دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴

برنامه های ویژه شبکه مستند در عید غدیر

شبکه مستند

سینماپرس: شبکه مستند سیما به مناسبت عید سعید غدیر خم با پخش ویژه‌ برنامه‌های «نامه‌های شنیدنی»، «پاندا» و «وحشیانه‌ترین سلاح‌های طبیعت» بینندگانش را همراهی خواهد کرد.

به گزارش سینماپرس، «نامه‌های شنیدنی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی پرتره‌ای از دوبلور پیشکسوت سعید مظفری است که دوشنبه ۲۸ مرداد ساعت ۲۲ از شبکه مستند پخش می‌شود.

این مستند در ۵۲ دقیقه‌ به زندگی شخصی و حرفه‌ای هنرمندی پرداخته که به‌ جای شخصیت‌های کلینت ایستوود در فیلم‌های «خوب بد زشت»، دمین توماس در نقش زید در فیلم «محمد رسول‌الله» و نقش‌های بسیاری مثل پیرس برازنان، برد پیت و جکی چان صحبت کرده‌ است.

«نامه‌های شنیدنی» امشب ساعت ۱۸:۳۰ با حضور سعید مظفری، مدیران شبکه مستند، جمعی از دوبلورهای پیشکسوت و هنردوستان در فرهنگسرای ابن‌سینا رونمایی و سپس ساعت ۲۲ از آنتن این شبکه پخش می‌شود. بازپخش این مستند نیز روز آینده ساعت ۱۰ خواهد بود.

روایتی از خرس‌های پاندا

«پاندا» مستندی به کارگردانی دیوید داگلاس و درو فلمن است که در آن کریستن بل هنرپیشه آمریکایی به‌ عنوان راوی نقش‌آفرینی کرده است.  

فیلم «پاندا» در گیشه سینماهای سرتاسر جهان به‌ فروش ۵.۷ میلیون دلاری رسیده و مورد توجه بسیاری از منتقدان قرار گرفته است. این فیلم در سومین دوره جشنواره فیلم‌های مستند منتخب منتقدان، در بخش بهترین فیلمبرداری نامزد دریافت جایزه شده است.

«پاندا» که به مناسبت عید غدیر خم در جدول پخش شبکه مستند قرار گرفته است، سه شنبه ۲۹ مرداد ساعت ۱۴ از شبکه مستند پخش می‌شود.  

«وحشیانه‌ترین سلاح‌های طبیعت» در شبکه مستند

«وحشیانه‌ترین سلاح‌های طبیعت» به کارگردانی و نویسندگی پیتر فیسن یک مستند ماجراجویی جذابی است که امشب ساعت ۲۳ در جدول پخش شبکه مستند قرار گرفته است.

در خلاصه این مستند تماشایی آمده است: قلمرو حیوانات، انبار مهمات وحشتناکی را در خود جای می‌دهد. بسیاری از حیوانات از سلاح‌های بسیار خطرناک در نبردهایی حماسی استفاده می‌کنند تا دشمنان و قربانیان خود را از پای درآورند. آیا این سلاح‌ها چیزی فراتر از ابزارهایی مرگبار هستند؟ پروفسور داگلاس املن (استاد زیست‌شناسی دانشگاه مونتانا) سال‌های زیادی از عمر خود را برای کشف اسرار مربوط به رقابت‌های تسلیحاتی طبیعت صرف کرده است. او بسیار تلاش کرده است تا علت به وجود آمدن چنین رقابت‌هایی را کشف کند و در مورد مرگبارترین سلاح‌های مورد استفاده جانوران سرتاسر جهان، اطلاعات مفیدی را به دست آورد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.