدن خانه سینما حل نخواهد شد بلکه تازه بحث لزوم پاسخگویی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دیوان محاسبات برای پرداختی های مالی به خانه سینما پیش خواهد آمد؛ موضوعی که نتیجه اش قطع اجباری و قانونی کمک های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خانه سینما و در واقع صفر شدن بودجه آن را در پی خواهد داشت!

براستی این همه خسران در عملکرد تعدادی مدعی خودشیفته و سیاسی کار در راس خانه سینما را نمی توان به راحتی تصور کرد!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.