یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳

شانس‌های اصلی اسکار ۲۰۲۰

«واکین فینیکس» و «روز و روزگاری در هالیوود» در جمع برترین‌ها

جوکر*

سینماپرس: ایفای نقش واکین فینیکس در نقش شخصیتی که در گذشته هیث لجر آن را بازی کرده بود، او را در بین شانس‌های اسکار قرار داده است.

به گزارش سینماپرس به نقل از ایندیپندنت، واکین فینیکس برای ایفای نقش جوکر از بخت‌های اصلی دریافت جایزه اسکار در بخش بهترین بازیگر مرد محسوب می‌شود. هیث لجر که در گذشته این نقش را بازی کرده بود، برای این نقش جایزه اسکار را بعد از مرگش دریافت کرد!

این فیلم سینمایی در دو جشنواره مهم، از جمله جشنواره فیلم ونیز در اواخر این ماه نمایش داده خواهد شد و بعد از آن هم در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو اولین اکران خود در آمریکای شمالی را پشت سر می‌گذارد. در فیلم سینمایی «جوکر» به کارگردانی تاد فیلیپس، فینیکس در نقش یک دلقک به نام آرتور فلک بازی می کند که شکست خورده و بعد از دیوانه شدن به جرائم‌ روانی دست می‌زند.

در حالی که فیلم‌های اقتباس شده از کتاب‌های کمیک شانس بالایی برای حضور در جشنواره‌های مهم سینمایی در فصل جوایز ندارند، «جوکر» از شانس‌های اصلی این جشنواره محسوب می‌شود. در حال حاضر واکین فینیکس بالاترین شانس را برای کسب جایزه دارد و بعد از آن نیز تام هنکس با فیلم «روزی زیبا در محله» حضور دارد. تارون اگرتون نیز برای ایفای نقش التون جان در فیلم سینمایی راکتمن، شانس بعدی این جایزه است.

در بخش بهترین فیلم سینمایی نیز، فیلم سینمایی درام خانوادگی «داستان ازدواج» محصول نتفلیکس که بازیگرانی همچون اسکارلت جوهانسون و آدام درایور دارد، بیشترین شانس را به خود اختصاص داده است. فیلم سینمایی «روز و روزگاری در هالیوود» نیز شانس بعدی خواهد بود.

در بخش بهترین بازیگر زن، این منبع هنوز شانس‌های اصلی را عنوان نکرده؛ اما محتمل‌ترین‌ها پنه لوپه کروز برای فیلم «رنج و افتخار»، نیکول کیدمن برای فیلم «عدالت و برابری» و هلن میرن برای فیلم «دروغگوی خوب» خواهند بود.

نامزدهای نهایی اسکار در روزهای نزدیک به برگزاری مراسم که در تاریخ ۹ فوریه ۲۰۲۰ (۲۰ بهمن) برگزار می‌شود، اعلام خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.