یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷

جشنواره ها

امضای تفاهمنامه توسط جشنواره‌هایی از ایران و آلمان

جشنواره مستقل فیلم خورشید

سینماپرس: جشنواره بین المللی فیلم مستقل «خورشید» و جشنواره فیلم کوتاه «سلول آرت» آلمان تفاهمنامه همکاری دو ساله امضا کردند.

به گزارش سینماپرس،  همکاری دو جشنواره فیلم مستقل «خورشید» و فیلم کوتاه  «سلول آرت» آلمان در زمینه های مختلف از امسال آغاز می شود.

بیستمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کوتاه «سلول آرت» اکتبر امسال در شهر جنا آلمان برگزار می شود. این جشنواره از سال ١٩٩٩ توسط دانشجویان رسانه تاسیس شده و هدف اولیه آن نمایش فیلم های منتخب آرشیوهای دانشگاهی جهت آشنایی با فیلم کوتاه به عموم مردم بوده است. جشنواره سلول آرت از سال ٢٠٠٤ با افزایش تعداد فیلم ها با اقبال مخاطبان همراه شد و با دعوت از هنرمندان و برندگان جایزه اسکار در بخش داوری و افزایش مدت زمان فستیوال به یکی از بزرگترین جشنواره تورینگن آلمان تبدیل شده است.

انتخاب پنج فیلم با همکاری کیوریتورهای جشنواره ها برای نمایش در هفتمین جشنواره فیلم مستقل «خورشید» و بیستمین دوره جشنواره «سلول آرت»، اعلام رسمی همکاری دو جشنواره در زمان برگزاری فستیوال ها در تفاهمنامه سال ٢٠١٩ و نمایش فیلم های منتخب هر جشنواره در جشنواره دیگر، برگزاری نشست و کنفرانس خبری و رسانه ای درباره همکاری دو فستیوال ایرانی و آلمانی، دعوت رسمی از نمایندگان جشنواره برای حضور در فستیوال در دو کشور با تامین هزینه ها و برگزاری سمینارهای تخصصی با موضوع فیلم مستقل ایرانی در آلمان و… از دیگر نکات این تفاهمنامه است.

هفتمین جشنواره فیلم مستقل «خورشید» که شامل بخش های «مسابقه فیلم مستقل تجربه گرا»، «مسابقه ویدیو آرت»، «مروری بر سینمای تجربی آلمان» و «بخش ویژه بازآفرینی شهری» است، مهرماه سال ۹۸ به دبیری مهدی یارمحمدی در تهران برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.