یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳

وداع با انیماتور برنده دو اسکار

خالق «راجر رابیت» و «پلنگ صورتی» درگذشت

ریچارد ویلیامز

سینماپرس: ریچارد ویلیامز انیماتور برنده جایزه اسکار که بیشتر برای کارش در فیلم «چه کسی برای راجر رابیت پاپوش دوخت؟» شناخته می شد، در ۸۶ سالگی درگذشت.

به گزارش سینماپرس به نقل از بی‌بی‌سی، ریچارد ویلیامز انیماتور فیلم های «چه کسی برای راجر رابیت پاپوش دوخت؟» و «پلنگ صورتی» روز جمعه ۱۶ آگوست در خانه اش در بریستول درگذشت. ویلیامز در هنگام مرگ ۸۶ سال سن داشت.

بنا به اعلام خانواده ویلیامز این هنرمند از بیماری سرطان رنج می برد.

ریچارد ویلیامز بیشتر اعتبارش را در دنیای سینما مدیون خلق شخصیت های راجر رابیت و جسیکا رابیت در فیلم «چه کسی برای راجر رابیت پاپوش دوخت؟» (۱۹۸۸) بود. او توانست برای این فیلم ۲ جایزه اسکار و یک جایزه بفتا دریافت کند.

باب هاسکینز فقید و کریستوفر لوید دو بازیگر اصلی فیلم «چه کسی برای راجر رابیت پاپوش دوخت؟» بودند.

ویلیامز همچنین در پرونده کاریش فیلم های «پلنگ صورتی» و «کازینو رویال» نیر دیده می شود.

این هنرمند متولد تورنتو کانادا بنا گفته خودش نخستین بار در ۵ سالگی با دیدن کارتون «سفید برفی و هفت کوتوله» تحت تاثیر دنیای کارتون قرار گرفت.

او در مصاحبه ای در سال ۲۰۰۸ با بی بی سی در این باره گفته بود: من همیشه می خواستم انیماتور شوم، از زمانی که یک بچه بودم. این داستان با دیزنی شروع شد. من بچه با هوش و زرنگی بودم، بنابراین نقاشی کشیدم و سرانجام به اینجا رسیدم.

نمایی از فیلم «چه کسی برای راجر رابیت پاپوش دوخت؟»

ویلیامز در دوران طولانی فعالیتش، کتاب با موضوع انیمیشن هم به رشته تحریر در آورده است. بنا به گفته نزدیکان ویلیامز وی تا روز آخر عمرش، هم نقاشی می کرده و هم می نوشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.