یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰

حسین قناعت مطرح کرد:

سینمای کودک مظلوم است و فیلم های آن را به راحتی از سینما پایین می کشند

فیلم سینمایی تپلی و من

سینماپرس: کارگردان «تپلی و من» از وضعیت اکران این فیلم سینمایی و موانع پیش روی سینمای کودک در شرایط کنونی گفت.

به گزارش سینماپرس، حسین قناعت کارگردان فیلم سینمایی  «تپلی و من» درباره وضعیت فروش این فیلم سینمایی به صبا عنوان کرد: «تپلی و من» در هفته دوم اکران هم با توجه به نداشتن سانس های خوب توانست دیده شود و استقبال خوبی از فیلم شده است و این باعث خوشحالی است.

وی با تاکید بر اینکه این فیلم برای خانواده است و از جایی به بعد سانس های شبانه به آن اختصاص داده شد، گفت: سانس های صبح برای اکران فیلم هایی که برای کودکان و نوجوانان است خوب نیست زیرا خانواده ها نمی توانند کودکان خود را به دیدن این فیلم ها ببرند.

قناعت با اشاره به اینکه اگر فیلم «تپلی و من» مهرماه اکران می شد با فروش بیشتری رو به رو می شد، بیان کرد: فیلم اگر تا مهرماه از روی پرده برداشته شود، مجدد آن را مهرماه برای مدارس اکران خواهیم کرد.

کارگردان «قهرمانان کوچک» با اشاره به اینکه طی سال روی روانشناسی کودکان برای نگارش فیلمنامه های فیلم کودک مطالعه می کند، عنوان کرد: اولین مخاطب فیلم های من دخترم است که ۱۰ سال سن دارد و طبیعتا فیلمی می سازم که دختر خودم بتواند از آن استفاده کند و خانواده های دیگر نیز با خیال راحت به تماشای آن بنشینند.

او اضافه کرد: تفاوت «تپلی و من» با فیلم «قهرمانان کوچک» و «دزد و پری» این است که این فیلم مناسب سن ۶ سال به بالا تا ۹۰ سال است و بزرگسالان بسیار از این فیلم استقبال می کنند و حوصله آن ها در سینما سر نمی رود. این فیلم پیام مهمی دارد و با فیلم های قبلی من متفاوت است.

قناعت در پاسخ به اینکه به چه دلیل سینمای کودک آن طور که باید جدی گرفته نمی شود، گفت: سینمای کودک برای عده ای اصلا مهم نیست چون کودکان برای آن ها مهم نیستند. بعضی از افراد زمانی که می خواهند فیلمی بسازند برای دست‌گرمی سراغ سینمای کودک می آیند، درصورتی که سینمای کودک سینمای ساده ای نیست و کارکردن با بچه ها و فیلمی مناسب برای آن ها ساختن بسیار کار سختی است.

این نویسنده و کارگردان با ابراز تاسف از اینکه بودجه کمتری به سینمای کودک داده می شود، توضیح داد: همه بازیگران هم حاضر نیستند در فیلم های کودک بازی کنند و همه سینماداران هم این دسته از فیلم ها را به راحتی اکران نمی کنند.

وی افرود: سینمای کودک مظلوم است و فیلم های آن را به راحتی از سینما پایین می کشند و فیلم بزرگسالان را به جای آن اکران می کنند.

کارگردان «دزد و پری» در پایان در پاسخ به این پرسش که بی رحمی ها باعث دلسردی  او در ساخت فیلم های کودک نشده است؟ گفت: من عاشق کودکان و سینمای کودک هستم و تا زمانی که شرایطی باشد که بتوانم کار کنم، قطعا اولویت من ساخت فیلم کودک است. فیلمنامه بزرگسال هم دارم ولی بیشتر اولویتم ساخت فیلم برای کودکان است.

فیلم سینمایی «تپلی و من» به کارگردانی و تهیه کنندگی حسین قناعت ساخته شده است و در آن بازیگرانی چون میترا حجار، حسن معجونی، یوسف تیموری، سیروس گرجستانی،   نادر سلیمانی،   رامین ناصر نصیر، سامیار محمدی،   مرتضی زارع،   عباس محبوب،   حسین پوراسماعیل حضور دارند.

در خلاصه این فیلم آمده است: زندگی رامین، فیلمنامه‌نویس ۴۰ ساله‌ تنها و ناموفق با ورود پسری ۸ ساله به نام تپلی دگرگون می‌شود. چهره‌ تپلی اما برای مرد بیش از حد آشناست.

«تپلی و من» برنده پروانه زرین بهترین بازیگر کودک از سی و یکمین دوره جشنواره بین المللی کودک نوجوان اصفهان در سال ۱۳۹۷ شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.